Cathay İleri Projeler tarafından
TOKİ iştiraki Emlak Konut GYO ve TOKİ iştiraki
EPP ortaklığı ile Ispartakule’de inşa edilen
ve sadece 1+0, 1+1 ve 2+1 stüdyolardan oluşan Stüdyo 24, House
Cafe Ortaköy’de Cathay Gayrimenkul Yönetim Kurulu Başkanı Ahmethan
Yılmaz, Emlak Konut GYO Genel Müdür Yardımcısı Hakan
Akbulut ve Emlak GYO Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Avni
Eroğlu'nun katılımıyla düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı.
'Pop', 'Cozy' ve 'Modern' olmaz üzere üç farklı iç mekan konsepti
sunan proje, 38 - 207 metrekare arasında değişen stüdyolardan oluşuyor. Türk ve
İtalyan ortak yapımı proje, ekonomik ve pratik ev yaşamını, yaratıcı ve
eğlenceli ortak alanlarla farklı bir deneyime dönüştürme iddiasını taşıyor.
Foto: Hakan Akbulut (solda),
Ahmethan Yılmaz ve Avni Eroğlu
1 + 1'in evrimini tersyüz eden proje
Projede metrekare fiyatının ortama bin 900 TL olduğunu belirten Cathay İleri Projeler
Yönetim Kurulu Başkanı Ahmethan Yılmaz, tüm proje yatırımının
da yaklaşık 60 milyon TL olduğunu açıkladı. Projede yer alan ortak kullanıma
açık sosyal alanlar için de ekstra bir ücret talep edilmeyeceğini bildiren
Yılmaz, aidatların da metrekare başına 3 TL olacağını kaydetti. Yalnız yaşamın
cazibesinin özellikle büyük şehirler için artık kabul edilmesi gereken bir olgu
olduğunu ve akademisyenlerin de bu durumu yeni yüzyılın en önemli olgusu olarak
tanımladığına dikkat çeken Yılmaz, Türkiye'de de özellikle 24 - 30 yaş
aralığındaki grubun konut kredileri portföyündeki payının artmakta olduğunu
kaydetti. Bu gruba önerilen konut projelerinde sadece 'konfor' öğesinin yeterli
olamayacağını söyleyen Yılmaz, artık yeni bir 'lüks' yorumuna ihtiyaç olduğunu
ifade etti. Yılmaz, konut satmanın ötesinde yaşama metrekareler ekleyen bir
proje geliştirmeyi hedeflediklerine vurgu yaparak, "Stüdyo 24, 1+1'in evrimini
tersyüz eden; metropollü gençlerin arzu nesnesi haline gelecek iddialı bir
proje" diye konuştu. Orta sınıf, şehirli, modern insanlara hitap ettiklerini
söyleyen Yılmaz, bu anlamda Ispartakule'nin doğru
bir tercih olduğunu etüd ettiklerini ifade etti.
Projenin 'pop' ayağı
Stüdyo 24 markalaşacak, 3 yılda 10 bin konut üretecek
Stüdyo 24'ün hazırlık aşamasının bir yıl sürdüğünü ve detaylı saha
araştırmaları, anketler, workshoplarla şekillendiğini aktaran Yılmaz, bir marka
olarak kurguladıkları 'Stüdyo 24'ün içeriğini geliştirmek, yeni stiller eklemek
için çalışmalarının sürdüğünü belirtti. Gayrimenkul projelerinin belli bir
noktaya kadar kişiselleştirilebildiğine değinen Yılmaz, "Hazırlık sürecinde,
farklı mimari formlar üzerinde de durduk. İç mekanlar için önerdiğimiz üç
konsept, genel eğilimlere hitap ediyor. Ancak bunların sayısını artırmak
istiyoruz; örneğin 'oryantal', 'dijital' gibi yeni stiller üzerinde çalışıyoruz"
dedi. "Üç yılda 10 bin konut üretmeyi hedefliyoruz" diyen Yılmaz, İstanbul
dışında Ankara, İzmir, Eskişehir, Bursa gibi şehirlerle ilgilendiklerini, yurt
dışında ise Kuzey Irak'ta bir proje için görüşmelerin devam ettiğini sözlerine
ekledi.
|