Çarpık Kentleşmeden Onlar da Etkileniyor
Köprü ve Otoyollar Para Bastı
Bardakçı: İstanbul'daki Çarpık...
Saniyede 21 Lira Getirdi
2015’in Köprü-Otoyol Geliri:...
Köprü ve Otoyollar Para Bastı
İstanbul-İzmir Otoyolu'nun...
İşçiler Yine Enkaz Altında
'Üçüncü Köprü'nün Otoyol İhalelerine...
Otoyol Gelmeden Projeler Katlandı
Dev Otoyol Projesinin Üçte Biri Tamam
İşte Sahibinden Satılık Otoyol!
Binanın İçinden Otoyol Geçirdiler!
'İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu...
Kuzey Otoyolu’na Karşı Yürüdüler
"Sokaklar Otoyola, Yaşam Alanları...
Hırvatistan'da 'Otoyol' Protestosu
ŞPO: Çarpık Otoyol Projeleri Durdurulmalı!
Şehir Plancıları Odası (ŞPO) Kurucu Başkanı Tuncay Karaçorlu, 15 köylünün yaşamını yitirdiği Gölmarmara-Salihli arasında yıllardır yapımı süren karayolu projesinin ihale amaçlı yapılan ve yol müteahhitlerinin yüksek kazancından başka hiçbir şeyi temel almayan uygulamalardan bir tanesi haline geldiğini söyledi.
Manisa’nın Gölmarmara ilçesinde 1’i çocuk 13’ü kadın 15 köylü, bağa üzüm toplamaya gittikleri kamyonetin kaza yapması sonucu hayatını kaybetmişti. Olay bir taraftan köylülerin yaşadığı, mahkum oldukları şartları gözler önüne sererken diğer taraftan Gölmarmara-Salihli karayolunu gündeme getirdi. Dicle Haber Ajansı’na konuşan ŞPO Kurucu Başkanı Tuncay Karaçorlu, projenin otoyol ve diğer karayolu uygulamalarının tümünde olduğu gibi ihale amaçlı yapılan ve yol müteahhitlerinin yüksek kazancından başka hiçbir şeyi temel almayan uygulamalardan bir tanesi haline geldiğini söyledi. Ege bölgesinin karayolları açısından çok yönlü felaketlerle karşı karşıya geldiğini söyleyen Karaçorlu, yaşanan kazayı bir “Otoyol ihalesi katliamı” olarak nitelendirdi. Onlarca yıldır devam eden Gölmarmara-Salihli yol projesinin toplumun ulaşım olanağından yararlanmasını temel almadığını belirten Karaçorlu, bunca yıldır sadece bazı otoyol şirketlerine dönük bir sürecin temel alındığını söyledi.
‘Çarpık otoyol projeleri durdurulmalı’ Bölgeye yaz aylarında mevsimlik tarım işçilerinin gelmesiyle birlikte nüfusun artması sonucu karayolunda yaşanan kazaların adeta bir katliama dönüştüğünü söyleyen Karaçorlu, “Bu yol uygulamasından çıkar sağlayan tüm otoyol şirketleri ya da karayolu şirketleri bu süreçte görev almış tüm idari görevliler ve bakanlar derhal soruşturulmalı ve yargılanmalıdır. Bölgemizi otoyol şirketlerin bir çiftliği olarak gören bu AKP uygulaması derhal terk edilmedir. Artık bir politika haline getirilmiş olan ‘çarpık otoyol’ projeleri durdurulmalı, toplum ulaşım olanaklarını şirketlerin lehine uygulamalarla değil, kendi lehine uygulamalarla kucaklamadır” diye konuştu. |