Son Tüp Tünel Denize Batırıldı
Sarayburnu açıklarındaki Ecem Sultan Platformu'nda gerçekleştirilen son tüp tünelin batırılma törenine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, DLYH Genel Müdürü Ahmet Aslan ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Sadi Orakçı katıldı. 1 Numaralı tüp tünel batırılmadan önce Ulaştırma Bakanı Yıldırım ve beraberindekiler platformda kısa bir tur attı. Taıseı
Sarayburnu açıklarındaki Ecem Sultan Platformu'nda gerçekleştirilen son tüp tünelin batırılma törenine Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, DLYH Genel Müdürü Ahmet Aslan ve Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Sadi Orakçı katıldı. 1 Numaralı tüp tünel batırılmadan önce Ulaştırma Bakanı Yıldırım ve beraberindekiler platformda kısa bir tur attı. Taıseı firmasının yetkilileriyle bir süre görüştü. Daha sonra batırma işlemi için kumanda odasına geçen Ulaştırma Bakanı Yıldırım, "Hayırlı Uğurlu Olsun" diyerek butona bastı. Bakan Yıldırım, denize batırma işleminin ardından tarihi bir aşamayı geride bıraktıklarını söyledi. Son tüp tünelin boyunun 100 metre ağırlığının yaklaşık 15 bin ton olduğunu belirterek, "Sarayburnu ve Üsküdar" arasındaki 1400 metrelik tüpü 60 metre derinlikte denize batırmış oluyoruz. Bu arada karadaki tünel delme çalışmaları da devam ediyor. Bu proje İstanbullulara hizmet vermenin yanısıra iki kıtayı da deniz altından birleştirecek. Son derece önemli bir proje. Hayırlı uğurlu olsun." şeklinde konuştu. Japon Taıseı firması yetkilileri de "Son tüp elementinin batırılması kutlu olsun" yazılı bir pankart açtı. Bakan Yıldırım törenin ardından basın mensuplarının sorularını cevaladı. Marmaray inşaatının ruhsatsız olduğu yönündeki iddiaların sorulması üzerine Yıldırım, bu iddiaların tamamen asılsız olduğunu açıkladı. Yıldırım, "Kazlıçeşme, Yenikapı arasındaki binaların zarar görmemesi için her türlü gerekli tedbir alındı ve arkeolojik kazılar nedeniyle proje 1,5 yıl yıl gecikti. İnsanların zarar görmemesi için bu bölgede çok ince çalışmalar yapılıyor. Yapılan arkeolojik kazılar sayesinde de İstanbul, tarihi hazineleri açığa çıkarılıyor. Bu proje her yönüyle mühendislik harikası bir proje. dünyadaki emsallerinin en önde geleni. Deprem kuşağında ve Boğaz'da iki ters akıntının bulunduğu bir bölgede böylesine başarılı bir çalışamayı yapmak gerçekten mükemmel. Projede şu ana kadar herhangi bir olumsuzluk yaşanmadı." ifadelerini kullandı. Bu arada, son tüp tünel yaklaşık 55,5 metre derinliğe yaklaşık 5 saat süren çalışmanın ardından batırılacak. Batırma işleminin ardından tünel üzerindeki geri dolgu işemleri tamamlanacak ve diğer kritik aşama, batırma tünel ve delme tüneller bağlantısına geçilecek. İndirme çalışması sırasında güvenlik nedeniyle Boğazın her iki yönü 6 saat süreyle gemi trafiğine kapatıldı. İstanbul trafiğine çözüm olması beklenen Marmaray Projesi'nin 2012 yılında tamamlanması bekleniyor. |