Türkiye'den 164 Ülkeye Cam İhracatı
Çin'e 5 Milyon Ton Türk Mermeri...
Kale, Yeni Mağazacılık Anlayışını...
İhracatta Rekabet Üstünlüğü...
Kalebodur ve PIN Architects...
"Şimdi İhracat Zamanı"
Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin, “2018 Yılı Olağan Mali Genel Kurulu” ve “2018 İhracat Şampiyonları Ödül Töreni” gerçekleşti.
Türk Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri sektörünün bütün ihracatçı firmalarını bünyesinde bulunduran ve 2.000’in üzerindeki üye firması ile sektörün %90’ını kapsayan Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği “2018 Yılı Olağan Mali Genel Kurulu” ve “2018 İhracat Şampiyonları Ödül Töreni” Ankara Holiday Inn Otel’de 16 Nisan tarihinde yapıldı. Sektöre ilişkin güncel bilgilerin paylaşıldığı toplantıda, kurulduğu 1989 yılından bu yana üye firmalarının ihracatlarının artırılması yönünde destek çalışmalarını ve sektörün yurtdışı tanıtım faaliyetlerini de yürüten Birliğin, 2018 yılındaki toplam ihracatının, bir önceki yıla göre değer bazında %12 artışla 3,2 milyar dolar olduğu ifade edildi. Birlik Yönetim Kurulu Başkanı Erdem Çenesiz, “Türkiye'nin 2023 İhracat Stratejisi' çerçevesinde belirlenen ulusal hedeflerle uyum içinde çalışan Birliğimize üye firmaların sorumluluğunu taşıdığı ürünlerin 2018 yılı sektörel ihracat içindeki oranları; seramikte (%37), camda (%25), çimentoda (%19), aydınlatma cihazlarında (%7) ve doğal kaynaklı maddelerde (%7) ile gerçekleşti” dedi. Hedefimiz: 200 Milyar Dolar Barajını Aşmak Önümüzdeki dönem ihracat stratejisine değinen Gülle, “Yılbaşında İhracat 2019 Raporumuzu yayınladık. Dünyada en çok ithalatı yapılan ilk 1000 ürün içerisinde, rekabet avantajına sahip olduğumuz 285 ürün var. Her bir üründe, dünya ticaretinin %75’ine hükmeden ülkeleri tespit ettik ve bu pazarlardaki pazar paylarımızı analiz ettik. Özetle, her sektörümüzde, neredeyse her üründe güçlü olduğumuz ama giremediğimiz bu pazarlar, bizler için öncelikli hedef pazarlar konumunda. Buralara hep birlikte ağırlık vermemiz, hatta deyim yerinde ise yüklenmemiz şart. Bu sayede hem ihracatımızı, hem de küresel ölçekte dünya ticaretinden aldığımız payı çok daha yukarılara taşıyabiliriz. Bu konuda TİM olarak bizlere, sektör temsilcileri olarak sizlere çok önemli görevler düşüyor. Kısa bir zaman zarfında Ticaret Bakanlığımız öncülüğünde çok sıkı çalışarak Ağustos ayında açıklanacak. İhracat Stratejisine önemli katkılar yapacağız. Orta ve uzun vadede ihracatımızda sıçramalara, buradan hareketle de istihdamda, yatırımlarda ve nice ekonomik göstergelerde başarılı grafiklere hep birlikte ulaşacağız.” İhracatın sorumluluğu tek kişinin üzerine yüklenemez! İsmail Gülle Bundan sonraki süreçlerde de her sektörümüzü, her delegemizi, hatta her ihracatçımızı karar süreçlerine dahil edecek şekilde bir yapı kurmak, en büyük hedeflerimiz arasında geliyor. Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri sektörü özelinde, sizler ile daha fazla koordinasyon halinde, sektörümüzün sorunları ve ihracat performansının nasıl daha ileri götürülebileceği hususunda yapacağımız ortak çalışmalara da büyük önem veriyoruz. Bu başarının yıl boyunca sürmesi çok önemli, zira bu yıl çok büyük hedeflerimiz var.” Gelişmiş Ülkelerin Tercihi Türkiye Erdem Çenesiz Yatırımlar Tamam: Şimdi İhracat Zamanı Son 3 yılı yatırımla geçirdiklerini ve çok modern ve yüksek kapasitelerle kurulu tesislerimiz yapıldığını belirten Çenesiz, “Şimdi ihracat zamanı. Artık cari açık yaratmadan yeni makine ve teçhizat ithalatı yapmadan tamamen üretim ve ihracat yapmamız gereken bir döneme giriyoruz. Önümüzdeki dönem enerji fiyatlandırmasındaki makul fiyatlandırma ile de artık tam gaz üretim ve ihracatta olmak istiyoruz. Enerji maliyetleri konusunda 24 Nisan’da Ticaret Bakanlığımız koordinasyonunda bir toplantı yapılacak. Bu toplantıda ihracat kabiliyetimizi artıracak ortamın yaratılmasına hizmet eden olumlu sonuçların çıkmasını tahmin ediyoruz. Böylece sektörel üretimimizin ana kalemi olan doğal gaz fiyatlandırmasını makul bir düzenlemenin yapılması halinde ihracatımızda hedeflerimize ulaşmamız daha mümkün olacaktır. Ayrıca 2023 Türkiye ihracat hedeflerine daha çok katkı sağlayabileceğiz. Sektörün 2018 yılı içerisinde ihracatta üstün başarı gösteren sektörün yaklaşık 40 firmasına ödüllerin verildiği toplantıda en çok ihracat yapan firma sıralaması: Seramik Sektörü Seramik Kaplama Malzemeleri En Fazla İhracat Yapan İlk 5 Firma: 1. Ekom Eczacıbaşı Dış Tic. A.Ş. 2.Kaleseramik Çanakkale Kalebodur Seramik San. A.Ş. 3. Graniser İç ve Dış Tic. A.Ş. 4. Akgün Seramik San. ve Tic. A.Ş. 5. NG Kütahya Seramik Porselen Turizm A.Ş. Seramik Sağlık Gereçleri En Fazla İhracat Yapan İlk 5 Firma: 1. Ekom Eczacıbaşı Dış Tic. A.Ş. 2. Key Banyo ve Mutfak Ürün. Dış. Tic. A.Ş. 3. Ece Banyo Gereçleri San. ve Tic. A.Ş. 4. Ege Vitrifiye Sağlık Gereçleri San. ve Tic. A.Ş. 5. Çanakcılar Seramik San. ve Tic. A.Ş. Porselen ve Seramik Sofra, Mutfak ve Seramik Süs Eşyası En Fazla İhracat Yapan İlk 5 Firma: 1. Kütahya Porselen San. A.Ş. 2. Heriş Seramik ve Turizm San. A.Ş. 3. Porland Porselen San. ve Tic. A.Ş. 4. Kar Porselen San. ve Tic. Ltd. Şti. 5. Ünsa Madencilik Turizm Enerji Seramik Orman Ürünleri Elektrik Üretim San. Tic. A.Ş. Cam Sektörü Düzcam Sektörü En Fazla İhracat Yapan İlk 4 Firma: 1. Şişecam Dış Tic. A.Ş. 2. Cam Merkezi San. ve Tic. A.Ş. 3. Stargrup Cam A.Ş. 4. Camyapı Cam Pazarlama İnş. Taah. Tic. ve San. Ltd. Şti. Cam Ev Eşya En Fazla İhracat Yapan İlk 3 Firma: 1. Şişecam Dış Tic. A.Ş. 2. Arda Cam Dış Tic. A.Ş. 3. Solmazer Dış Ticaret Ve Makina San. Ltd.Şti. Camdan Sınai Kaplar En Fazla İhracat Yapan İlk 3 Firma: 1. Şişecam Dış Tic. A.Ş. 2. Marmara Cam San. Ve Tic. A.Ş. 3. Park Cam San. Ve Tic. A.Ş. Çimento Sektörü Çimento Sektörü En Fazla İhracat Yapan İlk 5 Firma: 1. Çimsa Çimento San. Tic. A.Ş. 2. Medcem Global Pazarlama A.Ş.3. Akçansa Çimento San. Ve Tic. A.Ş. 4. Adana Çimento San. Tic. A.Ş. 5. Nuh Çimento Sanayi A.Ş. Klinker Sektörü En Fazla İhracat Yapan İlk 5 Firma: 1. Medcem Global Pazarlama A.Ş. 2. Nuh Çimento Sanayi A.Ş. 3. Batıçim Batı Anadolu Çimento San. A.Ş. 4. Akçansa Çimento San. Ve Tic. A.Ş. 5. Çimsa Çimento San. Tic. A.Ş. |