Siemens’in Yedinci Tüneli Yolda
Siemens Sanayi ve Ticaret AŞ, 1998 yılında İstanbul Vecdi Diker Tüneli ile başlayan karayolu tüneli elektrik, elektromekanik ve otomasyon projelerine, son olarak Sinop-Boyabat Yolu Dranaz Tüneli’ni ekledi. 11 milyon dolarlık bu ihale ile birlikte Siemens, Türkiye’de yedinci anahtar teslim tünel projesini hayata geçirmiş olacak.
Siemens Sanayi ve Ticaret AŞ, 1998 yılında İstanbul Vecdi Diker Tüneli ile başlayan karayolu tüneli elektrik, elektromekanik ve otomasyon projelerine son olarak Sinop-Boyabat Yolu Dranaz Tüneli’ni ekledi. 11 milyon dolarlık bu ihale ile birlikte Siemens, Türkiye’de yedinci anahtar teslim tünel projesini hayata geçirmiş olacak. Sinop-Boyabat Dranaz Tüneli, 2.000 metrelik tek tüp içerisinde ağır trafik yükü altında çift yönlü çalıştırılacak ilk karayolu tüneli olması nedeniyle önemli bir ayrıcalığa sahip bulunuyor. Tünelin tüm aydınlatma ve havalandırma tasarımı ile otomasyon altyapısı bu riskli trafik akışı göz önünde bulundurularak tamamıyla CIE, PIARC gibi uluslararası normlara uygun olarak yapılandırılacak. Proje kapsamında; enerji temini, AG-OG dağıtımı ve transformatör, jeneratör, UPS gibi güç sitemleri, aydınlatma ve tünel havalandırması, havalandırma kontrolü, CCTV, sulu yangın söndürme sistemleri, donanım ve yazılım olarak tüm SCADA ve otomasyon sistemleri, tünel kontrol merkezi ve trafo binaları inşaatları anahtar teslim olarak Siemens tarafından tek bir sözleşme altında gerçekleştirilecek. Türk mühendisliği ile tüm dünyada tünel projeleri hedefleniyor Siemens AŞ, dünyada tünel yapımı gerçekleştiren diğer Siemens ülkelerinden farklı olarak, tüm projeleri büyük oranda kendi tasarım, mühendislik ve montaj kaynakları ile gerçekleştiriyor. Siemens AŞ, bu bilgi birikimini uluslararası boyuta taşıyarak, dünya çapında anahtar teslim projelere de imza atmayı hedefliyor. Şirket bu hedefe ulaşmak için, Türkiye operasyonunu ‘Yetkinlik Merkezi’ olarak sertifikalandırmak ve organizasyonun bu yönde büyümesini garanti altına almak üzere çalışmalarına hızla devam ediyor. Siemens’in Kasım 2007’de kazandığı Giresun’dan başlayıp Sarp Sınır Kapısı’nda biten 350 kilometrelik güzergâh üzerindeki 30.000 metre tüp uzunluğuna sahip 29 tünellik Espiye-Sarp Tünelleri, hacim olarak dünyanın en büyük projeleri arasında yer alıyor. Tüm bu 29 tünelin şirketin Trabzon’da kurmakta olduğu tek bir kontrol merkezi üzerinden kontrol ve kumanda edilip işletilecek olması projenin önemini bir kat daha artıyor. Diğer tünel projeleri Siemens AŞ’nin şimdiye dek anahtar teslim aldığı ve başarıyla tamamladığı ve yürütmekte olduğu tünel projeleri şöyle sıralanıyor: · İstanbul Vecdi Diker Tüneli 2x980 m. |