b>Dünyanın önde gelen otel zincirlerini bünyesinde barındıran ABD'li Starwood Grubu, Türkiye pazarında büyümek için harekete geçti.
Starwood Grubu en geç iki yıl içinde İstanbul'da Sheraton, W veya Luxury Collection otelleri kurmak için çalışmalara başladı. Sheraton Voyager Antalya Hotel Genel Müdürü Senih Geray, Sheraton'un rekabet ettiği diğer zincir otellerin Avrupa'daki tüm büyük kentlerde oteli bulunduğuna dikkat çekerek, en kısa sürede İstanbul pazarına girilmesinin hedeflendiğini belirtti.
Starwood Grubu'nun üst düzey yöneticileri geçtiğimiz günlerde İstanbul'a gelerek, otellerde incelemelerde bulunduğunu kaydeden Senih Geray, DÜNYA'ya şu bilgileri verdi: "Şehir otelleri bizim için çok önemli bir konsept. İşadamlarının yoğun olarak rağbet ettiği kent otellerimizden Avrupa'nın önemli kentlerinden sadece Barcelona ve İstanbul'da yok. İstanbul'da bir Sheraton olmaması bize puan kaybettiriyor. Geçtiğimiz günlerde üst düzey yöneticiler İstanbul'a gelerek bir dizi görüşmelerde bulundu. Bunlar şu anda değerlendirme aşamasında. Sheraton, İstanbul pazarına 3 markasından biri veya diğerleriyle girmeyi planlıyor. 2 yıl içinde İstanbul'da mutlaka bir otelimiz olacak."
Kâr arttı
Sheraton Voyager Antalya'nın Irak Savaşı'na rağmen, hem doluluk hem de ciro bakımından geçtiğimiz yıldan daha iyi bir sezon geçirdiğini belirten Geray, yıllık ortalama yüzde 60 olan doluluk oranının yüzde 65'e yükseleceğini, ciro olarak yıl sonunda yüzde 5 artış beklediklerini kaydetti. Geray, bu yıl müşteri grubunda Ortadoğu ve İtalya pazarında bir artış olduğuna dikkat çekerek, Türk müşteri sayısının da yüzde 25 arttığını bildirdi. Sheraton Voyager Antalya Hotel'in, Doğu ve Orta Avrupa'daki Sheraton'lar arasında ilk 5'te yer aldığını belirten Geray, "Müşteri anketlerine göre Sheraton'un Avrupa ayağında memnuniyet açısından birinci sıradayız. Bu da bizim için gurur verici" dedi.
|