Seramik Kümesine Uluslararası...
ISVEA Amerika Pazarında 2...
Türk Seramiklerine İtalya’da Yoğun İlgi
Mermerin Seramik ile Uyumunu...
Romalı İsvea Çorum'dan Dünyaya Açılacak
Eczacıbaşı Rusya'da Seramik...
Yeni Hammadde ile Seramikte...
“MIPIM Şehirciliğin Önemini Gösterdi”
GYODER MIPIM'de 'Türkiye Gayrimenkul...
"MIPIM’e Katılım Geçen Yıla Göre Düşük"
İTO'dan Yabancı Yatırımcıya...
Seramik ve Vitrifiyede Hammadde Alarmı!
Seramiksan’dan İtalya’da Dev Ortaklık!
Çimento İhracatı Azaldı, Seramik...
Seramik Sektörü için Sahraaltı...
Eski Askeri Hamam Seramik Müzesi Oldu
Doğal Ahşaptan Ayırt Edilemeyen...
Seramikte Modaya Kadınlar Yön Veriyor
Ege Seramik’ten Ahşabın Sıcaklığını...
Seramik Tanıtım Grubu Hedef Yükseltti!
Türk Seramik Tanıtım Grubu, “Turkishceramics”, dünyanın en büyük ve en önemli inşaat ve gayrimenkul buluşması olarak kabul edilen ve bu yıl 25'incisi düzenlenen MIPIM Fuarı'nda gelecek 10 yıl hedeflerini açıkladı.
Fuarda Türk Seramik Tanıtım Grubu adına bir sunum yapan Erdem Çenesiz, Türkiye'nin kaliteli hammadde bolluğu ve yeni teknolojiye sahip üretim tesisleri ile adeta bir "Seramik diyarı" olduğunu belirterek seramiğin Hititler'den Osmanlı'ya günlük yaşamda Türkiye topraklarında 8 bin yıllık bir tarihi olduğuna dikkat çekti.
Türkiye'nin halihazırda, karo seramik ihrac eden ülkeler sıralamasında dünya beşincisi ve Avrupa üçüncü; seramik vitrifiye ürünleri ihracatında ise dünya üçüncüsü ve avrupa birincisi olduğunu söyleyen Çenesiz, "Türkiye'nin 9.8 milyon parça ve 204 milyon dolar değerle bu alanda Avrupa liderliğini devam ettirdiğini" belirtti. "Hedefimiz 10 yıl içinde yılda 3,5 milyar dolarlık seramik ihraç etmek" Türkiye'nin tüm seramik sektörü düşünüldüğünde genel sıralamada 3. olduğunu söyleyen Çenesiz sunumunda, Türk Seramik Tanıtım Grubu'nun 1997 yılında Türk seramik sektörünü dünyada imaj ve ticari olarak liderliğe taşımak amacıyla kurulduğunu belirterek, "Şu anda yıllık 1 milyar dolar olan ihracat rakamını 10 yıl içerisinde 3,5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz; sektörde küresel olarak zaten iyi durumdayız ancak rekabet gücümüzü fiyat dışındaki unsurlara taşıyarak daha güçlü markalar yaratmaya çalışıyoruz. Hedefimiz çok kısa bir zaman içinde dünyada seramikte lider olmak" dedi. Türk seramik sektörü satın almalarla avrupadaki liderliğimizi sağlamlaştırıyor Mipim’i takip eden AB üyesi ülkelerin basın mensuplarının da katıldığı toplantıda konuşan Çenesiz, “Vitra nın “Villeroy&Boch Tiles’ın”, Seramiksan'ın “Ceramica Rondine”nin çoğunluk hissesini, Kale Grubu'nun Edilgress ve Ece Holding'in de ISVEA nın tamamını almasıyla Türk seramiği Avrupadaki liderliğini sağlamlaştırıyor.” dedi. |