Şemsi Paşa Camii Önündeki...
600 Yıllık Camide Yıkılma Tehlikesi
190 Yıllık Cami için Yıkım Kararı
600 Yıllık Şarköy-Güzelköy...
Kadıköy Sahilinde Tartışma...
Pertev Mehmet Paşa Camisi...
Şemsi Ahmet Paşa Camii Önüne...
110 Yıllık Ayazma Camisi Restore...
Kadıköy’e Cami Projesini Onaylayan...
Tarihi Camide Sıvayla Kapatılan...
Vaniköy Camisi Yangınında...
Şemsi Paşa Camii Tartışması Sürüyor
Üsküdar'daki Şemsi Paşa Camii'nin deniz kısmına eski İBB yönetimince yapılan ve caminin hasar görmesine yol açan kıyı şeridi projesine tepki gösteren İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat, “Uygulama tüm Üsküdar tarihi kıyı bandını zalimlik düzeyinde geri dönüşsüz bir şekilde yok etti” dedi.
İstanbul’un denize sıfır camilerinden olan, Kuşkonmaz Camii olarak da bilinen Şemsi Paşa Camii’nin deniz tarafında, 2016 yılında başlatılan dolgu çalışmalarında caminin hasar görmesi üzerine durdurulan proje hakkında İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat açıklamalarda bulundu. Sözcü’den Mert Öz’ün haberine göre; deniz dolgusu yapılmadan, yayaların deniz yönünden geçişlerini emniyetli şekilde sağlayacakları yeni projeyle ilgili bilgiler veren Polat, “2017-2019 arası yaşanan ağır tahribatı elimizde olsa bir dokunuşla düzeltsek. Bu gerçek yaranın tedavisi için emekle çalışmaya devam edeceğiz.” dedi. Polat, bazı kesimlerin tepki gösterdiği yeni inşa edilen güvenli geçiş konsolunun insan güvenliği için olduğunu ve sonradan kaldırılacağını da vurguladı. Kazık çakma nedeniyle duvarları çatladı “Uygulama tüm Üsküdar tarihi kıyı bandını zalimlik düzeyinde geri dönüşsüz bir şekilde yok etti” diyen Polat, “Üsküdar'ı pervasızca tanınmaz hale getiren bu uygulamalar için İstanbullunun cebinden yaklaşık 52 milyon lira denize atıldı.” ifadelerini kullandı. Kültür Bakanlığı Koruma Kurulları onayladı Polat, Salacak ile Üsküdar arasında oluşturulan yaya yönlendirmesi sonucunda Kuşkonmaz Cami'nin deniz ile arasındaki 3 metre yoldan günlük onbinlerce insanın geçeceği bir yönlendirilmiş yaya yolu ortaya çıkarıldığını belirterek, yıllardır şantiye halinde duran projede 2019 yılında gelen İBB yönetiminin yaptıklarını anlattı. Sadece bir güvenlik önlemi Mahir Polat, “Bu konsol tarihi kıyı çizgisini koruyan, denize temas etmeyen, kazık çakmayan, beton dolgu yapmayan, altından dalganın geçip cami duvarına vurduğu, sonradan kaldırılacak ve insan güvenliği için yapılmış, insanların bu dar noktada kalabalık içinde denize düşmesi riskine karşı yapılmış sadece 2.5 metrelik bir güvenlik önlemi.” dedi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |