Şemsi Paşa Camii Tartışması Sürüyor



İstanbul’un denize sıfır camilerinden olan, Kuşkonmaz Camii olarak da bilinen Şemsi Paşa Camii’nin deniz tarafında, 2016 yılında başlatılan dolgu çalışmalarında caminin hasar görmesi üzerine durdurulan proje hakkında İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat açıklamalarda bulundu.

Sözcü’den Mert Öz’ün haberine göre; deniz dolgusu yapılmadan, yayaların deniz yönünden geçişlerini emniyetli şekilde sağlayacakları yeni projeyle ilgili bilgiler veren Polat, “2017-2019 arası yaşanan ağır tahribatı elimizde olsa bir dokunuşla düzeltsek. Bu gerçek yaranın tedavisi için emekle çalışmaya devam edeceğiz.” dedi. Polat, bazı kesimlerin tepki gösterdiği yeni inşa edilen güvenli geçiş konsolunun insan güvenliği için olduğunu ve sonradan kaldırılacağını da vurguladı.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Kazık çakma nedeniyle duvarları çatladı
2017 yılında Kültür Bakanlığı Koruma Kurulları ve Vakıflar Genel Müdürlüğü'nün onayı, dönemin iBB yönetiminin uygulaması ile Üsküdar kıyısında denize 12 bin metrekare dolgu yapıldığını ve 960 kazık çakıldığını belirten Polat, tarihi cami duvarlarının bu kazık çakma işi nedeniyle çatladığını ifade etti.

“Uygulama tüm Üsküdar tarihi kıyı bandını zalimlik düzeyinde geri dönüşsüz bir şekilde yok etti” diyen Polat, “Üsküdar'ı pervasızca tanınmaz hale getiren bu uygulamalar için İstanbullunun cebinden yaklaşık 52 milyon lira denize atıldı.” ifadelerini kullandı.

Kültür Bakanlığı Koruma Kurulları onayladı
12 bin metrekare dolgu çalışması sonunda bu alanda neredeyse özgün kıyı dokusu ve karakteri bırakılmadığını ifaden eden Polat, bu uygulamaların tamamının Kültür Bakanlığı Koruma Kurulları ve VGM onayı ile dönemin İBB yönetimi tarafından gerçekleştirildiğini vurguladı.

Polat, Salacak ile Üsküdar arasında oluşturulan yaya yönlendirmesi sonucunda Kuşkonmaz Cami'nin deniz ile arasındaki 3 metre yoldan günlük onbinlerce insanın geçeceği bir yönlendirilmiş yaya yolu ortaya çıkarıldığını belirterek, yıllardır şantiye halinde duran projede 2019 yılında gelen İBB yönetiminin yaptıklarını anlattı.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Sadece bir güvenlik önlemi
2019 yılında yüzde 98'i bitmiş meydanın artık toparlanması sürecinde İBB’nin günlük 30 bin yayanın yönlendirildiği önceden yaya yolu olmayan 3 metrelik cami deniz arası iskele noktasına 2.5 metrelik kaldırılabilir güvenli geçiş konsolu yapıldığını belirtti.

Mahir Polat, “Bu konsol tarihi kıyı çizgisini koruyan, denize temas etmeyen, kazık çakmayan, beton dolgu yapmayan, altından dalganın geçip cami duvarına vurduğu, sonradan kaldırılacak ve insan güvenliği için yapılmış, insanların bu dar noktada kalabalık içinde denize düşmesi riskine karşı yapılmış sadece 2.5 metrelik bir güvenlik önlemi.” dedi.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.