Bu Projeden Konut Alan Kazandı!
TOKİ'den "Yöresel" Konut
Maketten Konut Satışlarına Dikkat!
Konut Kredisinde Tercih '61-120 Ay Vade'
Türkiye'de Hanehalklarının...
Satış Sonrası Hizmette Amansız Rekabet!
İnşaat firmaları hem mevcut hem de satışa sunacağı yeni projelerine müşteri çekmek satış sonrası hizmet rekabetini hızlandırdı. Bazı firmalar müşteri çekmek için satış sonrası evi temizleyip, eve perde bile takabiliyor.
İnşaat firmaları artık projelerin mimarisi, yapım hızı kadar satış sonrasında verdikleri hizmetlerle öne çıkma yarışında. Dünya Gazetesi'nden Leyla İlhan'ın haberine göre, firmalar konutlara müşteri çekmek için dökülen boyadan akan çatıya kadar yıllarca hizmet vermeyi taahhüt ediyor. Bu hizmetler bazen evin perdesini takmaya kadar varabiliyor.
Çukurova Gayrimenkul İcra Kurulu Başkanı Cafer Kara: Evi temizleyip çilingiri çağırıyoruz Satış sonrası hizmetlere önem veriyoruz ve projelerimizi tasarlarken mutlaka bu hizmetleri de dahil ediyoruz. Şu an bitmiş tüm projelerimizde standart olarak teknik servis hizmeti sağlıyoruz. Örneğin residence projesi olan Çukurova Tower'da teknik servis hizmetlerinin yanı sıra BackUp tarafından sunulan 7/24 lobi resepsiyon hizmetimiz ve concierge hizmetimiz mevcut. Teknik servis hizmetleri ile daire sahiplerine evlerindeki elektrikten, tesisata kadar pek çok alanda destek veriyoruz. Concierge hizmeti kapsamında ev temizlik hizmeti, havaalanı transferi, çilingir - cam gibi ihtiyaçlarda konut yardımı ve restoran rezervasyon hizmeti mevcut.
Soyak Yapı Genel Müdürü Ümit Saraçoğlu: Satış sonrası destekle kadınları cezbediyor Soyak projelerinden konut satın alan müşteriler ile Soyak Çağrı Merkezi, Canlı Destek Hattı ve resmi yazışma adresleri aracılığı ile Soyak'a ulaşarak konutlara ve projelere dair talep ettikleri bilgi ve teknik destek hizmetleri alabiliyor. 2001 yılından beri Soyak Müşteri Hizmetleri ile müşterilerine hizmet veren Soyak'ın satış sonrası destekleri firmadan daha önce ev alanların yeniden alımını artırdı. Soyak müşterilerine bakıldığında firmadan konut alan müşterilerin yüzde 20'lik oranının Soyak'tan daha önceden konut alan kişiler olduğu dikkati çekiyor. Soyak'ın çeşitli projelerinden ev sahibi olan kadınların oranıysa Türkiye ortalamasının 10 puan üstünde çıktı. Soyak'ın konut projelerinden ev alarak tapu sahibi olan kadınların oranı yüzde 45 oldu.
Kavi Yapı Genel Müdür Yardımcısı Selim Başdemir: Malzeme ve usta hatalarını karşılıyoruz Satış sonrası müşteri memnuniyeti açısından çok önemli bir alan. Uzun soluklu işler yapabilmek için müşteri sadakatinin öneminin farkındayız. Bu açıdan, teslim ettiğimiz tüm projelerde 3-6 aylık bir zaman diliminde oluşabilecek işçilik ve malzeme hatalarını ortadan kaldırmak üzere görev yapıyoruz. Bunun dışında ikinci el satış ve kiralama hizmetini partner kuruluşlarımız vasıtası ile veriyoruz. Bu şekilde projedeki ikinci el fiyatlarını kontrol edebiliyoruz. Müşterilerimiz konutlarını daha iyi bir fiyattan kiralayabiliyor veya satabiliyor. Satış sonrası verilen hizmetler sayesinde müşteriyle daha uzun dönemli bir iletişim kurabiliyoruz. Bu sayede müşterilerimiz kurumumuzun bir parçası gibi bizi tanıyor.
Özyurtlar Şirketler Grubu Başkanı Tamer Özyurt: 5 yıl önce başladık memnuniyeti artırdık İnşaat firmasının kalitesi evi müşteriye teslim ettikten sonra ortaya çıkıyor. Grup şirketlerimizden Özyurtlar Gayrimenkul, tüm Özyurtlar projelerinde yönetim, kiralama ve ikinci el satış hizmeti verir. Güvenlik, 7/24 teknik destek de verdiğimiz diğer hizmetlerden bazıları. Teknik servis elemanlarımız sıhhi tesisattan elektriğe, mekanikten çeşitli montajlara kadar her alanda daire sakinlerimize hizmet verir. 5 yıldır bu hizmetleri veriyoruz. Örneğin eve perde takılacak. Daire sakinlerimiz bunun için dışarıda usta aramıyor, biz yapıyoruz. Bu hizmetleri vermeye başladığımızdan bu yana müşteri memnuniyeti arttı. Zaten mevcut projelerinizde müşterilerinizi ne kadar mutlu ederseniz o size gelecek dönemde satış başarısı olarak dönecektir.
|