Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Satılmadık İskele Kalmıyor

AKP Hükümeti’nin özelleştirme politikası hız kesmiyor. Kamuya ait yerler, kar güdüsü ile bir bir pazarlığa çıkarılıyor. Trafik sorununun hâd safhada olduğu İstanbul’da, öncelikli olarak karayolu trafiğinin hafifletilmesi gerekirken, deniz yoluna konulan ambargo, sorunu daha da aşılmaz hale getiriyor. İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO)

BirGün Gazetesi
Satılmadık İskele Kalmıyor

AKP Hükümeti’nin özelleştirme politikası hız kesmiyor. Kamuya ait yerler, kar güdüsü ile bir bir pazarlığa çıkarılıyor. Trafik sorununun hâd safhada olduğu İstanbul’da, öncelikli olarak karayolu trafiğinin hafifletilmesi gerekirken, deniz yoluna konulan ambargo, sorunu daha da aşılmaz hale getiriyor. İstanbul Deniz Otobüsleri'nin (İDO) özelleştirilmesi girişimi devam ederken, iskeler de satışa çıkarıldı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) deniz otobüsü, feribot ve Sirkeci-Harem ile Topcular-Eskihisar arbalı vapur iskelelerini ihaleye çıkardı. İBB'nin duyurusu, geçtiğimiz günlerde Resmi Gazete’de yayımlandı. İhalenin, 13 Ekim’de saat 12.00'da İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nde kapalı teklif usulüyle yapılacağı duyuruldu.

Deniz yollarının özelleştirilmesini Cumhuriyet Halk Partisi İBB Meclis Üyesi Hakkı Sağlam ile konuştuk. İDO ve İGDAŞ’ın özelleştirilmesi sürecine işaret eden Sağlam, her iki kurumun özelleştirilmesindeki hukuksuzluklara CHP grubu olarak itiraz ettiklerini hatırlattı.

İtirazlarımız dikkate alınmıyor

Hem usul hem de esasa yönelik hukuksuzluklara karşı yaptıkları itirazların dikkate alınmadığını söyleyen Sağlam, “ İDO’nun yüzde 49’dan fazlasının dışarıya açılamayacağı ve yabancı ortaklara satılamayacağı yönündeydi itirazımız. Kabotaj Kanunu bu itirazımızı haklı çıkarıyordu, yani özelleştirmenin önünde hukuken bir engel vardı” dedi.

Başta Harem ve Sirkeci hattı olmak üzere, deniz yolu hatlarının Boğaziçi Köprüsü’ne alternatif ulaşımı sağladığına dikkat çeken Sağlam, “Öncelikli olarak, Sirkeci- Harem hattından geçecek gemi sayısı arttırılmalı ki, köprüden geçecek araç sayısı azaltılsın. Oysa, İstanbul’da deniz ulaşımı çok çok az. Toplam ulaşımın sadece yüzde 3’ü deniz ile yapılıyor. Gelişmiş ülkelerde bu oran çok yüksek” diye konuştu.

‘Denz yoluna ilgi azalabilir’

Kamusal hizmetlerdeki fiyat arttırmalarının ne şekilde yapılacağının önceden belirlenmesi gerektiğini belirten Sağlam şunları söyledi:

“Hem alıcı için hem de İstanbul halkı için bu çok önemlidir. Eğer alıcı fiyat arttırmanın ne şekilde yapılacağını bilmez ise yarın öbür gün sizi ortada bırakabilir. Halkımız açısından bakarsak;  eğer uygun olmayan miktarda zam yapılırsa zaten az kullanılmakta olan deniz yolları hiç kullanılmaz hale gelecek. Çok büyük bir bölümü deniz olan kentimizde, karayolu ile taşınma yöntemini arayacağız. Bu hem sağlık açısından, hem çevre açısından önemlidir.”

'Aykırılık varsa yargıya başvuracağız'

CHP İBB Meclis Üyesi Hakkı Sağlam, iskeleleri satışa hazır hale getirilmesine ilişkin yapılan işlem ve raporlar hakkında bilgileri olmadığı için konuyu yargıya taşımadıklarını belirterek, “Ama yapılan işlemlerde hukuka aykırılık var ise, elbette İstanbul halkı adına, Cumhuriyet Halk Partisi grubu olarak bunu değerlendirip, bu işlerin yargı denetiminden geçmesi için çaba sarf edeceğiz. Çünkü, bu alanlar İstanbul halkınındır” diye konuşarak, sürecin takipçisi olunacağı belirtildi.

ETİKETLER: kent ulaşım
http://www.yapi.com.tr/haberler/satilmadik-iskele-kalmiyor_83083.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!