Belediye Yıktı, Mahkeme İptal Etti
Mahkeme, Saros Limanı İmar...
Metro İnşaatında Yargı Kararı...
Tekirdağ Belediye Başkanı...
Saros Siyaha Boyandı
Saros’taki Liman Projesinin...
Saros Kıyıları İşletmeye Açılıyor
Saros’taki Liman Projesi için...
Saros’ta “Kararlara Uyun” Çağrısı
İznik Gölü İmar Planı Yargıya Takıldı
Saros Halkının Haklılığı Yine...
Bilirkişi, Saros’a Sahip Çıkanları...
Çevreciler Saros Körfezi’nde...
Saros Körfezi’nde Hukuk Çiğneniyor
Saros Körfezi’ne Yapılacak...
Saros’a Yapılacak İskele Yeniden...
Saros Körfezi’nde Yargı Süreci Beklenmiyor
Edirne Keşan’da, mahkeme sürecine karşın devam eden doğalgaz taşıma ve yükleme limanı gemi iskelesi (FSRU Liman ve Boru Hattı) projesi için bölgede arsa sahibi bazı yurttaşlara şikâyeti önleyen tutanak imzalatıldığı ortaya çıktı.
BOTAŞ, Saros Körfezi’ne doğalgaz taşıyacak gemiler için yaklaşık 270 metre uzunluğunda bir iskele dolgu platformu ve kara boru hattı inşa ediyor. Proje, yargı süreci ve bölge sakinlerinin itirazlarına karşın devam ediyor. Cumhuriyet’ten Hazal Ocak’ın haberine göre; geçen ayın başında bazı arsa sahibi yurttaşlara projenin yüklenici firması tarafından tutanak imzalatıldı. Tutanakta özetle “yapımı devam eden proje kapsamında Keşan’na bağlı Sazlıdere köyünde 16 parselden geçecek olan boru hattı ve servis yolu çalışmalarından dolayı arsada iki yıl içerisinde doğacak zarar karşılanmış olup arsa sahipleri açısından herhangi bir şikâyet gerektirecek durum kalmamıştır. İki yıl sonra, oluşturulan servis yolu kaldırılacak ve arsa eski halinde sahiplerine teslim edilecektir.” denildi. Tutanağı ve proje çalışmalarını gündeme getiren Keşan Kent Konseyi Başkanı Hasan Karagöz, “Saros Körfezi FSRU limanı projesinde, BOTAŞ şirketinin hukuksuzluğu, yasa tanımazlığı ve keyfiyeti katlanarak devam ediyor. Yargı kararını beklemeden, bilim insanlarının karşı görüşlerine rağmen çevreyi geri döndürülemez bir şekilde talan ederek, inşaatı hızla ilerletiyorlar.” dedi. Sazlıdere köyü yolu üzerindeki şantiyeden inşaat alanına gitmek üzere Kara boru hattına paralel 15-20 metre genişliğinde yol yapıldığını söyleyen Karagöz, “Yapılan yol ile tarım arazileri ve orman alanlarına geri dönüşü mümkün olmayacak zararlar verilmiş ve veriliyor. Arazi sahiplerine, inşaatın tamamlaması hedeflenen iki yıllık süre için herhangi bir tebligat yapılmadan ve acil kamulaştırma kararı olmadan işgal edilen ve büyük zararlar verilen yerler için kendilerine bir miktar bedel ödeneceğine dair düzenlenen beş satırlık tutanağa imzalar attırılıyor. BOTAŞ’ın iki yıl sonra yol yapımında kullandığı ve büyük zararlar verdiği arazileri eski haline nasıl döndüreceği tam bir muammadır.” diye konuştu. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |