6. Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri
5. Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri...
5. Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri
4. Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri...
4. Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri
3. Zeki Yurtbay Tasarım Yarışması...
3. Zeki Yurtbay Tasarım Yarışması
Sanatla Mühendisliği Buluşturan Seramik Yarışması
Yurtbay Seramik Pazarlama Direktörü Melis Yurtbay, genç tasarımcılara seramik üretiminin sanatla birleştiği noktada ortaya çıkan aurayı deneyimleme fırsatı sunan Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri'nin (ZYTÖ) beş yıllık serüvenini anlattı.
Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri bu yıl beşinci kez düzenleniyor. Proje kapsamında bugüne kadar aldığınız geri dönüşler nasıl oldu? Kurumsal bağlamda size neler kattı? Zeki Yurtbay Tasarım Ödülleri (ZYTÖ) ilk yapıldığı tarihten bugüne bir toplumsal sorumluluk projesi olmasının dışında, eğitim öğretim hayatı sürmekte olan genç tasarımcılara, seramik sektörünün sanat ile bir araya gelerek oluşturduğu entelektüel aurayı deneyimlettiren bir misyon da üstleniyor. Yurtbay Eğitim Vakfı ile eğitim ortamına desteğini sürdüren Yurtbay Şirketler Grubu, ZYTÖile tasarımcı adaylarına, akademide öğrendikleri teoriyi sanatla şekillendirerek seramiğe can verme imkanı tanıyor. Bu bağlamda, geçtiğimiz beş yılda gerek sanat otoriteleri gerek son tüketici tarafından takdir gören bu organizasyon; her geçen yıl Yurtbay Seramik ve Yurtbay Şirketler Grubu'nun desteklediği kurumsal bir etkinlik olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. "Öğrenci portfolyolarını endüstri gözüyle değerlendiriyoruz" Yarışmalar aracığıyla öğrenciler sektörle buluşurken, siz de geleceğin tasarımcılarına destekte bulunmuş oluyorsunuz. Bu kapsamda gerçekleştirdiğiniz başka işbirlikleri var mı? Şirket olarak “Doğadan Sanata Sen Tasarla” mottosu ile yola çıktığımız bu proje bizde de büyük heyecan yaratıyor. ZYTÖ'ye ek olarak, çeşitli üniversitelerin ilgili bölümleri ile her yıl fabrika gezileri düzenliyoruz. Öğrencilerin tasarım ve ürün geliştirme kadromuz ile bir araya gelerek tecrübe alışverişinde bulunmalarını sağlıyoruz. Bize sundukları portfolyolardaki çalışmaları bir de endüstri gözüyle değerlendiriyoruz. Bunun yanı sıra teknik üniversitelerin mühendislik bölümleri ile fuarlarda bir araya geliyoruz. "Hem analitik hem sanatsal kombinasyonların görsel şölene dönüştüğü tasarımların hayat buluşuna şahit oluyoruz" Yarışmanın birincisine para ödülünün yanı sıra UNICERA Fuarı’ndaki Yurtbay Seramik Standı’nda tasarladığı ürünü sergileme imkanı sağlanıyor. Bugüne kadar hayata geçirilen ürünlere ilişkin görüşünüz nedir? Fuarda nasıl tepkiler aldı? Sonrasında seri üretime geçildi mi? ZYTÖ, güzel sanatlar fakültelerinin dışında ilgili mühendislik fakültelerini de yarışmaya dahil ediyor. Bu kapsamda farklı disiplinlerin bir araya gelerek oluşturdukları projelerde hem analitik hem sanatsal kombinasyonların görsel şölene dönüştüğü tasarımların hayat buluşuna şahit oluyoruz. İşte tam da bu yüzden gerek birincilik gerek mansiyon ödülleri farklı kalitede tasarımsal yönlere sahip. Bu doğrultuda sadece birincilik ödülü alan eserler değil, alt derecelerde üretilebilirlik açısından tüketici tarafında kabul görecek desen ve örüntü uygulamaları da jüriye sunuluyor. Yurtbay Seramik olarak tasarıma verdiğiniz değeri, düzenlediğiniz ödül programı ile bir kez daha vurguluyorsunuz. Bu doğrultuda, kurum bünyesinde çalışan tasarımcılar hakkında da bilgi alabilir miyiz? Seramik,toprağın farklı prosedürlerden geçirilerek pişirilmesi ve tasarımın yüzeye işlenilmesi ile son halini alıyor. Bu noktada seramik; ekranı başında grafiğe şekil veren tasarım kadrosunun, grafiği gerçekleştiren ürün geliştirme (Ür-Ge) kadrosunun, teknik içerik ve yüzey zenginliğinde Ar-Ge'nin, üretimde preslerden paketlemelere ürünün son tüketiciye ulaştırılacak hali alma aşamasına kadar çokça kişinin emeğini taşımakta. Tasarım Ür-Ge Müdürlüğü olarak 22 milyon m2'lik fabrikamızda toplam 23 personelimiz bulunuyor (tasarım bölümü: 7 kişi, Ür-Ge bölümü: 5 kişi, Ar-Ge bölümü: 9 kişi). Ürünün doğuşundan gerçekleştirilmesine dek emeği geçen kadro, yüksek öğrenim kurumlarının ilgili bölümlerinden mezun, sektör tecrübesi olan donanımlı bireylerden oluşuyor.
Ürünlerin piyasaya sunulma sürecinde nasıl bir tasarım stratejisi izleniyor? Sektör konjonktürü gereği 'core' ve 'capsule' olmak üzere her fuar için ayrı koleksiyon hazırlamaktayız. Cersaie, Cevisama, Coverings, Unicera fuarlarına özel olarak yılda iki adet Core, iki adet Capsule koleksiyon hazırlıyoruz. 1. Koleksiyon için ürün sayısı ve ebat belirlenir. Fuar harici dönemde ise projeler için gelen ürün geliştirme talepleri değerlendirilerek süreç, üçüncü maddeden itibaren başlatılır. "Önceliklerimizi yeniden belirleyip artan kapasitemizi verimli, kaliteli ve yenilikçi ürünler için kullandık" Yurtbay Seramik olarak 2017 yılının ilk yarısına ilişkin değerlendirmenizi alabilir miyiz? 2017 yılında önceliklerimizi yeniden belirleyip buna uygun yapılandık ve artan kapasitemizi verimli, kaliteli ve yenilikçi ürünler için kullandık. Performans yönetim sistemini daha da geliştirmek ve iş süreçlerini optimize etmek, yıl sonuna kadar önceliğimiz olmaya devam edecek. Seramik sektörü farklı ve yenilikçi fikirlerle her geçen gün ivme kazanıyor. Marka stratejilerimizle paralel şekilde sektördeki yenilikleri takip ederek, yatırımlarımızı beklentileri de göz önünde bulundurarak geliştiriyoruz. "Bulunurluğumuzu artırmak ve kendi içimizde kuvvetlenerek büyümek temel hedeflerimiz arasında" 2018 yılına ilişkin hedefleriniz nelerdir? Yani yatırımlarınız ve projeleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? 2018'de yeni ürünlerimizin de katkısıyla kârlı büyümek temel amacımız olmakla birlikte, şirket içi süreç entegrasyonunu mükemmel hale getirmeye, bulunurluğumuzu artırmaya, farkımızı son tüketiciye daha iyi anlatmaya çalışacağız. Özellikle marka algısını geliştirmek, bilinirliğimizi artırıcı yönde çalışmalara ağırlık vermek planlarımız arasında. Gelişen ve değişen dünya trendleri arasında, dijital dönüşümleri de iyi değerlendirmek ve takip etmek gerekiyor. Pazarlama ve marka stratejilerini doğru bir potaya oturtabildiğimiz sürece kaliteli ürün yönetimi ve doğru Ar-Ge yatırımları ile her geçen gün ivme kazanacağımızın bilincindeyiz. Kaliteli ürünü, doğru yatırımlarla doğru pazarda müşteriye sunmak, talepleri değerlendirmek ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlamlaştırarak kendi içimizde daha da kuvvetlenerek büyümek temel hedeflerimiz arasında. |