Devlet Demir Yolları İşletmesi (TCDD) Genel Müdürlüğü'ne
ait Samsun limanının 36 yıl süreyle işletme hakkının devri
ihalesinde en yüksek teklifi 125 milyon 200 bin dolar ile Ceynak
Lojistik ve Ticaret A.Ş. verdi. Özelleştirme İdaresi Başkan Yardımcısı
Ahmet Aksu'nun komisyon başkanlığında yapılan ihalede önce
kapalı elemesiz teklifler alındı. Elemesiz turda en yüksek yazılı teklif 55
milyon 100 bin dolar oldu.
Daha sonra elemeli yazılı turlara geçildi ve ilk turda en yüksek 68 milyon
dolar teklif verildi. Bu turda en düşük teklifi veren Albayrak-Seçkin
Ortak Girişim Grubu elendi.
Üç tur olarak gerçekleştirilen yazılı elemeli turlarda daha sonra sırasıyla
Çelebi Ortak Girişim Grubu ile Varyap Varlıbaşlar Yapı
Sanayi ve Turizm Yatırımları Ticaret A.Ş. elendi. Yazılı turlarda en
yüksek teklif 75 milyon dolar oldu.
Daha sonra kalan üç grupla 84 milyon 500 bin dolar başlangıç fiyatı ve 100
bin dolar artırım aralığıyla açık artırmaya geçildi. Açık artırmanın 11'inci
turunda Yıldırım Dış Ticaret ve Pazarlama A.Ş. çekildi.
Açık artırmada bu turun ardından nihai pazarlık görüşmeleri Ceynak
Lojistik ile Türkerler-Kolin OGG arasında gerçekleşti. İki grup
arasında gerçekleşen açık artırmanın 68'inci turunda Ceynak Lojistik ve Ticaret
A.Ş. 125 milyon 200 bin dolar ile en yüksek teklifi verdi.
Bunun üstüne Komisyon Başkanı Aksu ihalenin teknik olarak sonuçlandığını
kaydetti.
İhale sonucu Rekabet Kurulu'nun olurunun ardından ÖYK onayına sunulacak ve
daha sonra ihale lehine sonuçlanan teklif sahibiyle sözleşme imzalanacak ve
görüşü alınmak üzere Danıştay'a gönderilecek.
Bunun ardından ÖİB alıcı ve TCDD arasında sözleşme imzalanacak ve Samsun
limanı 36 yıl süreyle alıcının işletimine verilecek.
"En az 50 milyon dolarlık yatırım yapacağız"
Ceynak Lojistik ve Ticaret A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ali
Avcı, ihale bedelini peşin ödeyeceklerini ve en az 50 milyon dolarlık
yatırım yapacaklarını söyledi.
Ceynak Lojistik ve Ticaret A.Ş'nin 1969 yılından beri lojistik faaliyetlerini
sürdürdüğünü ve firmanın gübre gibi dökme yüklere elleçleme, taşıma, torbalama
hizmeti verdiğini söyledi.
Firmanın Türkiye'nin çeşitli limanlarında antrepo, depo hizmetleri verdiğini
kaydeden Avcı, Samsun'da TCDD'den kiraladıkları arazi üzerinde de terminal
kurduklarını, bu nedenle Karadeniz'de liman sahibi olmak istediklerini
söyledi.
Avcı, "Bugüne kadarki faaliyetlerimizi diğer firmaların limanlarında yaptık.
Bu nedenle yatırımlara kendi limanımızda devam etmek istiyoruz" dedi.
Limanı, yatırımlarla karlı duruma getireceklerini belirten Avcı, Samsun
limanının Karadeniz'in önemli limanlarından biri olduğunu söyledi.
Avcı, parasal anlamda ortak almayı düşünmediklerini ancak, limanının
potansiyelini artırıcı bir ortak düşünebileceklerini kaydetti.
Samsun limanı
Bir kılavuz botu, 3 römorkör, 2 palamar botu ve bir hizmet botu mevcut
bulunan Samsun limanında, elleçleme ekipmanları arasında 25-42 tonluk 3 adet
dolu ve 8 tonluk 2 adet boş konteyner forklifti, 3-35 tonluk 19 adet rıhtım
vinci, 10 tonluk 2 adet saha vinci, 5-25 tonluk 6 adet mobil vinç, 5 adet
standart ve 7 adet kısa mastlı forklift ve 2 adet 1.6 tonluk mini loder yer
alıyor.
Konteynerize yük için boş alanın da bulunduğu limanda, 35 tonluk genel amaçlı
bir vinçle yükleme ve boşaltma yapılıyor.
Limanda TMO'ya ait 30 bin ton kapasiteli bir hububat silosu bulunuyor ve
limana bitişik 71 bin metrekare alanı kaplayan Serbest Ticaret Bölgesi, 1998
yılı sonundan bu yana hizmet veriyor.
Feribot liman, Kuzey Avrupa, BDT ve Ortadoğu ülkeleri arasında
demir-kara-denizyolu kombine taşımacılığa hizmet veren feribot köprü sistemine
de sahip durumda.
|