Sabiha Gökçen’de İkinci Çatlak
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı...
D-8'den “Özel Seçilmiş Havaalanları”...
İki Pistli Sabiha Gökçen 2021’de
Sabiha Gökçen Havalimanı'na...
Sabiha Gökçen'e Yeni Yatırım
İstanbul Sabiha Gökçen “Yılın...
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda...
Sabiha Gökçen Havalimanı’nın...
Sabiha Gökçen Havalimanı'nda...
Pasaporttan Yüz Tanıma Sistemi...
Sabiha Gökçen'e Yeni Hat Vetosu
Ankara'dan Sabiha Gökçen'e yeni hat vetosu geldi. Sektör temsilcileri, yüzde 84.3'lük zamanında kalkış oranıyla kendi sınıfında dünyanın en dakik havalimanı seçilen ve 2019'da pist kapasitesinin ortalama yüzde 79'unu kullanan Sabiha Gökçen'de kapasite sorunu olmadığını, amacın yolcuları İstanbul Havalimanı'na yönlendirmek olduğunu belirtiyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, (SHGM) Sabiha Gökçen Havalimanı’na mevcut uçuş izinlerinin üzerine yeni hat başvurularının değerlendirilmeyeceğini açıkladı. SHGM'ye bağlı Hava Ulaşım Daire Başkanlığı'ndan yapılan duyuruda, karara “halen devam etmekte olan bakım faaliyetleri ve yaşanan trafik yoğunluğu” gerekçe gösterildi. Cumhuriyet’ten Emre Deveci’nin haberine göre; konuya yakın sektör kaynakları, Sabiha Gökçen'in 2019'da yüzde 78'lik pist, yüzde 80'lik terminal kapasitesiyle çalıştığını ve yüzde 83.42’lik zamanında kalkış oranıyla Official Aviation Guide (OAG) kendi sınıfında “en dakik havalimanı” seçildiğini hatırlatarak “Kapasite sorunu yok, amaç açık biçimde yolcuları ve havayolu şirketlerini, Sabiha Gökçen yerine İstanbul Havalimanı'na yönlendirmek.” değerlendirmesinde bulundu. Kapasite var Bir sektör temsilcisi, Sabiha Gökçen'de yeni pist inşaatının 4 yıldır bitirilememesinin de İstanbul Havalimanı'na yönlendirmeyle ilişkili olduğunun düşünüldüğünü belirterek “Yeni pist açılışı 2019'dan 2020 sonuna ertelenmişti ancak bu tarih için de belirsizlik sürüyor” dedi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |