Sabiha Gökçen'e Yeni Hat Vetosu



Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, (SHGM) Sabiha Gökçen Havalimanı’na mevcut uçuş izinlerinin üzerine yeni hat başvurularının değerlendirilmeyeceğini açıkladı. SHGM'ye bağlı Hava Ulaşım Daire Başkanlığı'ndan yapılan duyuruda, karara “halen devam etmekte olan bakım faaliyetleri ve yaşanan trafik yoğunluğu” gerekçe gösterildi.

Cumhuriyet’ten Emre Deveci’nin haberine göre; konuya yakın sektör kaynakları, Sabiha Gökçen'in 2019'da yüzde 78'lik pist, yüzde 80'lik terminal kapasitesiyle çalıştığını ve yüzde 83.42’lik zamanında kalkış oranıyla Official Aviation Guide (OAG) kendi sınıfında “en dakik havalimanı” seçildiğini hatırlatarak “Kapasite sorunu yok, amaç açık biçimde yolcuları ve havayolu şirketlerini, Sabiha Gökçen yerine İstanbul Havalimanı'na yönlendirmek.” değerlendirmesinde bulundu.

Reklam Goruntulenme Bolumu

Kapasite var
Kararın Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) yerine SHGM tarafından açıklanmasının da alışılmadık bir durum olduğuna dikkat çeken kaynaklar, Sabiha Gökçen'in yıllık yolcu kapasitesinin 41 milyon olduğunu ancak 2019'da toplamda 35.5 milyon yolcuya hizmet verildiğini, günlük uçak trafiği kapasitesinin 798 olduğunu ancak 2019'da bu rakamın ortalama 625 olduğunu hatırlatarak yeni hat için teknik bir kapasite sorunu olamayacağına dikkat çektiler.

Bir sektör temsilcisi, Sabiha Gökçen'de yeni pist inşaatının 4 yıldır bitirilememesinin de İstanbul Havalimanı'na yönlendirmeyle ilişkili olduğunun düşünüldüğünü belirterek “Yeni pist açılışı 2019'dan 2020 sonuna ertelenmişti ancak bu tarih için de belirsizlik sürüyor” dedi.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.