Beykoz’un Tarihi Mirasına Ortak Koruma
Anavarza’da Abbasi Dönemine...
Aphrodisias Antik Kenti'nde...
Kahramanmaraş'ta 13 Bin Yıllık...
Aspendos’ta Roma İmparatorluk...
Perinthos Antik Kenti'nde...
Laodikya Antik Kenti'nde Sağlık...
Tharsa Antik Kenti'nde Oda Mezar Bulundu
Karaman'da "Binbir Kilise"...
Diyarbakır'da Roma Dönemine...
Yol Yapım Çalışmalarında Antik...
Rumeli Hisarı’nda Gizli Geçit Bulundu
İBB’nin Rumeli Hisarı’nda devam eden restorasyon çalışmaları sırasında gizli bir yeraltı geçidi bulundu.
İBB Miras ekiplerinin Rumeli Hisarı’nda devam eden restorasyon çalışmaları sırasında İstanbul’un fethinin 571’inci yıldönümü olan 29 Mayıs günü gizli bir yeraltı geçidi bulundu. Yeni keşfedilen yeraltı geçidi ile ilgili İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat, Rumeli Hisarı restorasyon şantiyesinde açıklama yaptı. Sözcü’den Özlem Güvemli’nin haberine göre; Polat, Rumeli Hisarı’nın İstanbul’un fethinin en önemli sembolü olarak fetihten bir yıl önce 1452 tarihinde 4 ay gibi kısa bir sürede yapıldığını anlattı. Tarihi yapıda devam eden restorasyon sırasında yapının sosyal ve askeri tarihine ışık tutacak bir buluntuya ulaştıklarını açıklayan Polat, geçidin yapılış amacının araştırmalar sonucu ortaya çıkacağını belirtti. İlk bulgulara göre su tahliyesi ya da askeri amaçlı olabileceğini söyledi. "1900’lerin başına kadar onarım görmüş" “Restorasyon sırasında dikine bir kesitte 125 metre uzunluğunda olduğunu bildiğimiz fakat içeride başka kanallar ve kollarla ayrıldığını tahmin ettiğimiz bir yeraltı geçidinin buluntularını görmüş oluyorsunuz. Geçit, suru baştan başa geçiyor ve ilerideki vadi tabanıyla birleşen bir zemin olduğunu görüyoruz. Bu oldukça önemli bir buluntu. Ortaçağ dönemi yapısı olarak kabul edilmesi gereken bir yapı. Çünkü biliyorsunuz İstanbul'un fethinden bir sene sonra ortaçağ kapanacaktı. Bir ortaçağ savunma yapısında yeraltı geçitlerinin olduğu bir buluntuyla karşılaşmış oluyoruz. Geçit, 1-1.5 metre yüksekliğinde başlayıp hisarın ortasında kalan sarnıç bölümünde 4-4.5 metrelere varan yüksekliklerle oldukça iddialı bir geçiş koridoru olarak tasarlanmış. Beden duvarları, hisarın yapım sırasındaki yapım tekniğindeki moloz örgü sistemine sahip. Üst örtüsü de belirli noktalarda 1900’lü yılların başına kadar ara ara onarım görmüş.” Polat, bu aşamadan sonra harç analizleri, malzeme analizleri, yapım tekniği analizleri yapılacağını ve daha kesin yorumlar yapılabileceğini söyledi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |