Yeni vizyonunu Avrupalı şirketleri satın alarak, bu kıtada da söz sahibi olmak olarak belirleyen Rönesans Holding, dünyanın en büyük 100 kuruluşu içinde 64’üncü sırada olan yerini bu yıl 40-50 kuruluş arasına taşımayı hedefliyor. Türkiye’nin yanısıra Rusya ve BDT ülkeleri başta olmak üzere yakın coğrafyalarda önemli altyapı projelerine imza atan ve bu bölgelerde gayrimenkul geliştirme, inşaat ve enerji alanındaki yatırımlarıyla adından söz ettiren Rönesans Holding, şimdi de Avrupa’ya açılıyor. Rönesans Holding Rusya Başkanı Avni Akvardar, tamamlandığında 57 kilometrelik uzunluğuyla Avrupa’nın ve aynı zamanda da dünyanın en uzun tüneli olacak Alpler’deki Gotthard Tünel projesinin bu yönde atılan ilk adım olduğunu söyledi.
Avni Akvardar“Satın almalar konusunda yeni teklifler alıyoruz”
Toplam 9,5 milyar Euro’ya mal olacak Gotthard Tünel projesinin gerçekleştiren iki konsorsiyum içinde de Rönesans’ın yüzde 25’lik bir payla yer aldığını belirten Akvardar, şu bilgileri verdi:
“Gotthard projesi, İsviçre başta olmak üzere Avrupa’daki ülkelerin yüzyıllığı aşan bir hayali. Kuzeyi Hollanda, İsviçre üzerinden güneye İtalya’ya Akdeniz’e bağlayacak proje, toplam 15,5 Milyar Euro’luk büyük bir proje. Alp dağlarının altından geçecek Gotthard Projesi, bu yatırımın 9,5 milyar Euro’luk kısmını oluşturuyor. Biz projeyi gerçekleştiren iki konsorsiyum içinde de yer alıyoruz. Bu konsorsiyumda bulunan Avusturya merkezli firmayı geçen yıl satın alarak bu projeye dahil olduk. Şimdi Avrupa’nın kalbinden geçecek bu tarihi projede yer almak suretiyle Avrupa’ya da Rönesans damgasını vuruyoruz. Hem Rusya ve BDT ülkelerinde büyük yatırımlarımız olduğu için, hem de Gotthard Projesi önemli bir prestij getirdiği için büyük ihalelere katılımlar ve satın almalar konusunda yeni teklifler de alıyoruz”.
Gotthard Tüneli"Avrupa’daki fırsatları takip ediyoruz"
“Avrupa ekonomileri son dönemde zor bir süreçten geçiyor. Zor duruma düşen şirketler söz konusu... Biz de bu fırsatları takip ediyoruz. Rönesans’ın büyüme sürecine katma değer yaratacak projelere yoğunlaştık ve bu konuda seçici davranıyoruz” diye konuşan Akvardar, yeni hedeflerini şöyle anlattı:
“Rönesans, 2013 verileriyle müteahhitlik firmaları kategorisinde dünyanın en büyük 100 kuruluşu içinde 64. sırada yer alıyor. Yeni satın almalarla bu yıl ilk 40-50 kuruluş içine girmeyi planlıyoruz. Hedefimiz organik büyümenin yanısıra yapacağımız dış satın almalarla gelecek 5 yılda ilk 20 içine girmek... Bu alanda Çinli inşaat firmalarıyla aramızda büyük rekabet var. Pasta da artık küçüldüğü için rekabet daha da kızışacak. Belli bir noktadan sonra sadece organik büyümek yeterli değil. Bu nedenle uygun fırsatlar olduğunda yeni satın almalar yapacağız. Almanya’da yakın zamanda açıklayacağımız yeni bir satın almamız oldu. İş yaptığımız sektörleri de genişletiyoruz. Enerji santralleri alanında da yatırımlarımız olacak. Uzun dönemli hedefimiz inşaat sektöründe dünyanın en büyük ilk 5 kuruluşu arasına girmek”
Özel tünel firmalarıyla rekabet edecek!
Rönesans İnşaat, 30’dan fazla ülkede faaliyet gösteren Avusturya merkezli ALPINE Group’un İsviçre kolu ‘ALPINE Bau GmbH, Hergiswil’ firmasını, 1 Temmuz 2013 tarihinde satın almıştı. Söz konusu şirket, İsviçre’de 'Renaissance Construction Hergiswil' adıyla faaliyet gösteriyor. Bu satın alma, Rönesans’ın yeni hedefinin ilk ayaklarından birini oluşturuyor. Rönesans Holding, bu sayede dünyadaki çok özel tünel firmalarıyla da rekabet etmeyi amaçlıyor.
Tünel inşaatını Rönesans Holding dışında Alpiq InTec (Güç ve Kablo Sistemleri), Alcatel-Lucent Schweiz/ Thales RSS (Telekomünikasyon ve Güvenlik Sistemleri), Balfour Beatty Rail (Raylı ulaşım sistemleri) firmaları gerçekleştiriyor.
Dünyanın en uzun tünelinin özellikleri
2016 sonunda tamamlanacak Gotthard Tüneli, İtalya, İsviçre arasında çalışacak hızlı tren projesinin en önemli bölümlerinden birini oluşturuyor. 29 Mart’ta test sürüşü yapılan tünel, tamamlandığında Avrupa’nın en uzun tüneli ünvanını kazanacak. Alp Dağları’nın altından geçerek, İtalya ve İsviçre arasında çalışacak olan hızlı tren projesinin (New Alpine Transversal by Rail) en önemi bölümlerinden olan Gotthard Yeraltı Tüneli, her biri 57 km uzunluğunda 2 tüp geçitten oluşuyor. Tünel inşaatında toplam 700 kişi çalışıyor.
Toplam 9,5 Milyar Euro’ya mal olacak dünyanın en uzun demiryolu tüneli, saatte 250 kilometre hıza göre tasarlandı. İtalya ve İsviçre arasında yük ve yolcu taşınmasına olanak sağlayacak proje sayesinde trenler, Zürih ve Milano arasını 2 saat 40 dakikada alabilecekler. Gotthard Base Tüneli, 2016 sonunda trafiğe açıldığında, Japonya’nın 54 kilometrelik Seikan Tüneli’ni geride bırakacak.
|