Sektörel Dernekler Federasyonu
(SEDEFED) ve TÜSİAD-Sabancı Üniversitesi Rekabet
Forumu'nun (REF) birlikte bu yıl ilkini organize ettiği ve her yıl Rekabet Kongresi
sırasında açıklanacak olan Rekabet Gücü Ödülü'ne kayıt için
başvurular 18 Haziran Cuma günü saat 17:00'da sona eriyor. Ödül
çerçevesinde, 'Yılın En Rekabetçi Şirketi' ve 'Yılın
Uluslararası Operasyonları ile En Hızlı Gelişen Şirketi'
kategorilerinde başvurular alınıyor.
Ödül programıyla, küresel
sürdürülebilir rekabet alanında farkındalığın artırılması, küresel
sürdürülebilir rekabet avantajına ulaşan başarı örneklerinin ödüllendirilmesi,
başarı örneklerinin uyguladıkları örnek yaklaşımların yaygınlaştırılması yoluyla
firmaların rekabet yetkinliğinin artırılması ve rekabet gücü kazandıran temel
kıstasların bilinirliğinin artırılması hedefleniyor. Ödüle, Türkiye’de yerleşik
tüm şirketler başvurabiliyor. Yazılı başvuru esas olduğu ödülde, sadece tek bir
kategoride başvuru yapılabiliyor. Başvuran firmanın, Rekabet Kurumu’ndan veya
2872 Sayılı Çevre Kanunu’na muhalefetten dolayı son 2 yılda kesinleşmiş cezası
olmaması gerekiyor. Ödüle başvuran ve en az 400 puan seviyesinin üzerinde olan
tüm firmalar, saha ziyaretine tabi olacak.
Ödül
kategorileri
1) Yılın En Rekabetçi Şirketi
Ödülü
İş Modeli, büyümesi ve Yönetim Kalitesi ile rekabette
sektöründeki diğer şirketler ile farklılaşarak birinci sınıf sonuçlar alan,
gerçek ve sürdürülebilir büyüme yolunda olan en seçkin şirkete verilir. Tüm
katılımcılar şu özelliklerini açıklamalıdır:
• Şirketin rekabette
sektöründe nasıl farklılaştığı • Şirketin nasıl yeni ve kaliteli iş
yarattığı ve çalışanlarını geliştirdiği • Şirketin iş modeli ve
stratejisinin ayırt edici ve inovatif yanları, teknolojiyi kullanımı ve
uluslararası yaklaşımı • Müşteriyi çekme, yönetme ve elinde tutmadaki
üstün başarısı
2) Yılın Uluslararası Operasyonlarla En Hızlı
Gelişen Şirketi Ödülü
Türkiye dışında operasyonlarını
başarıyla yaygınlaştıran ve Türkiye dışındaki gelirini büyüten şirkete verilir.
Tüm katılımcılar şu özelliklerini açıklamalıdır:
• Şirketin yurt
dışında var olan operasyonlarının/faaliyetlerinin yapısı ve gelişimi
• Giriş yapılan/yaygınlaşılan pazarlar ve bu pazarları seçmenin
sebepleri • Pazara giriş/yaygınlaşmada şirketin karşılaştığı
engeller/güçlükler ve bunların nasıl aşıldığı • Satış ve pazar payı
performansı kanıtları • Pazara giriş/yaygınlaşmanın şirket performansı
üzerindeki etkisi
Jüri Özel Ödülü: Bu iki kategoride
ödül alamayan fakat özel başarı gösterdiği tespit edilen durumlarda
verilebilir.
Ödül programı hakkında daha detaylı bilgi almak için tıklayınız
|