Peyzaj Mimarları Odası (PMO) Adana Şube Başkanı Ramazan
Doğru, Türkiye'de konut, işyerleri ve otel gibi mekanlarda
peyzaj düzenleme taleplerinin, Avrupa ülkeleri kadar olmasa da
son yıllarda arttığını söyledi.
Artan talep ölçüsünde, peyzaj mimarisi sektörünün canlandığını ve yıldızı
parlayan meslek grubu haline gelmeye başladığını ifade eden Doğru, Türkiye
genelinde en çok İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir gibi illerde yoğun talep
olduğunu bildirdi.
Doğru, vatandaşların küresel krize bağlı olarak 2009 yılındaki peyzaj
düzenlemesi ihtiyacını ertelemesi sonucu yaşanan durgunluğun, geçen yıl da
etkisini sürdürdüğünü belirterek, ''Bitki yelpazesini ithal ürünlerle
zenginleştiren peyzaj sektörü, geçtiğimiz 2 yıl içinde umduğunu bulamadı.
Önümüzdeki yaz sezonu için beklentileri olan sektör temsilcileri iklim
koşullarının olumsuz seyretmesi sonucu bölgelere göre kar ve yağmur engeline
takıldı. Yağışların sürmesine bağlı ertelemenin, iklim koşullarının normale
dönmeye başlamasıyla tedarik tıkanıklığına da yol açacağını düşünüyoruz'' dedi.
Sektörün, inşaat yatırımlarındaki canlanma ve mevcut binaların sahiplerinin
kişisel taleplerine göre iniş çıkış yaşadığını söyleyen Doğru, şunları kaydetti:
''Baharla beraber uygulama alanlarında bir hareketlilik yaşanmaya başlandı
ama yağış nedeniyle bu istenilen düzeyde değil. Daha önceden projelendirilen
peyzaj uygulaması yapılacak alanlarının dışında yeni yatırımların gerçekleşmesi
bizim açımızdan iyi olacak. Gelir düzeyine bağlı olarak yaşam kalitesinin
artması bu tür taleplere ihtiyacı beraberinde getiriyor. İnsanlar, yaşam
alanlarının daha ferah ve doğa ile bütünleşmiş olması için harcama yapıyor. Bu
tercih, yaşam alanlarını zenginleştirmenin yanı sıra konutlara da artı değer
kazandırıyor. Hafta sonunu evinin bahçesinde çimlerin üzerine basarak sulama ve
çiçek bakımı yaparak geçirmek isteyen kişi sayısının her geçen yıl artması bizi
mutlu ediyor. Aynı zamanda sektör temsilcilerinin en önemli beklentilerinden
birisi de peyzaj düzenlemelerinin modayı takip etme alışkanlığı gibi değil,
gerçek anlamda ihtiyaç hissedilerek tercih edilmesi''.
|