Otomatik perde sistemlerinde Türkiye'nin yüksek potansiyelini kullanan Somfy Türkiye, Somfy'nin en fazla büyüyen şirketi oldu. Markayı ve hedeflerini anlatan Somfy Türkiye Genel Müdürü Semih Görür, bu yıl Türkiye’de 10. yılını kutlayan Somfy Türkiye'nin önceki yıl yüzde 50’lik büyüme ile Somfy global şirketleri arasında en hızlı büyüyen şirket olduğunu söyledi. Türkiye'de konutlarda motorlu perde kullanımının henüz oldukça düşük seviyelerde olduğuna dikkat çeken Görür; "Dünya perde sektöründe motorlaşma oranı ortalamada yüzde 3 - 4 civarında. Türkiye’de ise bu oran binde 2; yani dünya ortalamasının 15’te 1’i civarında" diyerek pazarın potansiyeline işaret etti. Motorlu perdelerin enerji tasarrufu, konfor, ışık – gölge kontrolü ve mahremiyet gibi olumlu etkilerine değinen Görür; kullanım kolaylığı ve teknolojik açıdan çok gelişmiş ürünler sunduklarını da sözlerine ekledi.
Öncelikle Somfy Grubu hakkında bilgi verebilir misiniz?
Somfy, konutlardaki ve ticari binalardaki açılır-kapanır mekanizmalar için ileri teknolojili motorlar ile otomasyon sistemleri tasarlayan dünya çapında bir marka. Yüzde 80’in üzerindeki pazar payı ile motor ve otomasyon sistemlerinde açık ara dünya lideri konumunda. Kurulduğu günden buyana 100 milyondan fazla motor üretmiş olan şirketimizin fabrikalarında her gün 45 bin adet motor üretiliyor. Dünya genelinde her yıl 20 bin üzerinde profesyonel müşteri ve milyonlarca tüketici, yaşam alanlarında Somfy ürünlerini kullanıyor. Ürün gamımız içinde panjur, tente, perde, pencere, güneş kırıcı, garaj ve bahçe kapıları için üretmiş olduğumuz motorlar, kumandalar, kontrol üniteleri, sensörler ile birlikte ev ve bina otomasyon sistemleri yer alıyor. Global satışlarımızın yüzde 70’ten fazlasını Fransa dışında gerçekleştiriyoruz. Bugün 60 ülkede direkt olarak faaliyet gösteren 73 şirketimiz, 51 ofisimiz, 8 binin üzerindeki çalışanımız ile müşterilerimize hizmet veriyoruz.
Türkiye pazarına ne zaman girdiniz?
Türkiye pazarına girişimiz 80’li yılların başlarına dayanıyor. Önceleri distribütörler aracılığıyla sağladığımız hizmeti, 2004 yılından beri Somfy Türkiye Ltd.Şti olarak veriyoruz. Bu yıl Türkiye’de 10. yılımızı kutluyoruz. Türkiye genelinde çalışan satış kadromuz, İstanbul merkez depomuz, lojistik ekibimiz ve yeni bayi yapılanmamız ile çok dinamik bir ekibiz. Yüzde 50’lik büyüme ile Somfy global şirketleri arasında en hızlı büyüyen şirket olduk. Bu tabii ki herkesi çok motive etti. Fransa’da Somfy Türkiye’nin adı geçtiği zaman artık herkes daha fazla inanarak adımlar atıyor. Bu yüzden de özellikle Ar-Ge departmanının çok ciddi desteğini alıyoruz. Mesela Actuo ürünümüz, Somfy Türkiye’ye aittir. Başka pazarlarda da bu ürün tercih ediliyor ve aynı isimle satılıyor. Türkiye’de uygulamakta olduğumuz pazar geliştirme metodolojilerini kendi ülkelerinde uygulamak için örnek alan ülke yöneticisi arkadaşlarımız var.
Türkiye pazarını diğerlerinden farklı kılan nedir?
Türkiye büyüyen bir ülke; kentsel dönüşüm projeleri, artmakta olan nüfus, sismik bir bölgede yer almamız, kırsal kesimden kentlere göçlerin devam etmesi, özellikle konut ve yapı sektörünün çok aktif olmasını sağlıyor. Bu durumu Avrupa’da göremiyoruz. Bazı ülkelerin nüfuslarının küçüldüğünü, hatta binaların deprem riski olmadığı için 700-800 senedir kullanıldığını görüyoruz. Bu sebeple o bölgede çok stabil pazarlar söz konusu. Şu an asıl potansiyel, bizim gibi ülkelerde.
Türkiye'de motorlu perde pazarının büyüklüğü nedir?
Ülkemizdeki konutlarda motorlu perde kullanımı henüz oldukça düşük seviyede. Dünya perde sektöründe motorlaşma oranı, ortalamada yüzde 3-4’ler civarında. Bu oran Türkiye’de ise binde 2; yani dünya ortalamasının 15’te 1’i civarında. Bu ürünlerin enerji tasarrufu, konfor, ışık – gölge kontrolü ve mahremiyet konusunda oldukça olumlu etkileri var. Yerinizden kalkmadan perdeyi bir kumandayla kapatabiliyor olmak çok önemli bir konfor sağlıyor. Bu konfor henüz evlerimizde yok; bunlar, daha çok iş yerlerinde, otellerde, hastanelerde görmeye alışık olduğumuz uygulamalar. Zorlu Center’da birkaç bin motor uygulandı. Zorlu Levent Projesi’nde tek bir binaya 4 bin 600 civarında motor takıldı.
Pazarı geliştirmek için nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Ürünlerimizin hepsi kullanım kolaylığı ve teknolojik açıdan çok gelişmiş ürünler; ancak sadece ürün ve çözüm değil, aynı zamanda marka da satıyoruz. Sektörümüzde televizyon reklamları veren tek firmayız. Bunun için oldukça geniş bir bütçe ayırıyoruz; çünkü bizim stratejilerimiz ve pazar geliştirme yöntemlerimiz diğer firmalara göre daha komplike, daha detaylı ve daha etkin. Son kullanıcıya ulaşıp, son kullanıcı üzerindeki marka bilinirliğini artırmak ve iş ortaklarımıza yeni iş hacimleri yaratmak istiyoruz. Sadece pazar payı almıyor, aynı zamanda da sektörde yeni motorlu ürün pazarları yaratıyoruz.
Uygulamalarınızdan birkaç örnek verbilir misiniz?
2014 yılı birinci çeyrekte İzmir Mia Residence, İstanbul Selçuk Holding Merkez Binası, İzmir Bayraklı Tower, Antalya Maxx Royal Hotel, İstanbul Özdilek Wyndham Hotel, Lazzoni Hotel, Grand Hyatt Hotel, Coca-Cola Region Ofis Binası ve Unesco koruması altındaki tarihi Mardin Şehri Çarşısı’nı da önemli projelerimiz arasında sayabiliriz. Azerbaycan Haydar Aliyev Hastane projesini de yurt dışı projelerimiz arasında sıralayabiliriz. Azerbaycan ve İran operasyonlarının da Somfy Türkiye’ye verilmesini de, global yapılanmada Somfy Türkiye’ye duyulan güven artışının ve gösterilmiş olan başarıların bir göstergesi olarak değerlendirebiliriz.
2015 yılından neler bekliyorsunuz?
Bizim yaşadığımız büyümeleri Avrupa’da görmek mümkün değil. Somfy Türkiye, her sene iki haneli rakamların birkaç katına çıkan büyümeler gösteriyor. Ancak büyüme trendinin sürdürülebilir olması da çok önemli. Biz, 2020 yılına kadarki büyüme planlarımızı yaptık. Kötümser değiliz; ama acil bir durum olduğunda küçülme planlarımızın nasıl işleyeceğini de düşünüyoruz. Risklerle beraber hayatımızı yürütmek zorunda olduğumuz bir ortamda bulunmamız, bizi güçlü kılıyor. Türkiye’de bazı sabahlar yeni şeylere uyanabiliyoruz; bu durum bizi kriz yönetimi ve hiç planda olmayan durumlarla başa çıkabilme konusunda güçlü hale getiriyor.
|