Pandeminin Tehlikelerini Tasarımla...
İnşaat Malzemesi Sanayi Üretimi Artıyor
Sektörden İzmir Depremi ile...
Türkiye İMSAD, Erasmus Programında...
İnşaat Malzemeleri Sanayi...
Gündem Buluşmaları’nda, “Pandeminin...
İnşaat Malzemeleri İhracatı...
İnşaat Malzemesi Üretimi Temmuzda...
"Yangına Karşı Güvenli Yapı...
Pandeminin Domino Etkisi: Evrim Geçiren Tedarik Zinciri
Türkiye İMSAD’ın internet üzerinden gerçekleştirilen 37. Gündem Buluşmaları toplantısında “Pandeminin Domino Etkisi: Evrim Geçiren Tedarik Zinciri” konusu ele alındı.
Türkiye İMSAD (Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği) tarafından 37’nci kez düzenlenen ‘Gündem Buluşmaları’ toplantısı, 5 Kasım Perşembe günü Demirdöküm ve GF Hakan Plastik’in katkılarıyla düzenlendi. Açılışını Türkiye İMSAD Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Küçükoğlu, moderatörlüğünü Türkiye İMSAD Başkan Vekili Ferdi Erdoğan’ın yaptığı ‘Pandeminin Domino Etkisi: Evrim Geçiren Tedarik Zinciri’ başlıklı online ‘Gündem Buluşmaları’ toplantısı; inşaat malzemesi sanayicileri, iş dünyasından isimler ve sektör profesyonelleri tarafından ilgiyle takip edildi. Toplantının konuşmacısı Dinçer Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Dinçer, pandemi ile birlikte lojistik sektöründe yaşanan değişime yönelik değerlendirmelerini katılımcılarla paylaştı. İnşaat malzemesi üreticileri olarak üçüncü çeyrek verilerinin çok olumlu olduğunu belirten Tayfun Küçükoğlu, “Üçüncü çeyrekte, sektörümüzün üretiminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,2 oranında hızlı bir büyüme yaşandı. İhracatımız ise 5,5 milyar doları aştı. Fevkalade iyi bir dönem geçirdik. Beklentilerimizden, tahminlerimizden iyi bir üçüncü çeyrek yaşadık.” dedi. Lojistik alanında önemli değişikler yaşandığını vurgulayan Tayfun Küçükoğlu, şunları söyledi: “Bugün inşaat malzemeleri sanayimizin ‘tedarik’ ve ‘teslim’ alanında ortak bir sorunu var. Covid-19 nedeniyle, tüm sanayicilerimizle beraber tedarik ve teslimde anlamını tam çözemediğimiz şekilde bir sorunun içindeyiz. Pandeminin etkisiyle evrim geçiren tedarik zincirinin bu süreci nasıl geçirdiğine dair önemli işaretleri öğrenmeye ve yaşanan büyük değişimi değerlendirmeye çalışıyoruz.” Tüketicinin sesinin bu kadar iyi duyulduğu bir zaman dilimi olmamıştır Dijital müşteri tabanında hızlı bir artış olduğunu ifade eden Mustafa Dinçer, “Pandemi öncesi %10 seviyelerinde olan online tüketici tercihi, pandemi sürecinde bazı sektörlerde +%25 seviyelerine çıktı. Önümüzdeki 4-5 yılda ulaşılması beklenen seviyelere pandeminin tetiklemesiyle hızlıca ulaşıldı. İnternet kullanımının artışı ve salgın endişesi ile büyük şehirlerle birlikte kırsal bölgelerde de e-ticarete talep arttı. Tüketicilerin dijital hizmetleri daha fazla tercih etmesi ile birlikte farklı sektörlerdeki üretici ve satıcıların hizmetlerini dijital platforma taşıma ihtiyacı doğdu. Dijital alanda hızlı bir değişim yaşanırken, bir günde 17 milyon kez girilen e-ticaret siteleri oldu.” Tedarik zincirini iyi yöneten rekabette öne çıkıyor |