Özelleştirme İdaresi, Çok...
Didim’de Manastır Koyu’nun...
Cumhurbaşkanlığı Kararıyla...
HES'ler de Özelleştiriliyor
Mersin Limanı'nın Genişletilmesi...
Özelleştirmeler Hız Kesmiyor
Foça Tatil Köyü 49 Yıllığına...
Kıyılar İnşaat Halinde
İzmir’in Kıyıları Ranta Açılıyor
Ormanlardan Sonra, Sıra Kıyılara Geldi
Denizleri de Doldurup Satacaklar
Hazineye Ait Taşınmazlar Arsa Olacak
Güllük Limanı’nın Özelleştirilmesine...
Liman Özelleştirmesiyle İlgili...
Tarihi Elektrik Fabrikası...
521 Bin Futbol Sahası Büyüklüğünde...
Tekirdağ’daki Kimyasal Likit...
Saros'ta İDK Toplantısına Tepki
Galataport'a İlk Gemi Nisanda Yanaşacak
Bakanlık, İzmit’te İskele...
2019’daki Özelleştirmeler Onaylandı
Yenikapı Kruvaziyer Limanı...
Atina Havalimanı'nın Yüzde...
"Tank Palet Fabrikası'nın...
Özelleştirme Kıyıya Dayandı
Son yıllarda hız kazanan özelleştirmeler sonucu 268 kurum ve işletmede kamu hissesi kalmadı. Sıra, daha önce yeterli teklif alamadığı için özelleştirilemeyen limanlara geldi.
İktidarın 2020 özelleştirme hedefini, daha önce hayata geçiremediği liman özelleştirmeleri oluşturuyor. 273 kuruluşta yapılan ve 268’inde hiç kamu payı kalmaması ile sonuçlanan özelleştirme politikalarının sürdürülmesi ile kamunun elinden çıkan varlıklara yenileri eklenecek. BirGün’den Nurcan Gökdemir’in haberine göre; 2019’da çok sayıda taşınmazı özelleştiren Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın ‘faaliyet raporu’nda gelecek hedefleri anlatıldı. ‘Etkin bir piyasa mekanizması oluşturma’ hedefiyle özeleştirme çalışmalarını sürdüreceği bildirilen idare, portföyünde bulunan şirket ve varlıkları özelleştirecek, bu portföye yenilerini ekleyecek.
Limanların işletme hakkı devri yöntemiyle özelleştirilmesinin ana limancılık politikası olarak benimsendiği ifade edilen rapora göre, daha önce iptal edilen ya da yeterli teklif alınamadığı için tamamlanamayan ihaleler bu yıl gerçekleştirilecek. Raporda limanlarla ilgili şunlar kaydedildi: “Güllük İskelesi: Limanın 45 yıl süreyle işletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilmesine ilişkin nihai pazarlık görüşmeleri 2017’de gerçekleştirildi. Ancak ihale, Cumhurbaşkanlığı Kararı ile iptal edildi. Taşucu Limanı ve Liman Geri Sahası: Limanın 36 yıl süreyle ‘İşletme Hakkının Verilmesi’ ve geri sahasının ‘satış’ yöntemiyle bir bütün halinde özelleştirilmesine yönelik 2018’den itibaren yayımlanan ilanlarla ihaleye çıkıldı. Yeterli teklif alınamadığından ihale iptal edildi. Fenerbahçe - Kalamış Yat Limanı: 36 yıl süre ve işletme hakkının verilmesi yöntemi ile özelleştirilmesine yönelik ihale ilanı 2017 ‘de yayımlanarak ihaleye çıkıldı. Son teklif verme tarihi itibarı ile teklif alınamadı. Çanakkale Gökçeada Kuzu Limanı: Gökçeada’da deniz turizm faaliyetlerinin geliştirilmesi gerekçesiyle yat ve yolcu limanı şeklinde yeniden düzenlenmesine yönelik hazırlanan imar planları 2017’de yürürlüğe girdi. 36 yıl süre ve işletme hakkının verilmesi yöntemi ile özelleştirilmesine yönelik ihale ilanı 2018’de tarihinde yayımlanarak ihaleye çıkıldı. Yeterli teklif alınamadığından ihale iptal edildi.” Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |