Faaliyetlerini 5 fabrikada, satışlarını 6 coğrafi bölgede sürdüren OYAK Çimento Grubu, İMKB ilk çeyrek
sonuçlarına ve FAVÖK sıralamasına göre Türkiye’nin en başarılı 4 çimento
şirketini çatısı altında barındırıyor. Grup tarafından Kamuoyunu
Aydınlatma Platformu'nda paylaşılan ilk çeyrek sonuçlarına göre
Mardin Çimento, FAVÖK ve net kar marjı oranlarında Türkiye
çimento sektörünün açık ara lideri, Türkiye’nin en başarılı, en fazla katma
değer yaratan endüstriyel tesislerinden biri oldu.
2010’un son çeyreğinde yakaladığı ivmeyi sürdüren Ünye
Çimento, satış ve karlılığını en fazla artıran şirketlerden biri oldu.
Yine Grup şirketlerinden Adana Çimento, maliyetlerine ilişkin
aldığı önlemler neticesinde karlılığını artırırken; Bolu
Çimento, bölgesel kapasite fazlası ve aşırı rekabet sorunlarını ikinci
çeyrekten itibaren ürün çeşitlendirmesi ve diğer bazı önlemlerle aşmayı
öngörüyor. 2009 sonunda ettiği 36 Milyon TL zararın ardından OYAK
tarafından devralınan ve 2010 yılını 1 Milyon TL net karla tamamlayan
Aslan Çimento da, 2011 ilk çeyrek sonuçlarında sektörün en iyi
4. FAVÖK oranına ulaştı.
2010 yılı vergi rekortmenleri OYAK Çimento Grubu’nda
Mardin Çimento: Tahakkuk eden 19.9 milyon TL kurumlar
vergisi ile Türkiye’nin en çok vergi ödeyen 98. şirketi oldu. Mardin ilinde en
çok vergi veren ilk 100 şirket toplam 23 milyon TL öderken, bu toplamın yüzde
87’si Mardin Çimento tarafından sağlandı.
Ünye Çimento: 14.1 milyon TL kurumlar vergisi tahakkuk etti
ve Ordu ili birincisi oldu. İl ikincisi, 2.8 milyon TL vergi
ödedi. Adana Çimento: 13.5 milyon TL kurumlar vergisi
tahakkuk etti, Adana il birincisi oldu. Bolu Çimento: 3.2 milyon TL vergi ile Bolu ili üçüncüsü oldu.
10 milyon ton satış, 1 milyar TL ciro
OYAK Çimento Grubu, 2010 yılında Türkiye rekoru kırarak 10 milyon ton çimento
satışı gerçekleştirdi ve 1 milyar TL satış rakamına ulaştı. Grup, 7,8 milyon ton
iç satış ile yüzde16.3 pazar payına ulaştı. 2011 yılında sektörün yüzde 8’den az
olmamak üzere büyümesi, genel seçimler nedeniyle çimento talebinin canlı olması,
devam eden ve planlanan büyük projeler sayesinde iç pazarın iyi bir yıl
geçirmesi öngörülüyor. Dış pazarların da 2010 ile benzer bir seyir izlemesi,
Ortadoğu ülkelerinin talebinin sürmesi, Rusya’ya ihracatın artması bekleniyor.
|