Ovit Tüneli Ulaşıma Açıldı
Betonlama Çalışmasının Yüzde...
Sona Gelindi
Son 90 Metre
Tripleks Tünele Teklif Yağdı
Ilgaz Dağı Tüneli'nde Sona Geliniyor
Ovit Tüneli Ne Zaman Hizmete Giriyor?
Ovit'te 2 Bin 100 Metre Yol Alındı
Ovit Tüneli Ağustos 2016'da Açılacak
Dünyanın en uzun ikinci tüneli olma özelliğini taşıyan Rize'yi Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine bağlayacak Ovit Tüneli'nin 17 bin 662 metrelik bölümü tamamlandı.
Dünyanın en uzun ikinci tüneli olma özelliğini taşıyan, Rize-Erzurum karayolu güzergahındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren Ovit Tüneli'nin 17 bin 662 metrelik bölümü tamamlandı.
Rize Valisi Ersin Yazıcı, beraberindeki İkizdere Kaymakamı Abdil Koç, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Hüseyin Karaman, Karayolları 103. Şube Müdürü Ercan Çiçek ve eski milletvekili Abdulkadir Kart ile Ovit Tüneli'nin İkizdere tarafında devam eden çalışmaları inceleyerek, yetkililerden bilgi aldı. Kontrol Şefi Sabri Okur, tünelin genel çalışması ile ilgili bilgi verdi. Okur, çift tüp şeklinde yapılan tünellerin çığ tüpleri ile toplam uzunluklarının 25 bin 263 metre olduğunu, tünel içerisinde bin 700 metrelik acil kaçış ve havalandırma tüplerinin olacağını, her bir kilometrede ise 22 araçlık sığınma istasyonu yapılacağını söyledi. Yazıcı, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, 800 metre yerin altında olduklarını belirterek, "Türkiye'nin en büyük yatırımlarından olan Ovit Tüneli 14 bin 300 metre uzunluğunda çift tüpten oluşuyor. İki tüpte toplamda 17 bin 662 metre kazı işlemi tamamlandı. Geriye her bir tüpte 3 bin 800 metre kaldı. Tünel dışında yapılacak çalışmalarla 2016 yılının ağustos ayında tünel açılmış olacak. Yol medeniyettir. Bunu bütün dünya böyle kabul ediyor" dedi. Ovit Tüneli ile Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya, Güneydoğu Anadolu'ya bağlamış olacaklarını vurgulayan Yazıcı, "Tünelin tamamlanmasının ardından ticaret gelişecek. İyidere ilçesinde yapılacak olan lojistik üstle birlikte Mardin'e karşılıklı ticaret yapılabilecek. Medeniyete açılan en önemli yol. Kışın Ovit'in beş ay kapalı olduğunu düşündüğümüzde bunun kabul edilebilir tarafı yok. Aralık ayından nisan ayına kadar bağlantımız kesiliyor. Artık 2000'li yıllarda bunun kabulü mümkün değil. Yaklaşık 600 trilyonluk bir yatırım 2013 yılında başladı. İnşallah 2016 yılında tamamlanmış olacak ve iki medeniyeti bu tünelle birbirine bağlamış olacağız" diye konuştu. Yeşil yola gösterilen tepkiler Vali Yazıcı, bir gazetecinin Samsun'dan Artvin'e kadar yaylaları birbirine bağlayan "Yeşil Yol Projesi"ne gösterilen tepkilerle ilgili, "Şahsınıza gösterilen bir tepki ve 'çapulcu' söyleminde bulunduğunuz iddia ediliyor. Nasıl değerlendiriyorsunuz?" şeklindeki soruyu şöyle yanıtladı: "Ben asla öyle bir kelime kullanmadım. Ben şunu ifade ediyorum. yol medeniyettir. Bütün dünya bunu böyle kabul eder. Biz yeşil yolla asla ve asla doğayı tahrip etmiyoruz. Doğaya asla zarar vermiyoruz. 2013 yılının yazından itibaren bölgenin 8 ilinde yeşil yolla ilgili çalışma var, devam ediyor. Geçen yılda biz aynı bölgede çalışma yaptık. Ovit Tüneli'nin yakınlarında da bu çalışma devam ediyor. Bu konuda muhtarlarımızın, sivil toplum kuruluşlarının beyanatları var. Buna dikkat çekilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Biz yeşile zarar verecek asla bir şey yapmıyoruz. Kalkınma Bakanlığının yürüttüğü yeşil yol projesi tamamen doğayla barışık. Eğer varsa bir tane ağaca, doğaya zarar verilmişse, doğa tahrip edilmişse lütfen göstersinler. Böyle bir tahribat söz konusu ise devlet gereğini yapar ama halkımız özellikle yaylaları kullanan insanlarımız bu yolları istiyor. Bu yolların düzeltilmesini rehabilite edilmesini istiyor. Toplamda 2 bin 600 kilometrelik yeşil yolun beşte dördü sadece mevcut yolların ıslahı ve rehabilite edilmesidir. Bizim ilimiz sınırlarında da 700 kilometre yeşil yolla ilgili projelendirilmiş yeri var. Bunun sadece 61 kilometresi yeni yol açılmasıdır. Geri kalan kısmı mevcut yolların düzeltilmesidir. Bunu da halkımız istediği için yapıyoruz. Halkın istediğini devlet olarak yerine getirme gayreti içerisindeyiz." |