Yap-İşlet-Devret Modelli Otoyolların...
İhalesi Yapılacak İki Otoyola...
Aydın-Denizli Otoyolu'nun...
Sorunlu Yollar Teslim Alındı;...
“İstanbul-İzmir Otoyolu Yeni...
Niğde-Ankara Otoyolu Geçiş...
Kuzey Marmara Otoyolu’nu İşleten...
Otoyol Projelerinde Kur Güncellemesi...
Otoyolun Maliyeti 2.1 Milyar Dolar Arttı
Aydın-Denizli Otoyolu Güzergâhı...
Bakan Karaismailoğlu'ndan...
Otoyola Fazladan İşletme Süresi Verilmiş
Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’nu inşa eden ortaklığın erken garanti ödemesi ile kârı artırılırken, yolu işletme süresinin de fazladan uzatıldığı ortaya çıktı.
Yap-işlet-devret modeli ile yaptırılan Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’nun hesaplamalarında kamu yerine şirketlerin yararı gözetildi. Garanti ödemesi öne çekilerek kârı artırılan ortaklığın, katlanmadıkları maliyet karşılığı yolu işletme süresi de uzatıldı. BirGün’den Nurcan Gökdemir’in haberine göre; Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’nun işletmesini üstlenen ortaklığa verilen 35 bin araç geçiş garantisinin yıllık ödemesinin öne çekilerek erken yapılması sonucu 39 milyon 288 bin lira daha fazla gelir elde etmesinin sağlandığı denetimlerde belirlendi. Bunun yanı sıra ortaklığın yolu daha uzun süre işletmesine neden olacak şekilde yapılan hesaplama, KGM’nin yol için ilave işler istemesi üzerine gündeme geldi. Yap-işlet-devret Modeli ile yaptırılan yollar için ilave işlerin bedelleri resmi birim fiyatlar veya piyasa fiyatları ile tespit edilirken bu yol için hesaplamada ilave yatırım tutarının finansman maliyetinin birim fiyatların kârlı tutarları üzerinden hesaplanması yöntemi tercih edildi. Hesaplamada KGM, “Şirketlerin ilave iş nedeniyle öz kaynaklarından karşıladıkları tutarın finansmanına da katlandıklarını” ileri sürdü. Ayrıca uygulama sözleşmesine aykırı olarak finansman maliyeti ilave maliyetin tamamı üzerinden hesaplandı. Böylelikle ek işin maliyeti olduğundan daha yüksek hesaplanarak ortaklığın, Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu’nu işletme süresi haksız yere uzadı. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |