2 köprü ve 8 otoyolun özelleştirilmesini sağlayacak kanun tasarısı meclis
Danışma Kurulunun önerisiyle gündeme alındı. Maliye Bakanlığınca 2008 yılında
hazırlanan Erişme Kontrollü Karayolları Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanun Tasarısına göre otoyollar, otoyollar üzerinde bulunan
hizmet tesisleri ile köprülerin özelleştirilmesi amaçlanıyor.
2 Köprü, 8 otoyol özelleştiriliyor
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), 19 Nisan 2007 tarihinde Boğaziçi ve
Fatih Sultan Köprüleri ile Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin,
Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın,
Gaziantep-Şanlıurfa, İzmir ve Ankara Çevre Otoyollarının bağlantı yolları ile
birlikte işletme hakkı devrini programa almıştı.
Meclis gündemine gelen bu yasa ile işletme hakkı devri sonrasına ilişkin
düzenlemeler getiriliyor.
Kanun Tasarısı ile;
•- Otoyolların şehir ile bağlantı yollarının yapımında işletici şirketin de
görüşü alınacak. •- Otoyolların kenarına ticari tesisler kurulabilecek ve
faaliyet kapsamları genişletilebilecek. •- Otoyollarda bulunan mevcut
yolculukla ilgili tesisler, hizmet tesisi olarak değişebilecek. Otoyol
kenarlarına işletici firmalar yolculukla ilgili olmayan tesisler
kurabilecek •- Karayolları Genel Müdürlüğü'nün birçok görevi hizmet satın
almayla özel şirketlere yaptırılabilecek. •- Otoyol ve köprülerin geçiş
ücretleri işletici firmayla yapılan sözleşmeyle belirlenecek. •- Karayolları
Genel Müdürlüğü'nün otoyol ve köprülerle ilgili görevleri işletici şirketlere
devredilecek. Avustralya'dan Macquarie, İspanya'dan Abertis, Fransa'dan Egis
ve Bouygues'in de aralarından olduğu birçok ülkeden yatırımcı geçen yıl otoyol
ve köprü özelleştirmesi için İstanbul'da buluşmuştu.
|