Antalya’da “Güvenli Otel”...
Güvenli Turizm Sertifikası...
Oteller ve Toplu Taşımada...
Kiralık Yazlıklarda Kovid-19'a...
İstanbul'un Atık Sularında...
Otellere Sertifikasyon için...
Koronavirüs, Müstakil ve Bahçeli...
Gayrimenkule de Virüs Kriteri Gelecek
Nişantaşı, Koronavirüs Sonrasına...
Kamu Arazilerindeki Turizm...
Bakan Ersoy: “Çeşme’ye Turizm...
Otellerde Kovid-19 Düzenlemesi Başladı
Kültür ve Turizm Bakanlığınca konaklama tesislerine yönelik yayımlanan "hijyen" genelgesinin ardından Antalya'daki otellerde çalışma başlatıldı.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un imzasıyla yeni tip koronavirüse (Kovid-19) ilişkin kontrollü normalleşme sürecinde turizm faaliyetlerinin güvenli şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla konaklama sektöründe alınacak önlemlere ilişkin gönderilen genelge tesislere ulaştırıldı. Bunun üzerine, konaklama sektörü hızlı bir çalışma başlattı. Ağırladığı turist sayısı bakımından "turizmin başkenti" olarak nitelendirilen Antalya'da otellerde titizlikle çalışmalar yürütülüyor. Beş yıldız otellerin yoğunlukta bulunduğu "Turizmin kalbi" olarak nitelendirilen Belek'teki otellerin giriş kapısından lobiye, restorandaki açık büfelerden havuz ve plajdaki şezlong düzenine kadar her alanda sosyal mesafe kuralına göre çalışma gerçekleştiriliyor. Otellerin giriş kapısına yerleştirilen termal kameralarla otelde çalışan personelin her gün ateş ölçümü yapılıyor. Sezon açılınca misafirin valizlerinin dezenfekte edilmesi için ozon cihazlarının yer aldığı odalar oluşturuldu. Valizler burada dezenfekte edildikten sonra müşterinin odasına götürülebilecek.
Restoranlarda açık büfe kaldırıldı, yerine sıcak yemeklerin etrafı cam bölmelerle kapatılarak, müşterinin temas etmemesi için yeni düzenlemeye gidildi. Bardak, çatal, kaşık ve bıçak paketli, tatlılardan salatalara, meyveye kadar bazı yiyecekler de tek kullanımlık kaplarda servis edilecek. Maske ve koruyucu siperlik takan garsonlar, müşterinin talebine göre yemekleri servis edebilecek. Plajda ve havuzbaşında da şezlonglar 1,5 metre aralıkla yerleştiriliyor, müşteriye havluların poşet içerisinde teslim edilmesi için paketleme çalışması gerçekleştiriliyor. Otellerdeki tüm odalar onarım ve bakımdan geçirilerek, duvar kağıdı ve laminantları değiştiriliyor. Odalara nano teknolojiyle hazırlanmış leke tutmayan koltuklar yerleştiriliyor. Oda anahtar kartları ultraviyole lambasıyla dezenfekte edilecek, lobide ise tek kullanımlık kalemler yer alacak. |