Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Osmangazi Köprüsü'nde Büyük Zarar

Ücretinin pahalı bulunması nedeniyle araç geçişinin sınırlı kaldığı Osmangazi Köprüsü'nde zarar milyonlarca doları buluyor.

yapi.com.tr
1 Osmangazi Köprüsü'nde Büyük Zarar

Vatandaş, Osmangazi Köprüsü'nden geçişi pahalı buldu. Devletin günlük 40 bin geçiş garantisi verdiği köprüyü kullananların sayısı 5-6 binlerde kaldığı belirtildi. İDO vapurlarına göre yüzde 35 daha pahalı olan geçişler için devlet günde milyonlarca dolar zararda.

Yeni Şafak gazetesinin haberine göre, Osmangazi Köprüsü'nde geçiş ücretlerinin aşırı pahalılığı iki haftada anlaşıldı.

11-26 Temmuz tarihleri arasını kapsayan 16 günde sadece 100 bin araç geçti. Geçiş ücretini pahalı bulan sürücüler, TAV'ın işlettiği İDO seferlerine mahkum oldu. Günde 40 bin araçlık geçiş garantisi veren devletin cebinden iki haftada 60 milyon lira (yaklaşık 20 milyon dolar) çıktı.

Körfezin iki yakasını birleştiren köprü, 30 Haziran günü düzenlenen törenle hizmete açılmıştı. Bayram nedeniyle ilk 9 günü bedava olan köprüden paralı geçiş 11 Temmuz günü başladı. Ücretli geçişlerin üzerinden yaklaşık 3 hafta geçti. İlk iki haftaya ilişkin geçiş rakamları dev yatırımlar arasında yer alan Osmangazi Köprüsü'nün geçenlerin sayısının beklentinin çok altında olduğunu gösterdi.

16 günde sadece 100 bin araç

Yeni Şafak'ın elde ettiği bilgilere göre; 11-26 Temmuz tarihleri arasını kapsayan 16 günlük sürede Osmangazi Köprüsü'nden geçen otomotiv ve ağır vasıta sayısı 97 bin 535 adet. Otomobil eşdeğer geçiş sayısı ise 100 bin 932 adet oldu. Bu sayı devletin günlük taahhüt ettiği 40 bin araç sayısı ile kıyaslandığında hedefin çok altında kaldığını ortaya koydu.

İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşım süresini 9 saatten yaklaşık 3 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi'nin en büyük ayağını oluşturan Osmangazi Köprüsü Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçirildi. Osmangazi köprüsü ile bu güzergahta bulunan otoyollar için devlet geçiş garantisi verdi. Bu kapsamda günlük 40 bin geçiş rakamı taahhüt edildi. Geçişin az olması devletin kasasından daha fazla para çıkması anlamına geliyor. 11-26 Temmuz tarihleri arasını kapsayan 16 günlük sürede geçiş yapan araç sayısı üzerinden yapılan hesaplamaya göre; devlet eksik kalan geçişler nedeniyle günde milyonlarca lira ödemek zorunda kaldı. 16 günlük geçişlerden dolayı devletin kasasından çıkan para miktarı; 59 milyon 541 lira (yaklaşık 20 milyon dolar).

Devlet, 22 yıl daha karşılayacak

1 Temmuz'da geçişlere başlanan köprüde Ramazan Bayramı nedeniyle ücret alınmadı. Bu dönemde köprü en yoğun günlerini yaşadı. 1 haftada 700 bine yakın araç geçti. Bu sayı köprüye olan ihtiyacı fazlasıyla gösterdi. Fakat ücretli geçişler başlayınca köprü, bayramda yakaladığı yoğunluktan eser kalmadı. Araç yoğunluğu bayram günü ile kıyaslandığında yüzde 10'unun altında olduğu anlaşılıyor. Bayramda günlük ortalama 100 bin araç ağırlayan köprü, ilerleyen dönemde bir günlük rakama ancak 16 günde ulaşabildi.

Devlet, geçiş garantisi nedeniyle 22 yıl daha zararı karşılamaya devam edecek.

http://www.yapi.com.tr/haberler/osmangazi-koprusunde-buyuk-zarar_146845.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Merhaba, Geçiş ücreti bence de pahalı ancak; Araç geçişi günlük değil, yıllık hesaplanıyor. Yani yılda 14.600.000 araç. Dolayısıyla şu anda "16 günlük geçişlerden dolayı devletin kasasından çıkan para miktarı; 59 milyon 541 lira (yaklaşık 20 milyon dolar)." demek hata olur. Yıl boyunca varolan tüm tatil günlerindeki geçiş miktarları vs. rakama dahil edilmeli. Haberi bu şekilde düzeltmeniz gerekecek maalesef. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!