Ortaokul Öğrencilerinden Uluslararası Çevre Başarısı
Hisar Okulları Bilim Kıvılcımları Kulübü öğrencileri ‘Yaşayan Su’ projeleri ile dünyada ve Türkiye’de dereceye girdi.
Hisar Okulları ortaokul öğrencileri Bilim Kıvılcımları (Science Sparks) Kulübü olarak hazırladıkları Yaşayan Su projeleri ile dünyada ve Türkiye’de ödül aldı. Çevre gönüllüsü öğrenciler, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedeflerinden Temiz Su ve Sanitasyon, Sorumlu Üretim ve Tüketim ile Karasal Yaşam hedeflerine yönelik hazırladıkları projelerinde; yağmur suyu hasadı, yağmur bahçesi, gri su arıtımı, sanal su bilinçlendirme kampanyası, kardeş okul ziyaretleri ve akran eğitimi gibi aktivitelerde bulundular. Öğrenciler çalışmalarını tanıtmak ve çevre duyarlılığı oluşturmak amacıyla “YAŞAYAN SU” adında Türkçe ve İngilizce bir bilgilendirme sitesi de hazırladılar. Yaz döneminde Global Social Leaders (Global Toplumsal Liderler) yarışmasında "Sustainability Award" (Sürdürülebilirlik Ödülü) alan proje geçtiğimiz ay WWF Doğa Öncüleri Türkiye Programında ilk 25 proje arasına seçildi. Ortaokul Öğrencilerine Uluslararası Sürdürülebilirlik Ödülü Öğrenciler yaz döneminde de GSL Festival @Home etkinliğine katılım sağlayarak projelerini paylaştılar. Hisar Okulları Bilim Kıvılcımları Kulübü öğrencileri WWF Doğa Öncüleri Türkiye Programında Dereceye Giren İlk 25 Proje Arasında Yer Aldılar Dünyamızın kaynaklarını sorumlu kullanma bilincini erken yaşta vermek çok önemli Fark yaratan öğrenme ortamlarına inanıyoruz, buna göre tek bilgi kaynağı öğretmen olmadığı gibi, tek öğrenme ortamı da okul değildir. Pandemi süreci de bunu bize bir kez daha kanıtladı. Önemli olan öğretmenlerin rehberliğinde çocuklarımızın öğrenmeyi öğrenerek, elde ettikleri kazanımları okul dışındaki sosyal ortamlarına taşıyabilmeleri ve bu tutumu kişiliklerinin bir parçası haline getirmeleridir. Bu bilinçle çocuklarımızın büyüdükçe evlerinde de birer çevre elçisi gibi hareket ettiğini memnuniyetle gözlemliyoruz.” |