Basın mensuplarıyla birlikte yüzde 85’i tamamlanan
Otogar-Başakşehir-Olimpiyat Köyü Metrosu’nu gezen Başkan Topbaş, “En büyük
yatırımlarımızdan biri olan güzergahta yıl sonuna varmadan test sürüşlerine
başlayacağız. 2011 yılında da hizmete alınacak” dedi.
Başkan
Kadir Topbaş, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşımada
en büyük yatırımlarından biri olan ve inşaatının yüzde 85’i tamamlanan
Otogar-Başakşehir-Olimpiyat Köyü Metro Hattı’nı basın mensuplarına tanıttı. Çok
sayıda gazetecinin takip ettiği tanıtım gezisinde Başakşehir Belediye Başkanı
Mevlüt Uysal, Esenler Belediye Başkanı M. Tevfik Göksu, İstanbul Büyükşehir
Belediyesi Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Muzaffer Hacımustafaoğlu
ve İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı da yer aldı.
1 milyar 137
milyon dolarlık dev yatırım
Toplam 21,7
kilometre olan hattın Esenler Otogar’dan önce Bağcılar Kirazlı’ya ardından
İkitelli Güney Sanayi İstasyonu’na ulaştığını ve buradan ikiye ayrılarak
Olimpiyat Stadı ve Başak Konutları 4’e ulaştığını belirten Başkan Kadir Topbaş,
16 istasyondan oluşan ve 1 milyar 137 milyon dolara mal olan hattın yüzde
85’inin tamamlandığını söyledi. İstanbul’da planladıkları toplam 632
kilometrelik metro hatlarını adım adım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Kadir
Topbaş, “Bugün bir tarihe tanıklık ediyoruz. Arzu ettiğimiz şey İstanbul’un
ulaşımında hızlı, kaliteli ve konforlu bir hizmet sunan metronun istenilen
düzeye gelmesi. Biz dönemimizde buna çok önem verdik. Bu tüneller 24 saat esaslı
gece gündüz demeden her şartta çalışan arkadaşlarımızın emeği ve teri var. Büyük
bir başarıya imza atıyoruz” dedi.
İkitelli Sanayi Bölgesi ve TEM
rahatlayacak
Saatte tek yönde 36 bin yolcu taşıyacak metro
hattının Aksaray’da Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metrosu, Havalimanı-Aksaray Hafif
Metrosu ve Bağcılar-Zeytunburnu Tramvayı ile entegre olacağını anlatan Başkan
Topbaş, şöyle konuştu; “Bağcılar istikametine gelen sistem,
Kirazlı-Mahmutbey-İSTOÇ ve İkitelli Sanayi Bölgesi’ne uzanıyor ki bu çok önemli.
İkitelli’de çalışan 35 bin işyeri ve binlerce insan için şu anda tek çıkış TEM,
başka yerden çıkış yok. Metro hattı ayrıca, lojistik anlamda problem yaşayan
bölgede gece geç saatlerde lojistik taşımacılığı yapanlara da destek verecek.
Kamyonların şehre girmesine gerek kalmayacak. İnsanlarımız da buradan şehrin
başka bir yerine rahatlıkla ulaşacaklar.”
Bir
başkanın başlatıp bitirdiği örnek proje
“İstanbul Büyükşehir
Belediyesi’nin en büyük yatırımlarından biri olan Otogar-Başakşehir-Olimpiyat
Köyü Metrosu’nda yılsonuna varmadan test sürüşlerine başlayacağız. 2011 yılında
da hizmete alınacak” diyen Topbaş, metroyu ikinci etapta Kayabaşı’na kadar
uzatacaklarını ifade ederek, şunları kaydetti;
“İnşaatının yüzde 85’i
tamamlanan hatta 48 kilometrelik rayların 40 kilometresi döşendi ve hızla ray
döşeme çalışmaları sürüyor. Öte yandan, istasyonlarnı ince işçiliği ile
elektro-mekanik çalışmaları da son sürat devam ediyor. Bu hatta kullanılacak 80
adet modern vagonumuz da geldi. Bu hat tamamlandığında Başakşehir’den Otogar’a
24 dakikada, havaalanına 37 dakikada gidilebilecek. Marmaray Projesi’nin
tamamlanmasıyla da yine Başakşehir’den Taksim’e 51 dakikada, Seyrantepe’ye 66
dakikada, Üsküdar’a 56 dakikada, Kartal’a ise 90 dakikada gidilebilecek. İşte
medeniyet bu. Toplu taşımada bir devrim niteliği taşıyan ve 2005 yılında
başlattığımız yatırımın tamamlaması da bize nasip olacak inşallah. Yıllarca önce
başlayıp bitmeyen değil, başlayıp sonuç aldığımız bir sistemi burada devreye
alacağız inşallah.”
Artık İstanbul’un varoşları
yok
Amaçlarının İstanbul’un her noktasına kaliteli konforlu,
güvenli ve hızlı erişim imkanı sağlamak olduğunu kaydeden Başkan Topbaş,
Otogar-Başakşehir-Olimpiyat Köyü Metrosu’nun özellikle Başakşehir ve Esenler’in
ulaşım sorununu çözeceğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü; “Burada çalışan
işçisinden mühendisine tüm ekibime teşekkür ediyorum. Burada sadece bir iş
yapmıyorlar, bu kente önemli bir katkıda bulunuyor ve bir iz bırakıyorlar. Artık
İstanbul’un varoşları yok. Şehrin her noktası modern erişim imkanıyla
bağlanıyor. Şehrin her noktasındaki insan bir diğer noktayla temas edebilme ve
böylece bir sosyolojik gelişmeyi sağlayabilme fırsatını bulabilecek. Şehri ne
kadar tanıyabiliyorsanız, kendi kişiliğinizde o kadar gelişiyor. Bunu da
İstanbul’un dünyayla yarıştığı bir süreçte başlattığımız için gurur duyuyorum.
Artık İstanbul birçok konuda gururla bahsettiğimiz izleri
taşıyor.”
Krize rağmen bütçenin yüzde 50’si
yatırımlara
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin dünyadaki ciddi
ekonomik krize rağmen bütçesinin yüzde 50’lere varan oranıyla çok önemli
yatırımlar yaptığını dile getiren Başkan Kadir Topbaş, “Bizim sadece şuanda
devam eden metro inşaatlarımızın toplam maliyeti 3,5 milyar dolar. Sadece
ulaşımda karayolları, kavşak ve geçitlere yaptığımız yatırımların toplamı ise
6,5 milyar lira. Bunlar aynı zamanda bu şehrin ekonomisine ciddi destek veriyor.
Aynı zamanda çok ciddi anlamda istihdam
oluşturuyor.
|