Mahkeme Kamu Yararını Gözetti
Mimarlar Odası: ODTÜ’ye Plan Dayanmıyor
ODTÜ'yü İkiye Bölme Planı!
"Yurttaşlar da İhaleler için...
ODTÜ'ye Yeni Yol Ulaşım Sorununu Çözmez!
ODTÜ’de Plan Değişikliği!
İşte En Girişimci ve Yenilikçi...
Dünya Kupası için Yapılan Köprü Çöktü
ODTÜ Yolu'nu Sorandan ‘48...
ODTÜ'ye 12 Bin Fidan Dikildi
ODTÜ Yolu Bitti, Keşif Heyeti...
Yol Uğruna Ağaçları Söktüler!
ODTÜ'lülerden Gökçek Karşı...
O Köprünün Sırrı Çözüldü
"ODTÜ Yolu"ndaki Köprü ile...
ODTÜ Yolu Açılıyor
İşte ODTÜ Bulvarı'nın Yeni Adı!
ODTÜ Yolu 2 Hafta İçinde Açılacak
Gökçek'ten ODTÜ'lüleri Kızdıracak Sözler
ODTÜ Yolu'nda Son Durum!
ODTÜ Planına Dava!
ODTÜ Yolu’nda ‘Kaçak’ Açılış
ODTÜ'de Yolun Sonu Göründü!
ODTÜ’den Geçen Yola Bir Dava Daha!
ODTÜ Yolu ile İlgili Yeni İddia!
İHD "ODTÜ" Raporu Hazırladı!
ODTÜ Rektörü'nden "Ceza" Açıklaması
ODTÜ’ye Sudan Sebep 14 Milyon...
Bakan Eroğlu: "ODTÜ Ormanı Kuralım"
ODTÜ Ayakta: Akademisyenlerden...
Mimari Zaha Hadid'den Akustik...
ODTÜ'ye Uluslararası Destek!
ODTÜ’de Bu Gizlilik Neden?
ODTÜ Rektörü: Yaşananlar Bizi...
ODTÜ'den Sonra Sıra Eymir'de!
ODTÜ Yolu Yine Çöktü
Melih Gökçek’in önceki hafta 1071 Malazgirt Bulvarı adını takıp açılışını yaptığı ODTÜ Yolu’nda yine çökme meydana geldi.
Cumhuriyet'in haberine göre, 100. Yıl ve Çiğdem Mahalleleri sakinlerinin, ODTÜ’lülerin ve Ankaralı yurttaşların tepkilerine karşın 6 ayda tamamlanan ve teknik incelemeler yapılmadan planlandığı gerekçesiyle eleştirilen ODTÜ Yolu’nda yine çökme meydana geldi.
Yoldaki çökme yurttaşlar tarafından dün akşam saatlerinde tespit edildi. Eskişehir Yolu ile Konya Yolu’nu birbirine bağlayan 8 şeritli otobanın, ODTÜ’ye giden çift şeritli yola komşu olduğu kısımda gerçekleşen çökme, araçlarıyla yolu kullanan vatandaşları ve ODTÜ yerleşkesine bu yoldan giriş yapanları endişelendirdi. Kaldırımda meydana gelen ve yaklaşık 15 metrekarelik bir alana yayıldığı gözlenen çökmeyle birlikte, kaldırımın kotu yol seviyesinin altına indi. Dün akşam çöken yola ilişkin Ankara Büyükşehir Belediyesi henüz bir açıklama yapmazken, belediye ekipleri de henüz yola bir müdahalede bulunmadı. Çökmeler arazinin yapısından mı kaynaklanıyor? 8 şeritli otoban projesi inşaatının sürdüğü 4 Kasım 2013 tarihinde yolda bir defa daha çökme meydana gelmiş, çökme Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yeraltındaki su borularının hasar görmesine bağlanmıştı. Yolda yeniden çökme meydana gelmesi, Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı birimlerin 1990’da hazırladığı ve BirGün’de yayınlanan raporu akıllara getirdi. Raporda bölgenin killi arazisinden ötürü yapılaşmaya uygun olmadığı, zaman içerisinde bu bölgenin duyarlılığının artabileceği vurgulanıyordu. Rapor kamuoyundan gizlenmişti Ankara Büyükşehir Belediyesi İmar Dairesi Başkanlığı’na bağlı Orta Ölçek İmar Planlama Şube Müdürlüğü’nün 1990’da hazırladığı Çukurambar-Karakusunlar Revizyon Nazım İmar Planı uzun süre kamuoyundan gizlenmiş, bölgenin zemin yapısının yapılaşmaya uygun olmadığını ifade eden raporu BirGün yayınlamıştı. Bölgedeki konutların tasfiye edilmesi gerektiğine dikkat çeken raporda, “Bölgenin doğal yapısının daha da bozulmadan ilerisi için park veya rekreasyon alanı olarak kullanılması en uygun bir karardır” ifadelerine yer verilmişti. Raporda bölgenin eğiminin fazla oluşu ve toprağın killi yapısının inşaat projelerine engel olacağı şu ifadelerle belirtilmişti: “Bölgenin gerek zemin kullanım gerekse de planlamada her zaman istenmeyecek oranda morfolojik eğimin fazlalığı (%39), bu bölgenin tasfiyesinin zorunlu olduğunu gösterir. Bu bölgede zemin, üstte literatüre ‘Londra kili’nden sonra ‘Ankara kili’ olarak giren mühendislik açısından oldukça problemli bir seviye ile altında yine bir başka killi seviye olan beyaz renkli ‘Macun kili’ birimi gözlenmiştir. Bu bölge bugün için yerleşim alanı olarak kullanılmakta ise de, zaman içinde buraların duyarlılığına hiçbir şekilde garanti verilemez.” |