Silopi'deki Riskli Alan İlanına...
'Rant Yerlerini Riskli Bölge...
Riskli Yapı Tespitinde Büyük Artış
Bu Bölgeler Neden Riskli?
Boş Arazi Riskli Alan Oldu!
'15-20 Bina ile Riskli Alan...
'Riskli' Mahallelerin İtirazı Var
Danıştay'dan Bir Riskli Alan...
5 Yıllık Ceza 'Risk’i
Mezarlık 'Afet Alanı' İlan Edildi!
İstanbul'da Riskli Alanlar
Altı Yer Riskli Alan İlan Edildi!
Vali Yüksel: Rektörler Yol İstedi
ODTÜ Ormanını Ankara Halkı...
ODTÜ'nün İnşaat Alanı 1 Milyon...
İşte ODTÜ Planının Ayrıntıları!
İMO da ODTÜ Yolunu Yargıya Taşıdı!
"ODTÜ'de Tünel Olmaz"
Erdoğan ODTÜ Eylemine Kızdı:...
Bakanlıktan ODTÜ'nün Yol Planına Onay!
"ODTÜ için ÇED Gerekli"
Bayraktar: "ODTÜ'nün İçinde...
ODTÜ'den Söktüğü Ağaçları Kuruttu!
Mahalleli "ODTÜ" Davasını Açtı
Mimarlar Odası "ODTÜ" Raporu Hazırladı!
ODTÜ Açılmadan 'Orta Yol'
Gökçek: "ODTÜ'deki Binaların...
ODTÜ Yoluna Durdurma Davası
Başbakan'dan ODTÜ Açıklaması:...
Vekiller ODTÜ Ağaçlarına Sarıldı
“ODTÜ’de Yıkım Kararı Yok”
ODTÜ'den Yol Geçsin mi, Geçmesin mi?
ODTÜ'den Açıklama: İki Yol...
ODTÜ için Soru Önergesi: Neden...
5 Ayda ODTÜ'de Ne Değişti?
ODTÜ Yoluna Dava Açılıyor!
"ODTÜ’den Geçen Rant"
ODTÜ'lülerden Eylem: 'Kahrolsun...
ODTÜ Rektörü'nden "Yol" Açıklaması
ODTÜ’de Mesele Sadece Ağaç Değil
Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin...
ODTÜ'de Nöbet Sürüyor!
ODTÜ'de Orman için Çadır Nöbeti
ODTÜ Ormanı’na Kurdeleli Koruma!
ODTÜ Yolu'na Berfo Ana’dan 5 Metre
Gökçek: "ODTÜ’nün Kapısına Dayandık"
ODTÜ Ormanı'nda 'Riskli Alan' Tehlikesi!
Mimarlık Vakfı 2. Başkanı Ali Ulusoy, mahallenin ODTÜ Ormanı'ndan geçecek otoban için Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi hakkındaki yasaya dayanılarak "riskli alan" ilan edilebileceğini kaydetti.
Cumhuriyet Gazetesi'nden Mert Taşçılar'ın haberine göre, Mimarlık Vakfı 2. Başkanı Ali Ulusoy, ODTÜ Ormanı’ndan geçecek otoban projesini değerlendirdi. Otobanın bölerek geçeceği 100. Yıl Mahallesi sakinlerine uyarılarda bulunan Ulusoy, “Yapılması düşünülen yol Ankara’nın çok önemli ve Kentsel Değeri Yüksek bir noktasından geçerek Eskişehir yolunu Konya yoluna bağlayacaktır. Yolun Geçeceği güzergâhta bulunan kamusal alanlar ranta açık hale getirilecek ve orada yaşayan binlerce yurttaşımız “afet riski taşıyan bölge” gerekçesi ile evlerinden olma tehlikesi ile karşı karşıya kalacaklardır” dedi.
Ulusoy söz konusu Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi’ne ilişkin yasanın yurttaşların lehine olan yürürlükteki yasayı devredışı bıraktığını dile getirdi. “Bu durumda mal sahiplerini ve bölgede yaşayan yurttaşları koruyacak hiçbir mekânizma yoktur” diyen Ulusoy, Saraçoğlu Mahallesinin riskli alan ilan edilmesini anımsattı ve bölgede oturanların tahliye edilmeye başlandığına dikkat çekti. ‘Yol yapımı yasal değil’ Söz konusu yol yapımının gerekli yasal düzenlemeler tamamlanmadığı için yasal olmadığını vurgulayan Ulusoy, “Suç işleniyor” dedi. 20 yıl önce yapılan planın ulaşım sorununu çözmekten uzak olduğunu söyleyen Ulusoy, “Bırakın Eskişehir yolunun trafik yükünü almayı, sorunu daha karmaşık hale getirecektir ve trafik yükünü artıracaktır. Daha sonra başka bir noktada başka bir yol güzergâhı belirlenecektir. Ulaşım plancıları bu tür parçacı yaklaşımları eleştirmekte ve bunu ‘kışkırtılmış trafik çözümü’ olarak adlandırmaktadırlar” dedi. Alt geçitleri örnek veren Ulusoy, kent merkezinin otoban durumuna getirildiğini belirtti. Yapılması gerekenin toplu taşım uygulamalarına hız vermek olduğunu söyleyen Ulusoy şunları kaydetti: “Çayyolu Kızılay metro hattı Anakent Belediyesi tarafından uzun süredir yapılmayarak Ulaştırma Bakanlığı’na devredilmiştir. Bu tartışmalar esnasında gözden kaçan önemli bir husus ise yukarıda sayılan bütün ‘Yasal süreçlerin tamamlandığı ve her şeyin mevzuata uygun hale getirildiği’ varsayarsak 100. Yıl Mahallesi’nde oturanları başka bir yaşamsal tehlike beklemektedir. Van depremi sonrasında 16 Mayıs 2012 tarihinde yürürlüğe giren 6306 Sayılı “Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi’ hakkında kanuna dayanılarak bölge ‘riskli alan’ ilan edilebilir.” |