Fotoğraf: Nadir Alp
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Ramazan
Davulcuoğlu, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'de var olan ‘İtalyan
estetiği’ gibi yaygın bir kanının bir benzerinin Kenya'da ‘Türk
kalitesi’ şeklinde var olduğunu gören sanayicilerin 2011
hedeflerini yükselttiğini belirtti.
Dış Ticaret Müsteşarlığı
koordinatörlüğünde, İstanbul İhracatçı Birlikleri'nin organizasyonu ve Türkiye
Mobilya Sanayicileri Derneği'nin iş birliğiyle Türk mobilya sanayicilerinden
oluşan heyetin, 29 Kasım - 3 Aralık tarihlerinde Kenya'ya iş gezisi yaptığını
ifade eden Davulcuoğlu, burada alınan siparişler ve mağaza açma kararları
sonucunda, 2010'da 1 milyon 700 bin dolar olan ihracatın, 2011'de beş kat
artarak 5 milyon doların üzerine çıkacağını tahmin ettiklerini
bildirdi.
Nairobi'de, Kenya'nın en büyük 143 mobilya firmasının
yöneticileriyle görüştüklerini ve çok sayıda sipariş alındığı, bazı markaların
da Kenya'da mağazalaşmaya gitmeyi planladıkları kaydeden Davulcuoğlu, “200
milyon dolarlık Doğu Afrika pazarının merkezi konumundaki Kenya, 40 milyon
nüfus, 62 milyar dolar gayri safi milli hasıla ve bin 570 dolar kişi başı milli
gelire sahip. Nüfus artışı hızı yüzde 3'e, büyüme hızı ise yüzde 5'e varıyor. Bu
doğrultuda beklentiler çoğalıyor. Kenya'da Türk ürünlerini kalitesiyle
tanıyorlar. Bizler de gelişen Kenya'nın artan ihtiyaçları ve farklılaşan
beklentileri doğrultusunda. Kenya'ya konforlu yaşamı mümkün kılacak mobilya
ürünlerimizi götüreceğiz” dedi.
Davulcuoğlu, Türkiye'nin Nairobi
Büyükelçisi Tuncer Kayalar'ın da başta mobilya ve inşaat olmak üzere, Kenya'nın
Türk işadamları için büyük bir potansiyel olduğunu belirttiğini ifade etti.
|