Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri Sektöründen İhracata 5,8 Milyar Dolarlık Katkı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2024 Eylül ayı ihracat rakamlarını açıkladı. İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan, “2024’ü 8 milyar dolarlık hedefimize ulaşarak tamamlamayı planlıyoruz” dedi.
Türkiye’nin 2024 yılı eylül ayına ait ihracat verileri Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından paylaşıldı. 2024’ün 9 ayında Türkiye'nin ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,2 artışla 193 milyar dolar olurken, eylül ayı ihracatı 22 milyar 7 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2023 yılı eylül ayında 679 milyon dolar olan mobilya, kâğıt ve orman ürünleri sektörü ihracatı, bu yılın aynı ayında 661 milyon dolar olarak gerçekleşti. Sektör yılın 9 ayında 5,8 milyar dolar ihracat gerçekleştirirken en çok ihracat yapılan ülkeler arasında ise ilk sırayı 815 milyon dolar ile Irak aldı. İkinci sırada 325 milyon dolar ile Birleşik Krallık, üçüncü sırada ise 284 milyon dolarlık ihracat ile Amerika Birleşik Devletleri yer buldu. Listenin devamında Almanya, Libya, İran, Fas, Fransa, Romanya ve Gürcistan gibi ülkeler bulunurken, ihracat payının en çok arttığı ülke ise yüzde 24 ile Amerika Birleşik Devletleri oldu. Sektörümüz engelleri bir bir aşıyor Dünya ticaretinde yaşanan hammaddelere erişim zorlukları, tedarik zinciri kesintileri ve ülkeler arası gerilimler nedeniyle oluşan ekonomik dalgalanmalara rağmen Türkiye mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektörü 8 milyar dolarlık ihracat hedefi doğrultusunda engelleri aşarak, emin adımlarla yoluna devam ediyor. Sektörün 9 aylık performansına dair değerlendirmede bulunan İstanbul Mobilya, Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Özkan, “Sektörümüz gerek ekonomik dalgalanmalar gerek hammadde sorunları gerekse de sürdürülebilirlik konusundaki beklentilerden ötürü ihracatta pek çok baskıyla karşı karşıya kalıyor. Ancak bizler tüm bunlara göğüs gererek, yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz. İhracatçılarımız özellikle yenilikçi üretim teknikleri ve çevre dostu uygulamaları benimseyerek, global pazarda rekabet avantajını artırmaya devam ediyor. Gerçekleştirdiğimiz ülke ziyaretleri, katıldığımız çeşitli fuarlar ve ticaret etkinlikler ile ihracat potansiyelimizi artırırken, stratejik pazar çeşitlendirme politikalarımızla da istikrarlı başarıyı sağlıyoruz. Şu an yılın 9 ayı itibariyle 5,8 milyar dolarlık ihracata ulaşmış durumdayız. Yılın kalan 3 ayını da yüksek verimle değerlendirerek 2024’ü 8 milyar dolarlık hedefimize ulaşarak tamamlamayı planlıyoruz” dedi. |