2012 yılı sonunda kendi Türkiye operasyonunu kurarak, Türkiye'deki faaliyetlerini kurumsal bir çerçeveye taşıyan Mitsubishi Electric, Four Seasons Hotel'de düzenlenen toplantı ile ilk kez basınla buluştu. Mitsubishi Electric Türkiye Başkanı Masahiro Fujisawa, Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemleri Genel Müdürü Yenal Altaç, Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri Genel Müdürü Şevket Saraçoğlu, Mitsubishi Electric Avrupa Stratejik Planlama ve İletişim Müdürü Hans-Joerg Hinkel ile Mitsubishi Electric Türkiye Stratejik Planlama ve Kurumsal İletişim Genel Müdürü Yasuharu Miyazawa'nın katılımıyla gerçekleşen buluşmada, Mitsubishi Electric için Türkiye pazarının önemi, projeleri, mevcut durumu ve gelecek hedefleri üzerinde duruldu.
Masahiro FujisawaTürkiye öncelikli pazarlardan biri
1921 yılında kurulan ve bugün 42 ülkede 120 bin çalışanla faaliyette olan Mitsubishi Electric’in içinde olduğumuz mali yıl sonunda 37 milyar dolarlık bir satış hedeflediğini kaydeden Mitsubishi Electric Türkiye Başkanı Masahiro Fujisawa, Türkiye'nin de kendileri için öncelikli pazarlardan biri olduğunu söyledi. 90 yılı aşkın tarihlerinde dünyanın en büyük ve en uzun LED ekranı, ilk spiral yürüyen merdiven, en hızlı asansör, ilk ticari uçuş sırasında internet hizmeti sağlayan anten teknolojisi gibi pekçok çığır açıcı teknoloji ve ürün geliştirdiklerine dikkat çeken Fujisawa, 100. yıllarını kutlayacakları 2021 yılına doğru yeni bir vizyonla ilerlediklerini söyledi. "2007'de Mitsubishi Electric’in aynı zamanda 100. yıldönümü olacak 2021 yılına denk gelen uzun dönemli çevresel yönetim vizyonumuz 'çevre vizyonu 2021'i oluşturduk" diyen Fujisawa; çevresel duyarlılığı teşvik etmek, düşük karbon salımı ve geri dönüşüm konularındaki bilinci artmış bir toplum yaratmanın en temel hedefleri arasında yer aldığını sözlerine ekledi.
Avrupa’nın en büyük üçüncü nüfusuna sahip olan ve hızlı büyüme potansiyeliyle dikkat çeken Türkiye'nin kendileri için son derece önemli olduğunu vurgulayan Fujisawa, sözlerine şöyle devam etti:
"Geçtiğimiz yıl faaliyetlerimizi genişleterek, güçlü bir büyüme sağladık. Türkiye operasyonumuzu kurduktan kısa bir süre sonra fabrika otomasyonu alanındaki distribütörümüz Genel Teknik Sistemler (GTS) ile birleşmiş ve 2014'te de klima distribütörümüz olan KlimaPlus'ı satın almıştık. Hızla gelişen Türkiye endüstrisinin ileri teknoloji ile donatılmış fabrika otomasyonuna ve enerji verimli teknolojilere olan ihtiyacının daha da artacağına inanıyoruz. Bu anlamda 2015 yılında 270 milyon TL ciro hedefliyoruz".
Marmaray'ın 'istasyon bilgi ve yönetim sistemi' Mitsubishi Electric Türkiye'den
Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri hakkında açıklamalarda bulunan Genel Müdür Şevket Saraçoğlu da aslında Türkiye'de çeyrek yüzyıllık bir geçmişleri olduğunu aktardı. Mitsubishi Electric Türkiye Fabrika Otomasyon Sistemleri olarak programlanabilir kontrol cihazları, alternatif akım motoru hız ayar cihazları, insan-makine diyaloğu ekranları, servo motorlar, hareket kontrol sistemleri, alçak gerilim şalt ürünleri ve endüstriyel robotlardan oluşan ana ürün gruplarıyla Türkiye'nin önde gelen sanayi kuruluşlarının bulunduğu alanlarda hizmet verdiklerine dikkat çeken Saraçoğlu; "Eğitim konusu en çok önem verdiğimiz konulardan biri. Düzenlediğimiz senelik eğitim çalışmalarıyla tecrübeli mühendislere ulaşıyoruz. Farklı üniversitelerde oluşturulan sertifika programları ve laboratuvarlar aracılığıyla da genç mühendis adaylarının ileri teknoloji uygulamalarını tanımalarına öncülük ediyoruz" diye konuştu.
Faaliyet alanları içinde önemli yer tutan altyapı projeleri kapsamında gerçekleştirdikleri Marmaray İstasyon Bilgi ve Yönetim Sistemi projesi hakkında da bilgi veren Saraçoğlu; şunları söyledi:
"Marmaray’daki hizmetlerimiz; Mitsubishi Electric’in ileri teknoloji ürünü otomasyon ekipmanları, mühendislik ve tasarım, projelendirme, yazılım programlama, donanım montajı, devreye alma, eğitim ve servis desteğinden oluşuyor. Projede izlediğimiz ve kontrol ettiğimiz alt sistemler ise tünel havalandırma, enerji temin, istasyon havalandırma, temiz ve atık su, tünel ve istasyon aydınlatma, tünel ve istasyon yangın alarm sistemleri, yürüyen merdivenler, asansörler, tünel drenaj ve sel kapakları. Kontrol sistemi, yüzde 100 yedekli olarak tasarlandı; 37 bin donanım izleme ve kontrol noktası, 107 bin yazılım izleme ve kontrol noktası, 750 operatör ekranı kontrol sayfası, 100 kilometre haberleşme kablosu bulunuyor. Bu sayede örneğin, tünelde oluşabilecek bir yangın durumunda operatörler, ilgili olay noktasındaki tren operatörü ile temas kurabiliyor, yolcuyu ve dumanı tahliye etmek amacıyla hava akış yönünü tespit edebiliyor ve sisteme önceden tanımlı havalandırma senaryosunu başlatabiliyor".
Japonya'da her 10 evden 8'inde klima bulunurken Türkiye'de bu rakam 2
Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemleri Genel Müdürü Yenal Altaç ise iklimlendirme sektöründeki faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Türkiye'nin en önemli konularından biri olan enerji kaleminin AB uyum yasalarıyla birlikte daha da öne çıkacağına işaret eden Altaç; sektörün sağlıklı büyümesinde 2014 başında yürürlüğe giren 'sezonsal verimlilik kriterleri'nin önemine işaret etti. Yeni düzenlemeyle inverter klimalara olan talebin artacağını ifade eden Altaç, "Sezonsal Verimlilik Kriterleri, çevre duyarlılığı konusunda da öncü bir marka olan Mitsubishi Electric’in üzerinde hassasiyetle durduğu konulardan biri. Bugün itibari ile en düşük enerji verimliliğine sahip ürünümüz A sınıfında ve hem soğutmada hem de ısıtmada A+++ kategorisinde pek çok ürünümüz mevcut" dedi. Japonya'da her 10 evden 8'inde klima bulunurken Türkiye'de bunun 10'a 2 olduğunu kaydeden ve üstelik henüz bir yenileme pazarı oluşmadığına işaret eden Altaç, sektörün geleceğine yönelik beklentilerini de şöyle özetledi:
"Artan genç nüfus, kentleşme, küresel ısınma, enerji verimliliği ve iç hava kalitesi hassasiyeti ile tüketici bilincinin artması sonucu Türkiye’de klima sektörünün yılda ortalama yüzde 10-15 oranında büyümesi bekleniyor. Bu doğrultuda Türkiye’nin 2023 yılına kadar dünya iklimlendirme pazarında ilk 15 ülke arasına girme hedefine ulaşacağını düşünüyoruz. Türkiye iklimlendirme sektöründeki bu büyüme trendinde biz de Mitsubishi Electric Türkiye Klima Sistemleri olarak hızla büyümeye devam edeceğimize inanıyoruz".
|