Kendinizi Ofiste İyi Hissediyor musunuz?
Mimarlık Fakültesinde Büyük Skandal!
Ofiste Bel ve Sırt Ağrılarına...
Tasarımın Duygusal Bir Karşılığı...
Tuna Ofis 4. Ulusal İç Mimarlık...
Koltuğun da Porsche’si Var
2.000 Euroluk Koltuk Yok Satıyor
Mimaride Esneklik ve Ötesi; ama Nasıl?
İlki, "21. Yüzyılın Üslübu: İşlevsellik, Yenilik, Estetik" başlığıyla gerçekleştirilen 'Tuna Ofis Mimar Buluşmaları'nın ikincisi, 'Hız ve Değişim Çağında Mimaride Esneklik ve Ötesi' konusunu ele aldı.
1
Toplu konut uygulamalarıyla birlikte, standartizasyonun hızlı kentleşme sürecinde ulaşılabilir mekanlar elde etmenin bir yöntemi olarak kullanıldığı dönemde modernist ajandanın sosyal ve ekonomik baskısıyla şekillenen tipolojilerden biri olarak tanımladığı ofis yapılarının tasarımında hala pazar dinamiklerinin belirleyici olduğunu söyleyen Kuo, mimarın hala strüktürün ve kabuğun tasarımından öteye söz hakkı olmadığını ve bunun da ayakkabı kutusu mekanlarla sonuçlandığını anlattı. Kuo, bu çerçevede esnekliğin, yapıyı algılamada kökten bir değişiklik ve mekanın farklı biçimlerde kullanılabilmesi olarak düşünülebileceğini belirtti. Madmen ve House of Cards dizilerine göndermede bulunarak, ofis yapılarını hala çoğunlukla 1950'lerin modelleriyle algıladığımızı, mimarinin çok fazla değişmediğini, sadece mobilyaların farklılaştığını kaydeden Kuo, artan mobilitenin ve değişen 'iş yaşamı'nın artık yeni bir ofis konseptini gerekli kıldığını söyledi.
Mimarların, zamanın ruhuna uygun, daha iyi çalışma mekanlarının tasarlanmasında tekrar sorumluluğu ellerine alabilmeleri için her bir çalışanın bağımsız olarak ele alınması ve mekan kalitesinin öne çıkması gerekliliğine işaret eden Kuo, esnekliğin jenerik mekanlar üretmek anlamına gelmediğine dikkat çekti. Mekan karakteri ve atmosferin ve seçenek sunmanın, çalışanların motivasyonu için önemini vurgulayan Kuo, bunun da komfor ve tatmini beraberinde getireceğini belirtti. Kuo, Lozan Politeknik Üniversitesi'nden öğrencilerle birlikte gerçekleştirdikleri ve tipik ofis yaklaşımını yeniden ele aldıkları araştırmaya da değindi ve ortaya çıkan projelerden örnekler sunarak, uygulanabilir ve gerçekçi bir alternatif sunabilmenin yolunun tipolojinin belli kurallarını ve sınırlamalarını farketmekten geçtiğini sözlerine ekledi. Ofis tasarımını ve yeni bir mimari paradigma arayışını oyuna benzeten Kuo, "Bu, jenerik ve spesifik olan arasında, ekonomik sistemle mekansal muafiyetlerin yarattığı artı değer arasında, taban ölçeğini maksimize etme çabasıyla ilham verici bir çevre yaratma sorumluluğu arasında bir alışveriş" dedi. |