Milyarlık Yatırım 52 Gün Dayanabildi
Karadeniz Sahil Yolu Projesi kapsamında yapımına 8 yıl önce başlanan ve yaklaşık bir milyar lira ile Karadeniz Bölgesi'nin en pahalı yatırımı olan Ordu Çevre Yolu, 52 gün trafiğe açık kaldıktan sonra 25 Nisan'da bakım yapılmak için trafiğe kapatıldı.
Karadeniz Sahil Yolu Projesi hazırlanırken, 1994 yılında, Ordu’nun Altınordu ilçesi merkezinde, 5 kilometrelik şehir içi geçişte dolgu yapılması istendi. Ordulular, yapılmak istenilen şehir içi geçiş projesine karşı çıkarak, binlerce kişiyle yürüyüşler düzenledi. Bunun üzerine projeden vazgeçilerek, Kumbaşı-Boztepe-Karapınar güzergahında farklı proje hazırlandı. Proje çalışmalarına 2007’de başlanılan Çevre Yolu’nun ihalesi, 553 milyon liraya yapılarak, 2012 yılının Temmuz ayında temeli atıldı. Toplam uzunluğu 21,4 kilometre olan yolun ilk etabını oluşturan 10,4 kilometrenin 500 metrelik kısmında oluşan heyelan ise çalışmaları aksattı. Bölgede toplam 75 kilometre uzunluğunda fore kazıklar çakılarak, heyelan için önlem alındı. Yaklaşık 1 milyar liraya mal olan Ordu Çevre Yolu’nun ilk etabı tamamlanınca, 3 Mart günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Ordu mitinginin ardından Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ile yaptığı canlı bağlantıyla hizmete açıldı. Yolun açılmasıyla birlikte 40 dakikalık şehir içi geçişi, 10 dakikaya indiği açıklandı. 52 gün sonra kapandı Haberin tamamına linkten ulaşılabilir... |