ondra'nın merkezinde Tower Bridge'den yüz yıl sonra Thames nehrini geçen ilk köprü olan Millennium Köprüsü'nde gerekli destekleme çalışmaları yapıldı ve köprü yeniden trafiğe açıldı. Köprü Haziran 2000'deki açılışından yalnızca iki gün sonra, titrediği ve rahatsız edecek biçimde sallandığı için kapatılmıştı. Trafiğe açıldığı ilk gün köprüyü yürüyerek geçen 150.000 kişi Arup mühendislik firmasının hesaba katmadığı bir gerçeği ortaya çıkarmıştı.
Arup, insanların, "bilincinde olmaksızın eş adımlarla yürüyebileceklerini" ve bu yürüyüşün yaratacağı etkiyi düşünmemişti. 320 metre uzunlukta, 4 metre genişlikteki Millennium Köprüsü sallandıkça yayalar yürüyüşlerini buna uydurarak sallantının etkisini azaltmaya çalıştılar; oysa bu, köprünün hareketini daha da arttırdı. Görevliler önce köprü üzerindeki yaya sayısını sınırlamaya çalıştılar. Ancak bu önlemin de çözüm olmayacağı anlaşılınca iş mühendislere düştü.
Millennium Köprüsü mimarlık, sanat ve mühendisliğin ortak ürünü olarak niteleniyor. Mimar Sir Norman Foster, köprü tasarımında heykelci Anthony Caro ve Arup firması ile ortak bir çalışma sürdürmüştü.
Yapı ve sanat dünyasının bu üç büyük ismi Thames üzerinde yalnızca iki adet "Y" biçimindeki beton pilon üzerine oturan ince bir çelik ve alüminyum köprü üzerinde birlikte çalıştı.
Ortaya çıkan destekleme için köprünün her iki yanında dörder tane olmak üzere sekiz adet çelik halatla sağlanan yanal süspansiyon kullanıldı. Çelik halatlar pilonlar arasında yumuşak kıvrımlarla uzatıldı ve nehir kıyısına bağlandı.
Millennium Köprüsü 18 milyon sterline mal olmuştu, Arup tarafından gerçekleştirilen güçlendirme işlerinin maliyeti de beş milyon sterline ulaştı.
|