Türkiye yine Taksim Çıkmazında
Erdoğan: Taksim Miting Meydanı Değil
Taksim 'Bilimsel' Olarak da...
Meydansızlaştırılan İstanbul'da Taksim'in Alternatifi Var mı?
1 Mayıs'ın İstanbul'da nerede kutlanacağı tartışmaları devam ederken, toplumun şehircilik hareketi İMECE İstanbul Valiliği tarafından önerilen Çağlayan ve Kadıköy meydanlarını Taksim Meydanı ile karşılaştıran bir rapor hazırladı. Raporda, "İstanbul’un meydanları içerisinde büyüklük, ulaşım ve güvenlik açısından Taksim Meydanı, Emek bayramı için en
1 Mayıs'ın İstanbul'da
nerede kutlanacağı tartışmaları devam ederken, toplumun şehircilik hareketi
İMECE İstanbul Valiliği tarafından önerilen
Çağlayan ve Kadıköy meydanlarını
Taksim Meydanı ile karşılaştıran bir rapor hazırladı. politeknik.org.tr'de yayınlanan raporda
meydanın büyüklük olarak miting yapmaya uygun olmadığı, Taksim'in turizm merkezi
olması sebebiyle miting yapılamayacağı gibi çeşitli gerekçeler öne sürüldüğü
anımsatılıyor ve raporun gerçeği ortaya koymak amacıyla hazırlandığı
vurgulanıyor. |
-
İBB projeler dairesi başkanlığı yatırımlar müdürlüğünün 2000'li yıllarda Taksim trafiğini yer altına alma projesi vardı nedense anıtlar kurulu o dönemde uygun görmemişti ondan sonra da metro yapıldı bilmiyorum hala kotlar trafiği yer altına alınması için uygun mu? tetkik edilerek o projenin güncellenerek uygulanmasının çok isabetli olacağı kanatindeyim. O projede taksim gezi parkı altında da belediye otobüsleri garajı öngörülürken tam meydanda trafik yer altında ve yer altı çarşısı da planlanmış durumdaydı. Umarım taksim gerçek meydan olur istiklal caddesi gezi parkı ve talimhane birbiri ile kucaklaşır ve kopukluktan kurtulur. YANITLA
-
Çağlayanda "meydan" denilebilecek herhangi bir yer yok ki.Gerçekten sadece yolların kesiştiği bir kavşaktan ibaret.Güvenlik açısından "Piyale paşa" bulvarın dik yamaçlarla çevrili olmasının dışında herhangi bir güvenlik avantajı da yoktur.Kadıköyde en azından boşaltılabilir bir şehiiçi hatları otogarı var. Boş alan olarak bence en büyüğü ve ulaşılabilir Zeytin burnu Kazlı çeşmedir.Taksime gelince, ylıılar önce çok güzel parkları da olan bi yer idi.Onu taş kaplama ile tamamını "meydan" haline getirdiler.Fakat Polis bayramının dışında gösteri hakkı hiç kimseye verilmedi.O zaman meydan haline getirmeninn anlamı ne idi? Yeri gelmişken metro giriş/çıkışını ortadaki adaya yapmanın ne avantajı var? Yayaların ana güzergahı İstiklal caddesidir.Çıkış da oraya yapılmalıydı.Metroya ulaşmak isteyenler hangi tarafta olurlarsa olsunlar, yolun karşı tarafına- trafik ışıkları bekleyip adaya geçmek zorunda kalıyor ,ki bu ne araba ne yaya trafiğini rahatlatıyor.TAKSİM GERÇEK BİR MEYDAN OLACAKSA, ARABA TRAFİĞİ YER ALTINA ALINMALI. YANITLA