STRONG>Kültür ve Turizm Bakanlığı, geçen yıl nisanda başlattığı
ve satışlarda yüzde 40 artış yakalamayı başaran Erken Rezervasyon
Kampanyası’nı bu yıl şubata çekti. İç turizmi canlandırmak amacıyla
düzenlenen kampanya erken rezervasyon yaptıranlara indirim ve taksit erteleme
imkanı sunuyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, TÜRSAB ve
TUROFED önderliğinde geçen yıl nisan ayında başlattığı ‘Erken
Rezervasyon Kampanyası’nı bu yıl daha erkene çekti. Dün başlayan ve iç turizmi
canlandırmayı hedefleyen kampanya mayıs ayına kadar devam edecek. Kampanya
kapsamında erken rezervasyon yaptıranlara seyahat acenteleri yüzde 35-40’a varan
indirim yaparken, anlaşmalı bankalar kredi kartı harcamalarında 4 aya kadar
taksit erteleme imkanı sunacak. Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul
Günay, geçen yıl gerçekleştirilen kampanya ile acentelerin satışlarında
yüzde 40 hareketliliğin yakalandığını belirterek, “Bu yıl yüzde 50’yi aşacağını
düşünüyorum” dedi.
Daha etkin olacak
Bu yıl,
‘Tatil Herkesin Hakkı’ ve ‘Yerinizi Şimdi
Ayırın’ sloganlarıyla hareket ettiklerini belirten Ertuğrul
Günay, kampanya hakkında şunları söyledi:
“İç turizmin
gelişmesi ülkemizi her açıdan daha ileri seviyelere taşıyacak. Bakanlığımız
‘sosyal turizm’ anlayışını turizm politikalarının içinde önemli bir yerde
tutuyor. Çeşitli gelir düzeylerine mensup vatandaşlarımıza uygun şartlarda tatil
imkânı sunulması gerekiyor. Bunun için öğretmenler için bir kampanya başlattık.
Ancak toplumun bütün kesimi öğretmenlerden ibaret değil. Bu çerçevede, geçen yıl
çeşitli sektör kuruluşlarının katılım ve işbirliğiyle gerçekleştirilen iç turizm
kampanyasını bu yıl, daha geniş kitlelere ulaşmak ve kampanyamızı daha etkili
kılmak üzere üç aya yayılan bir süreçte gerçekleştiriyoruz. Bu sektörün önünü
görmesini de sağlar.”
Yüzde 40 indirim
yapılacak
Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın geçen yıl 04 Mayıs - 15
Haziran tarihleri arasında sosyal sorumluluk projesi olarak başlattığı Erken
Rezervasyon Kampanyası bu yıl TÜRSAB, TUROFED, Türk Hava Yolları,
Pegasus Havayolları, Türkiye İş Bankası, Akbank, Yapı Kredi Bankası, Garanti
Bankası, Denizbank, Finansbank, Avea ve Vodafone
işbirliğinde gerçekleştiriliyor. Kampanya kapsamında seyahat acenteleri tur
paketlerinde yüzde 35-40 indirim yapacak. İşbirliği yapılan bankalar kredi
kartları ile yapılacak tatil ödemelerini 4 aya kadar erteleyecek. Seyahatler
sigorta kapsamında olacak. THY, Anadolu Jet ve Pegasus
Havayolları ise belli bir süre önce alınması şartıyla biletlerde yüzde
10 indirime gidecek.
Havlu-şezlonglu tanıtım
Erken Rezervasyon Kampanyası’nın tanıtımı Kültür ve Turizm
Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü öncülüğünde tüm yurt genelinde
yapılacak. Tanıtım için Başbakanlık, valilikler ve belediyelerin yanı sıra
RTÜK, YÖK, TRT de destek verecek. 30’dan fazla ilde, şehir
merkezlerine ve meydanlara erken rezervasyonu temsil eden havlu örtülü şezlong
ve üzerinde rezerve yazan bir masa yerleştirilecek. Vodafone ve Avea kampanya
hakkında bilgi mesajları gönderecek. THY, Atlasjet ve
Pegasus uçaklarında reklamlar dönecek. Alışveriş merkezleri ve
havaalanlarında standlar ve kiosklar kurulacak. İnternette de çeşitli
uygulamalar yapılacak.
New York’taki Türkiye reklamına gümüş
ödül
New York Times
Square Meydanı’ndaki dev dijital ekranlarda, Haziran 2009’ da 1 ay süre ile
yayınlanan ‘Unlimited Turkey’ (Sınırsız Türkiye) sloganlı
açıkhava reklamı, Adrian Ödülleri’nin reklamcılık kategorisinde gümüş ödüle
layık görüldü. Uluslararası Seyahat Satış ve Pazarlama Birliği
(HSMAI) tarafından verilen Adrian Ödülleri’nde turizm
sektörüne yönelik reklamcılık, halkla ilişkiler ve e-pazarlama projelerinin
yarıştığı platforma, 2009 yılında, 35 ülkeden 1100 proje aday gösterildi.
Kreatif çalışmaları, İstanbul merkezli Öykü Reklam Ajansı
tarafından hazırlanan ve medya alımı Global Advertising
Strategies firması tarafından gerçekleştirilen Unlimited Turkey
açıkhava reklam kampanyası, ‘Türkiye Times Meydanına Hakim
Oluyor’ başlığıyla yarıştı. Proje, günde 2 milyon kişinin ziyaret
ettiği meydanda, günde 200 kez gösterildi.
|