Metro Su Sızdırıyor
İstanbul'un 'Mini Metro'su Açılıyor
Ataköy-İkitelli Metrosu ÇED...
VitrA Metropole ile Zarafet...
İzmir Metrosu için 192 Milyon...
Üçkuyular-Narlıdere Metrosunda...
Taksim-Yenikapı Metro Seferlerinde...
3 Metroya 1.7 Milyar Lira Harcanacak
Hükümetin Metro Kararı Hakkında Konuştu
Başkent’te Yeni Metro
Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu Uzayacak
Kabataş-Mecidiyeköy Metrosu Start Alıyor
3. Havalimanı Metrosu için İlk Adım
İstanbul Trafiğinin Kurtarıcısı Metro
"Metrolar Dolmuş gibi Çalıştırılıyor"
Çayyolu'ndan gelen bir tren, Kızılay istasyonunda yanaşacağı bölümde başka bir tren bulunduğu için zaman zaman Necatibey durağında beklemek zorunda kalıyor. Ulaşım Planlamacısı Erhan Öncü hâlâ yapılmayan sinyalizasyon sorununa dikkat çekerek, 'Metrolar dolmuş gibi çalıştırılıyor' dedi.
Kızılay-Çayyolu metrosu, 2014 yerel seçimlerden kısa bir süre önce Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılmıştı. Metronun hizmete girmesinden bir kaç ay sonra ise metro son sefer saatleri geri çekildi. Sinyalizasyon sistemi yapılmadan hizmete başlayan metronun yılbaşından itibaren saatlerinin eskisi gibi gece 12.00’ye kadar süreceği sözü tutulmadı. Hâlâ gece saat 23.00’e kadar süren metro seferleri nedeniyle mağdur olan Ankaralılar bir çok hatta otobüslerin kaldırılmasıyla birlikte yollarda kaldı.
Metro 6 değil, 3 vagonla çalışıyor Evrensel'den Erkan Bulut'un haberine göre, Ulaşım Plancısı Erhan Öncü, “Sinyalizasyon sistemi için geceleri müteahhit çalışıyor” denilerek metro saatlerinin geri çekildiğini belirtti. Yapılan eleştiriler karşısında belediyenin sadece metro işletmesinden sorumlu olduğu söylenerek topun bakanlığa atıldığını ifade eden Öncü, Ankara’daki ulaşım sorunlarına ilişkin kapasitesi 70 bin olan bir sistemin sadece 2-3 bin yolcu taşıyabildiğini dile getirdi. Sinyalizasyon sorunu nedeniyle 2 dakikada bir gelmesi gereken metronun 7-8 dakikada geldiğine dikkat çeken Öncü, sinyalizasyon entegrasyonu yapılmadığı için metronun manuel biçimde kullanıldığını anlattı. Asıl olması gerekenin vagonların merkezi olarak ayarlanması gerektiği olduğunu kaydeden Öncü, makinistlerin yolculuk sırasında birbirleriyle haberleşerek beklediklerini söyledi. “Metrolar dolmuş gibi çalıştırılıyor” diyen Öncü, 6 vagonlu olması gereken metronun 3 vagonla çalıştığını belirtti. Halk metroya mahkum edildi Vagon eksiği ve gecikmelerin duraklarda yığılmalara yol açtığını dile getiren Öncü, Büyükşehir Belediyesinin yaptığı en büyük yanlışlardan birinin de metro tam kapasiteli hizmet veremeden bazı hatlardaki otobüslerin kaldırılması olduğunu ifade etti. Otobüs durakları kaldırılmasaydı vatandaşın bu denli mağdur olmayacağını kaydeden Öncü, “Belediye burada beceriksizliğini ortaya koymuş oldu” dedi. Metroyla zaman kaybetmek istemeyenlerin özel halk otobüslerini kullanmayı tercih ettiğini söyleyen Öncü, Büyükşehir belediyesinin vatandaşı özel yolcu şirketlerine yönlendirmek istemesi ihtimaline dikkat çekti. Ne yapmalı? Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin çok büyük araçlar kullanmasının vatandaşı mağdur ettiğini dile getiren Öncü, çok sayıda minibüsle ulaşımın daha hızlı ve rahat olabileceğini söyledi. Belediye otobüslerinin tamamıyla dolmadan hareket etmediğini ve neredeyse her durakta vatandaşı yarım saat beklettiğini belirten Öncü, “Bir otobüsün yerine 3 minibüs kullanılsa vatandaş durakta yarım saat değil 15 dakika bekler” dedi. |