Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Metro ve Tramvayda İşbirliği Yapalım

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 29 Mart 2009 yerel seçimlerinin birinci yıldönümünde icraatlarıyla ilgili değerlendirme toplantısı yaptı. Aliağa-Menderes hızlı tren hattı üzerindeki Nergis İstayonu'nda gerçekleştirilen toplantıya, Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak, CHP İl Başkanı Ekrem Bulgun, belediye bürokratları, basın

Yeni Asır Gazetesi
Metro ve Tramvayda İşbirliği Yapalım

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 29 Mart 2009 yerel seçimlerinin birinci yıldönümünde icraatlarıyla ilgili değerlendirme toplantısı yaptı. Aliağa-Menderes hızlı tren hattı üzerindeki Nergis İstayonu'nda gerçekleştirilen toplantıya, Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak, CHP İl Başkanı Ekrem Bulgun, belediye bürokratları, basın temsilcileri ve yazarlar katıldı. Nergis İstasyonu'nun, Aliağa-Menderes projesindeki kilit istasyonlardan birisi olduğunu söyleyen Kocaoğlu, "İlk temelin atıldığı ve son işin bitirildiği yer burası olduğu için, değerlendirme toplantısını burada yapıyoruz" dedi.

Kocaoğlu, toplantıda Ulaştırma Bakanlığı'yla ilgili metro ve tramvay projeleriyle ilgili iki önemli işbirliği mesajı verdi. Ulaştırma Bakanlığı'nın kentte bundan sonra yapılacak metro projelerinde Büyükşehir Belediyesi'ne destek vermesinin kendilerini de mutlu edeceğini belirten Başkan Kocaoğlu, "Biz de metroya ayıracağımız kaynağı, kentin başka eksiklerini gidermek için kullanırız. Bu bizi mutlu eder ama burada İzmir'deki söylemde 'yapamıyorlarsa biz yapalım' söylemi var. Yapamadığımız bir şey yok. Yapıyoruz. O ayrı bir şey. Başladığımız işi bitirelim, kente armağan edelim. Sonra Narlıdere hattı süreci var onları bakanlık merkezi bütçeden yaparsa mutlu oluruz. Tramvay hattını birlikte yapalım söylemi var İZBAN'la. Her türlü desteğe açığız" diye konuştu.

Büyük servet

80 kilometre uzunluğundaki Aliağa-Menderes raylı sistem hattını TCDD ile yarı yarıya ortak kurdukları İZBAN şirketinin işleteceğini söyleyen Kocaoğlu, sermaye katılımı olarak her iki tarafın da 7.5 milyon lira yatırdığını bildirdi. Projenin önemine değinen Kocaoğlu, şu bilgileri verdi:

"Esas olarak TCDD'nin bu projeye verdiği ve parayla kıyaslanamayacak bedel, kenti kuzeyden güneye kesen ortalama 30 metre genişliğinde bir kara parçasıdır. Esas servet, bu hattın toprağıdır. Kamulaştırıp böyle yol yapmak, büyük bir servettir. Aliağa-Menderes hattı için Büyükşehir'in TCDD ile protokolün imzalandığı 3 Mart 2006'dan bugüne kadar 535 milyon lira harcama yaptık. Buna ilave olarak TCDD ile birlikte İZBAN harcamalarına 197'şer milyon lira harcama taahhüdümüz var. Toplantıyı yaptığımız Karşıyaka Tüneli'nin belediyeye maliyeti, 88 milyon liradır."

Üçyol-Üçkuyular metro hattının birinci etabını oluşturan İzmirspor ve Hatay istasyonlarında firmaya yer teslimi yapıldığını belirten Kocaoğlu, "Ege Üniversitesi Hastanesi-Evka 3 hattıyla Üçyol-Üçkuyular metrosunun Hatay ve İzmirspor istasyonlarının hizmete girmesi için 2010 yılı sonunu öngörmüştük. Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay'ı kapsayan ikinci etabı da 2011'de hizmete sokmayı planlamıştık. Yargı süreci, Hatay ve İzmirspor istasyonunda 4-4.5 ay zaman kaybına neden oldu. Bu kayıpları proje sonuna eklememiz gerekiyor" dedi.

Tramvay hattı

Tramvay konusunda ilk etapta 3 ayrı güzergahı hayata geçirmeyi planladıklarını belirten Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Birinci hat, Naldöken İstasyonu'ndan Mavişehir'e kadar sahilden dolaşacak. Bu hatla Anadolu Caddesi'nden paralel geçen banliyö sistemini sahilden yay çizerek toparlamak istiyoruz. İkincisi ise Üçkuyular'dan Halkapınar Metro İstasyonu'na kadar sahilden bir yay çizecek. Sahilden, metro dışına kalan alanı toplayacak. Diğer bir hat ise Şirinyer ile Tınaztepe Kampusü arasında yaklaşık 5.5 kilometrelik bir hat olacak. Bu arada İzmir'e yatırımcı çekmek için İnciraltı, Yeni Kent Merkezi ve yarımadanın mutlaka planlanması gerekiyor. Bu üç yer, İzmir'in olmazsa olmazıdır. Bu üçlüye önem vermeliyiz."



Harmandalı çöp kapanmalı

Harmandalı çöp döküm alanının, düzensiz planlamadan dolayı kent içinde kaldığını ve ömrünü tamamladığını belirten Aziz Kocaoğlu, şu açıklamada bulundu: "Bir an önce alanın kapatılması, çöplerden sadece elektrik üretilmesi gerekiyor. Bunun için çalışmalar sürüyor. Orman Bakanlığı ile belirlediğimiz 1800 dönüm alanda ÇED çalışmaları sürüyor. Hepsi tamamlanınca, Harmandalı Çöp Deponi Alanı kaldırılıp, metan gazı çıkarıldıktan sonra ağaçlandırılacaktır. Orası mesire alanına dönüşecek."

'Polemik tarzım değil'

Kocaoğlu, isim vermeden AK Parti İl Başkanı Ömür Kabak'ı da eleştirdi. "Polemik istiyorlarsa, polemik benim tarzım değil! Beni TCDD ve Ulaştırma Bakanlığı ile çelişkiye düşürmek istiyorlarsa, ben düşmem. Diğerlerinin de düşeceğini sanmıyorum" dedi. Kocaoğlu, eleştirilerini şu sözlerle sürdürdü:

"Büyükşehir'e vuracağım diye İzmirliler'e vurulmaz. Belediyeye vurmak için İzmir'in altı oyulmaz. Belli makamlar belli özverileri gerektirir. İzmir'in yararı için, konuşmam gereken çoğu şeyi konuşmuyorum. Bu yüzden beni pısırıklıkla suçlayanlar olabilir. Bu kentin yararı neyse, kentlinin faydası neyse, onu yapmak zorundayız. Vatandaş bize onun için görev verdi. Enerjimizi tartışmaya harcayalım diye vermedi. Görevim kente hizmet etmektir. Bu kentli beni, rahmetli Ahmet Piriştina'dan sonra geldiğim koltuğa yüzde 56 oyla yeniden seçti. Dolayısıyla benim kavga etmek, uyumak gibi lüksüm yok."

Bugüne kadar hükümet ve bakanlıkların İzmir'de yaptığı, yapmadığı projelerle ilgili olumsuz bir tavır takınmadığını, dedikodu gibi yaklaşımlarda bulunmadığını belirten Kocaoğlu, bu konuda şu değerlendirmeyi yaptı:

"Mümkün mertebe ağzımızı açmadık. Ender de olsa bıçak kemiğe dayanınca konuştuk. AK Parti İl Başkanı Ömür Kabak, Kültür ve Turizm Bakanı'nın Seferihisar'da yavaş şehri duyduğu, Büyükşehir'in duymadığı açıklaması yaptı. Yavaş şehir olmanın şartları var. Sadece 250 bin TL vermekle bitmiyor. Arıtması olmayan, dere ıslahı yapılmayan, yolları asfaltlamayan, çöp deponi alanı olmayan yer değil yavaş ya da hızlı şehir olması mümkün değil. İki sene önce arıtmasına 5 milyon TL harcandı. Doğanbey ve Ürkmez'le birlikte tüm arazi yolları, site yolları, yazlık yolları asfatlandı. Çevreden altyapıya kadar Seferihisar'a her türlü desteği veriyoruz. 5 yılda yaptığımız yatırım, minimum 20 milyon liradır."

http://www.yapi.com.tr/haberler/metro-ve-tramvayda-isbirligi-yapalim_78077.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!