İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 29 Mart
2009 yerel seçimlerinin birinci yıldönümünde icraatlarıyla ilgili değerlendirme
toplantısı yaptı. Aliağa-Menderes hızlı tren hattı üzerindeki
Nergis İstayonu'nda gerçekleştirilen toplantıya, Karşıyaka
Belediye Başkanı Cevat Durak, CHP İl Başkanı Ekrem
Bulgun, belediye bürokratları, basın temsilcileri ve yazarlar katıldı.
Nergis İstasyonu'nun, Aliağa-Menderes projesindeki kilit istasyonlardan birisi
olduğunu söyleyen Kocaoğlu, "İlk temelin atıldığı ve son işin bitirildiği yer
burası olduğu için, değerlendirme toplantısını burada yapıyoruz" dedi.
Kocaoğlu, toplantıda Ulaştırma Bakanlığı'yla ilgili metro ve tramvay
projeleriyle ilgili iki önemli işbirliği mesajı verdi. Ulaştırma Bakanlığı'nın
kentte bundan sonra yapılacak metro projelerinde Büyükşehir Belediyesi'ne destek
vermesinin kendilerini de mutlu edeceğini belirten Başkan Kocaoğlu, "Biz de
metroya ayıracağımız kaynağı, kentin başka eksiklerini gidermek için kullanırız.
Bu bizi mutlu eder ama burada İzmir'deki söylemde 'yapamıyorlarsa biz yapalım'
söylemi var. Yapamadığımız bir şey yok. Yapıyoruz. O ayrı bir şey. Başladığımız
işi bitirelim, kente armağan edelim. Sonra Narlıdere hattı süreci var onları
bakanlık merkezi bütçeden yaparsa mutlu oluruz. Tramvay hattını birlikte yapalım
söylemi var İZBAN'la. Her türlü desteğe açığız" diye konuştu.
Büyük servet
80 kilometre uzunluğundaki Aliağa-Menderes raylı sistem hattını TCDD ile yarı
yarıya ortak kurdukları İZBAN şirketinin işleteceğini söyleyen Kocaoğlu, sermaye
katılımı olarak her iki tarafın da 7.5 milyon lira yatırdığını bildirdi.
Projenin önemine değinen Kocaoğlu, şu bilgileri verdi:
"Esas olarak TCDD'nin bu projeye verdiği ve parayla kıyaslanamayacak bedel,
kenti kuzeyden güneye kesen ortalama 30 metre genişliğinde bir kara parçasıdır.
Esas servet, bu hattın toprağıdır. Kamulaştırıp böyle yol yapmak, büyük bir
servettir. Aliağa-Menderes hattı için Büyükşehir'in TCDD ile protokolün
imzalandığı 3 Mart 2006'dan bugüne kadar 535 milyon lira harcama yaptık. Buna
ilave olarak TCDD ile birlikte İZBAN harcamalarına 197'şer milyon lira harcama
taahhüdümüz var. Toplantıyı yaptığımız Karşıyaka Tüneli'nin belediyeye maliyeti,
88 milyon liradır."
Üçyol-Üçkuyular metro hattının birinci etabını oluşturan İzmirspor ve Hatay
istasyonlarında firmaya yer teslimi yapıldığını belirten Kocaoğlu, "Ege
Üniversitesi Hastanesi-Evka 3 hattıyla Üçyol-Üçkuyular metrosunun Hatay ve
İzmirspor istasyonlarının hizmete girmesi için 2010 yılı sonunu öngörmüştük.
Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay'ı kapsayan ikinci etabı da 2011'de hizmete
sokmayı planlamıştık. Yargı süreci, Hatay ve İzmirspor istasyonunda 4-4.5 ay
zaman kaybına neden oldu. Bu kayıpları proje sonuna eklememiz gerekiyor"
dedi.
Tramvay hattı
Tramvay konusunda ilk etapta 3 ayrı güzergahı hayata geçirmeyi
planladıklarını belirten Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Birinci hat,
Naldöken İstasyonu'ndan Mavişehir'e kadar sahilden dolaşacak. Bu hatla Anadolu
Caddesi'nden paralel geçen banliyö sistemini sahilden yay çizerek toparlamak
istiyoruz. İkincisi ise Üçkuyular'dan Halkapınar Metro İstasyonu'na kadar
sahilden bir yay çizecek. Sahilden, metro dışına kalan alanı toplayacak. Diğer
bir hat ise Şirinyer ile Tınaztepe Kampusü arasında yaklaşık 5.5 kilometrelik
bir hat olacak. Bu arada İzmir'e yatırımcı çekmek için İnciraltı, Yeni Kent
Merkezi ve yarımadanın mutlaka planlanması gerekiyor. Bu üç yer, İzmir'in
olmazsa olmazıdır. Bu üçlüye önem vermeliyiz."
Harmandalı çöp kapanmalı
Harmandalı çöp döküm alanının, düzensiz planlamadan dolayı kent içinde
kaldığını ve ömrünü tamamladığını belirten Aziz Kocaoğlu, şu açıklamada bulundu:
"Bir an önce alanın kapatılması, çöplerden sadece elektrik üretilmesi gerekiyor.
Bunun için çalışmalar sürüyor. Orman Bakanlığı ile belirlediğimiz 1800 dönüm
alanda ÇED çalışmaları sürüyor. Hepsi tamamlanınca, Harmandalı Çöp Deponi Alanı
kaldırılıp, metan gazı çıkarıldıktan sonra ağaçlandırılacaktır. Orası mesire
alanına dönüşecek."
'Polemik tarzım değil'
Kocaoğlu, isim vermeden AK Parti İl Başkanı Ömür Kabak'ı da eleştirdi.
"Polemik istiyorlarsa, polemik benim tarzım değil! Beni TCDD ve Ulaştırma
Bakanlığı ile çelişkiye düşürmek istiyorlarsa, ben düşmem. Diğerlerinin de
düşeceğini sanmıyorum" dedi. Kocaoğlu, eleştirilerini şu sözlerle sürdürdü:
"Büyükşehir'e vuracağım diye İzmirliler'e vurulmaz. Belediyeye vurmak için
İzmir'in altı oyulmaz. Belli makamlar belli özverileri gerektirir. İzmir'in
yararı için, konuşmam gereken çoğu şeyi konuşmuyorum. Bu yüzden beni
pısırıklıkla suçlayanlar olabilir. Bu kentin yararı neyse, kentlinin faydası
neyse, onu yapmak zorundayız. Vatandaş bize onun için görev verdi. Enerjimizi
tartışmaya harcayalım diye vermedi. Görevim kente hizmet etmektir. Bu kentli
beni, rahmetli Ahmet Piriştina'dan sonra geldiğim koltuğa yüzde 56 oyla yeniden
seçti. Dolayısıyla benim kavga etmek, uyumak gibi lüksüm yok."
Bugüne kadar hükümet ve bakanlıkların İzmir'de yaptığı, yapmadığı projelerle
ilgili olumsuz bir tavır takınmadığını, dedikodu gibi yaklaşımlarda
bulunmadığını belirten Kocaoğlu, bu konuda şu değerlendirmeyi yaptı:
"Mümkün mertebe ağzımızı açmadık. Ender de olsa bıçak kemiğe dayanınca
konuştuk. AK Parti İl Başkanı Ömür Kabak, Kültür ve Turizm Bakanı'nın
Seferihisar'da yavaş şehri duyduğu, Büyükşehir'in duymadığı açıklaması yaptı.
Yavaş şehir olmanın şartları var. Sadece 250 bin TL vermekle bitmiyor. Arıtması
olmayan, dere ıslahı yapılmayan, yolları asfaltlamayan, çöp deponi alanı olmayan
yer değil yavaş ya da hızlı şehir olması mümkün değil. İki sene önce arıtmasına
5 milyon TL harcandı. Doğanbey ve Ürkmez'le birlikte tüm arazi yolları, site
yolları, yazlık yolları asfatlandı. Çevreden altyapıya kadar Seferihisar'a her
türlü desteği veriyoruz. 5 yılda yaptığımız yatırım, minimum 20 milyon
liradır."
|