İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, 29 Mart
2009 yerel seçimlerinin birinci yıldönümünde icraatlarıyla ilgili değerlendirme
toplantısı yaptı. Aliağa-Menderes hızlı tren hattı üzerindeki
Nergis İstayonu'nda gerçekleştirilen toplantıya, Karşıyaka
Belediye Başkanı Cevat Durak, CHP İl Başkanı Ekrem
Bulgun, belediye bürokratları, basın temsilcileri ve yazarlar katıldı.
Nergis İstasyonu'nun, Aliağa-Menderes projesindeki kilit istasyonlardan birisi
olduğunu söyleyen Kocaoğlu, "İlk temelin atıldığı ve son işin bitirildiği yer
burası olduğu için, değerlendirme toplantısını burada yapıyoruz" dedi.
Kocaoğlu, toplantıda Ulaştırma Bakanlığı'yla ilgili metro ve tramvay
projeleriyle ilgili iki önemli işbirliği mesajı verdi. Ulaştırma Bakanlığı'nın
kentte bundan sonra yapılacak metro projelerinde Büyükşehir Belediyesi'ne destek
vermesinin kendilerini de mutlu edeceğini belirten Başkan Kocaoğlu, "Biz de
metroya ayıracağımız kaynağı, kentin başka eksiklerini gidermek için kullanırız.
Bu bizi mutlu eder ama burada İzmir'deki söylemde 'yapamıyorlarsa biz yapalım'
söylemi var. Yapamadığımız bir şey yok. Yapıyoruz. O ayrı bir şey. Başladığımız
işi bitirelim, kente armağan edelim. Sonra Narlıdere hattı süreci var onları
bakanlık merkezi bütçeden yaparsa mutlu oluruz. Tramvay hattını birlikte yapalım
söylemi var İZBAN'la. Her türlü desteğe açığız" diye konuştu.
Büyük servet
80 kilometre uzunluğundaki Aliağa-Menderes raylı sistem hattını TCDD ile yarı
yarıya ortak kurdukları İZBAN şirketinin işleteceğini söyleyen Kocaoğlu, sermaye
katılımı olarak her iki tarafın da 7.5 milyon lira yatırdığını bildirdi.
Projenin önemine değinen Kocaoğlu, şu bilgileri verdi:
"Esas olarak TCDD'nin bu projeye verdiği ve parayla kıyaslanamayacak bedel,
kenti kuzeyden güneye kesen ortalama 30 metre genişliğinde bir kara parçasıdır.
Esas servet, bu hattın toprağıdır. Kamulaştırıp böyle yol yapmak, büyük bir
servettir. Aliağa-Menderes hattı için Büyükşehir'in TCDD ile protokolün
imzalandığı 3 Mart 2006'dan bugüne kadar 535 milyon lira harcama yaptık. Buna
ilave olarak TCDD ile birlikte İZBAN harcamalarına 197'şer milyon lira harcama
taahhüdümüz var. Toplantıyı yaptığımız Karşıyaka Tüneli'nin belediyeye maliyeti,
88 milyon liradır."
Üçyol-Üçkuyular metro hattının birinci etabını oluşturan İzmirspor ve Hatay
istasyonlarında firmaya yer teslimi yapıldığını belirten Kocaoğlu, "Ege
Üniversitesi Hastanesi-Evka 3 hattıyla Üçyol-Üçkuyular metrosunun Hatay ve
İzmirspor istasyonlarının hizmete girmesi için 2010 yılı sonunu öngörmüştük.
Göztepe, Poligon ve Fahrettin Altay'ı kapsayan ikinci etabı da 2011'de hizmete
sokmayı planlamıştık. Yargı süreci, Hatay ve İzmirspor istasyonunda 4-4.5 ay
zaman kaybına neden oldu. Bu kayıpları proje sonuna eklememiz gerekiyor"
dedi.
Tramvay hattı
Tramvay konusunda ilk etapta 3 ayrı güzergahı hayata geçirmeyi
planladıklarını belirten Kocaoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Birinci hat,
Naldöken İstasyonu'ndan Mavişehir'e kadar sahilden dolaşacak. Bu hatla Anadolu
Caddesi'nden paralel geçen banliyö sistemini sahilden yay çizerek toparlamak
istiyoruz. İkincisi ise Üçkuyular'dan Halkapınar Metro İstasyonu'na kadar
sahilden bir yay çizecek. Sahilden, metro dışına kalan alanı toplayacak. Diğer
bir hat ise Şirinyer ile Tınaztepe Kampusü arasında yaklaşık 5.5 kilometrelik
bir hat olacak. Bu arada İzmir'e yatırımcı çekmek için İnciraltı, Yeni Kent
Merkezi ve yarımadanın mutlaka planlanması gerekiyor. Bu üç yer, İzmir'in
olmazsa olmazıdır. Bu üçlüye önem vermeliyiz."
|