Foto: Kerem Kocalar (AA)
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Tarsus-Kazanlı Sahil Bandı Projesi
için Mersin'e bağlı Adanalıoğlu beldesi yakınındaki yapımı süren yol inşaatı
şantiyesini ziyaret etti.
Çağlayan, burada yaptığı açıklamada, Tarsus-Kazanlı Sahil Bandı Projesinin,
Mersin'i Türkiye'nin en büyük turizm merkezi yapacak, kitle turizminin
yapılacağı merkez haline getirilecek önemli bir çalışma olduğunu ifade etti.
Karayolları Bölge Müdürü, bölgede yapımı süren yolun müteahhitleri ve turizm
yatırımcılarıyla bir araya geldiklerini ifade eden Çağlayan, şöyle devam
etti:
''Yapımı süren 4 kilometrelik yol konusunda bir engel bulunmuyor.
Müteahhitlerimiz ve yatırımcılarımız, kendi yatırım alanlarındaki iç yolları
yapacaklar. Bunun arkasından, bunların ana yolla bağlantısıyla ilgili süratli
çalışmalar başlayacak. Yani yollar sürekli açılarak, buradaki akışın devam
edeceği bir yapıya kavuşturulacak. Kısa süre içinde 5 yatırımcımız 7 bin 600
yataktan oluşacak, çeşitli büyüklükteki golf sahalarını da içerecek
Tarsus-Kazanlı Turizm Kompleksinin ve otellerin inşaatlarına başlayacak.
Mersin şantiyeler şehri haline geldi. Bir taraftan Akdeniz Oyunları'yla
ilgili bugün temelini attığımız yapılar, stadyum ve beraberinde yapılacak
kompleksin diğer yatırımları, diğer taraftan Çukurova Uluslararası Bölgesel
Havalimanıyla için çalışmalar sürüyor. Havalimanıyla ilgili, 26 Ocak tarihinde
Ankara'da Ulaştırma Bakanımız, yatırım yapacak firma ile imza törenine
katılacak.''
Yatak kapasitesi iki katına çıkıyor
Bölgede, özel sektörün ilk planlamada 7 bin 600 yataklı ve 1 milyar lira
tutarında bir yatırımının bulunduğunu belirten Çağlayan, ''Şimdi hedefimizi
büyüttük. Çünkü Mersin'in kapasitesi ve bu konuda Allah vergisi olan bu güzel
yerleri var. Bir tarafında ormanların bulunduğu, bir tarafında nehrin geçtiği ve
Akdeniz'in en güzel sahillerinin olduğu bir yerde, kapasiteyi yaklaşık ikiye
katlıyoruz ve 15 binin üzerinde yatağa çıkarıyoruz. 7 bin 600 yatakla ilgili
tahsisler daha önce yapılmıştı. Kültür ve Turizm Bakanlığımızla görüşüyoruz.
Şimdi öncekinin simetriği olarak 7 bin 600 yataklı bir kompleksi daha
planlıyoruz'' dedi.
Bunun, bölgedeki turizm yatırımının 1,5 milyar liranın üzerine çıkacağı
anlamına geldiğini kaydeden Çağlayan, ''15 binden fazla kişinin konaklayacağı bu
turizm merkezinde, 10 binin çok üzerinde çalışan olacak. Mersin, Tarsus, Adana
ve civardaki yerleşim merkezleri, ciddi şekilde bu nimetlerden faydalanacak.
Diğer yandan, çiftçimiz ve köylümüzün elindeki yaş sebze meyve, narenciye,
havancılıkla ilgili ürünler için, 15 bin insanın sürekli kaldığı, konakladığı ve
en az 10 binden fazla kişinin çalıştığı, yani 25 bin kişinin bulunduğu bu yer,
gıda, tarım ve bunlardan oluşan ürünlerin pazarı haline gelecek. Çiftçinin
üretim kapasitesi, ürünlerin kalitesi ve fiyatları artacak. Her esnaf grubu
burada ciddi kazanç elde edecek. Taşımacılık sektörü de bundan yararlanacak,
turistler alışveriş de yapacaklar'' diye konuştu.
Çağlayan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının, Akdeniz Sahil
Yolu, onun Silifke ve Taşucu bağlantısı, D-400 kara yolunun sıkışık trafiğinin
rahatlatılması ve havalimanı bağlantılarının yapılması konusunda çalışmaları
plana aldığını belirterek, ''Bunlar şimdi belirlenen tarihler itibariyle
gerçekleştiriliyor. Artık sözün bittiği, icraatın başladığı yerdeyiz. Biraz önce
Adanalıoğlu beldesinden geçtik, son derece istekliler. Onlar da biliyor ki bu
yatırımlar tüm Mersin ve çevresine, Türkiye'ye bereket getirecek. Bu bölge,
inanç turizmi, uluslararası kongre, spor ve deniz turizmi merkezi haline
gelecek'' dedi.
''Mersin'i, Singapur, Rotterdam, Dubai ve Hong Kong gibi bir aktarma
merkezi haline getireceğiz''
Çağlayan, Mersin'in ikinci limana sahip olacağını kaydederek, şöyle devam
etti:
''Mersin'e bu özelliklerine ek olarak, kruvaziyer turizmini de
kazandırıyoruz. Bu konuda plan program yapmaya başladık. Mersin'den 1 milyon 200
bin kişi taşınıyor. Mersin Limanını dünyanın en büyük 10 konteyner limanından
birisi haline getireceğiz. Sadece konteyner limanı için yatırım 2,9 milyar avro
olacak. Bu, 7,5 katrilyon lira demektir. Marinamız devreye girmiştir. Diğer
taraftan yat, mega yat ve deniz taşıtı üretimi de plan ve programımız içinde.
Onlarla ilgili de serbest bölge çalışmamız söz konusu.
Mersin'in, uluslararası bir aktarma merkezi olması noktasında son birkaç
aydır yaptığımız çalışmalar önemli yere geldi. Lübnan'la Ro-Ro, Trieste'yle
feribot ve şimdi de İskenderiye'yle Mersin arasında Ro-Ro taşımacılığı başlıyor.
Yani Ortadoğu'nun hemen hemen tüm yükü Mersin'den geçmiş olacak. Biz de bu
çalışmalarla Mersin'i, Singapur, Rotterdam, Dubai ve Hong Kong gibi bir aktarma
merkezi haline getireceğiz.''
|