Melih Gökçek Yapamadıklarını Sergiliyor!
Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, 2001 yılında yapımına başlanan ve açılış tarihleri sürekli ertelenen 4 farklı raylı sistem hattının inşaat fotoğraflarını Kızılay?da sergileyerek ve hafta sonları metro inşaatlarına geziler düzenleyerek bir anlamda raylı sistem konusundaki başarısızlığını itiraf ediyor. Oysa, 2001, 2004 ve 2003 yıllarında
Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek, 2001 yılında yapımına başlanan ve açılış tarihleri sürekli ertelenen 4 farklı raylı sistem hattının inşaat fotoğraflarını Kızılay'da sergileyerek ve hafta sonları metro inşaatlarına geziler düzenleyerek bir anlamda raylı sistem konusundaki başarısızlığını itiraf ediyor. Oysa, 2001, 2004 ve 2003 yıllarında yapımına başlanan metro hatlarının 2006 ve 2008 yılları arasında hizmete girmesi gerekiyordu. CHP'nin Anakent Belediye Başkan Adayı Murat Karayalçın, Gökçek'in sergi ve gezilerle metro konusunda beceriksizliğini ve başarısızlığını itiraf ettiğini kaydetti. 15 yılda 1 kilometre raylı sistem açamadı Melih Gökçek, 15 yıldır kenti yönetmesine karşın bugüne kadar Ankara’da bir kilometre bile raylı sistem hizmete açamadığını yapımına devam edilen metro fotoğraf sergisi ve metro hatlarına düzenlenen gezilerle kabul ediyor. Gökçek’in sergi ve gezilerle başarısızlığını itiraf ettiği metro hatlarının vaat edilen açılış tarihleri ve hatlara ilişkin bilgiler şöyle: * Batıkent-Törekent-Sincan: Yapımına 14 Ağustos 2001 yılında başlanan Batıkent-Törekent-Sincan hattı tam 8 yıldır bitirilemedi. Hattaki inşaatlar çürümeye başladı. 18.5 kilometre uzunluğundaki hattın 2007 yılında yüzde 66’sı tamamlanabildi. Hattın 2 yıl önce, 28 Aralık 2007 tarihinde hizmete girmesi gerekiyordu. * AŞTİ-Çayyolu: Hattın yapımına 27 Eylül 2002 yılında başlandı. 6 yıl 4 aydır süren çalışmalar kapsamında 9.3 kilometre uzunluğundaki hat henüz tamamlanamadı. Çalışmaları süren AŞTİ-Çayyolu hattınının 3 yıl önce 18 Mayıs 2006 yılında hizmet vermeye başlaması gerekiyordu. * Kızılay-Çayyolu: Söz konusu hattın yapımına 8 Mart 2005 yılında başlandı. 2007 yılı itibariyla hattın yüzde 64’ü tamamlanırken, 5.8 kilometre uzunluğundaki Kızılay-Çayyolu hattının yaklaşık 1 yıl önce, 18 Mart 2008 yılında hizmete girmesi gerekiyordu. Hattın pek çok istasyonu hâlâ inşaat halinde. * Tandoğan-Keçiören: 15 Temmuz 2003 yılında yapımına başlanan Tandoğan-Keçiören metrosunun 2007 yılında yalnızca yüzde 33 oranında ilerleyebildi. 9.6 kilometre uzunluğundaki hattın 31 Aralık 2007 yılında hizmete girmesi gerekiyordu. ‘Başarısızlığının kanıtı’ CHP’nin Anakent Belediye Başkan Adayı Murat Karayalçın, Anakent Belediyesi’nin inşaat halindeki metro hatlarına ilişkin fotoğraf sergisi açması ve inşaatlara geziler düzenlemesinin “Gökçek’in başarısızlığı ve beceriksizliğinin itirafı” olarak değerlendirilmesi gerektiğini kaydetti. Karayalçın, “Gökçek Ankara’da 15 yılda bir metre ray döşeyemedi. Her seçim öncesinde bunun müjdesi verilir 5 yıl boyunca hiçbir iş yapılmaz, bundan sonra bu tür etkinliklerle ve verilen yeni müjdelerle seçim sonrasında metronun bitirileceği söylenir” diye konuştu. Gökçek’in bu konudaki çaresizliğinin itirafını “Metroyu Ulaştırma Bakanlığı yapmalıdır” diyerek de gösterdiğini anımsatan Karayalçın, Gökçek’in 15 yıldır yapamadığı metroyu merkezi yönetime devretmek istediğini kaydetti. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da Ankara metrosu konusunda yerel seçimlerden önce çeşitli vaatler verdiğini anımsatan Karayalçın, “Metro yapamıyorsun, doğalgazı işletemiyorsun. Ankara’nın havasını, suyunu kirlettin. Peki hâlâ orada niye duruyorsun diye sormak gerek” dedi. Öte yandan Anakent Belediye Başkanı Gökçek “www.melihgokcek.com.tr” adresli resmi internet sitesinde Karayalçın döneminde yapılan projeleri de sahiplendi. |
-
o bindiğiniz metroları beğenmediğiniz Karayalçın yaptı, Gökçek sefasını sürüyor. Önce tarihi öğrenip sonra yorum yapın... YANITLA
-
Diyelim ki başkan 15 yıl boyunca ihaleleri yapıp alacağını aldı... Sayılamayacak kadar ihaleden alacağını aldı. Sonunda bunun müthiş bir servet olması sonucunda onu korumak için ortam da bu seçim müsait iken çaktırmadan başka birisinin aday gösterilmesini sağlayıp kıyıdan kıyıdan kenara çekilip servetinin sefasını süremez miydi? Ayıptır... Yazıktır... Günahtır. Şimdi halka hizmet edenleri karalayan dünün halkçı geçinenlerine en güzel cevabı milletimiz 29 Mart 2009'da ömürleri boyunca hiç unutamayacakları bir hezimet olmak üzere verecek. YANITLA
-
Niye açsın ki? İhaleleri yapıp alacaklarını aldılar. Gerisini devlet yapacak. Amaç hizmet değil ki ihale sayısı. YANITLA
-
Tencere öbür tencereye "Tencere dibin kara demiş", öbür tencere de "Senin dibin benden kara demiş". Beceriksiz Kara Murat da bitiremediği METROlarında gazetecilere kayık gezdirmişti. Acaba o Kara Murat son 2 yılda yaşanan su sıkıntısında Melih Gökçek gibi çabuk çözüm üretebilir miydi? Çocuklar bile buna Hayır der çünkü onun tayfası daha ah vah derken Ankara su diye inim inim inlerdi. YANITLA