Marmaray'da Neler Oluyor?
TCDD'den Marmaray'a "İmaj" Çalışması!
Marmaray Yolu Çatladı
Marmaray'da Seferler Durdu
TCDD'den Marmaray'da Sızıntı Açıklaması!
Marmaray'da Sızıntıyı TCDD Kabul Etti!
Marmaray’da Kaçan Fırsat!
TMMOB’dan Marmaray için Çağrı
Marmaray’da Su Sızıyor mu?
Başbakan'a "Marmaray" Soruları!
"Marmaray'ı AVM Yapın"
"Marmaray Havayı da Temizleyecek!"
‘Marmaray’da Bu Şartlar Altında...
Mücella Yapıcı: 'Marmaray'ın...
Marmaray ile İlgili Yeni İddia!
Marmaray'da Her 'İmdat Kolu'na...
İstanbul, Marmaray Depremine Hazır mı?
Marmaray için İki Dev Otopark
Mühendisler Uyardı: Marmaray’ın...
Marmaray İlk Gün Kaç Yolcu Taşıdı?
İşte Marmaray'daki Arızanın Sebebi!
TCDD: Marmaray'daki Arızanın...
Guardian'da Marmaray Uyarıları
Marmaray'da Seferler Durduruldu
Marmaray'ın İstasyon Duvarlarına...
"Marmaray Türkiye için Bir...
Marmaray Para Basacak!
Marmaray'da İlk Arıza
Marmaray Artık Hazır İkinci...
20 Soruda Marmaray!
TMMM'den Marmaray Açıklaması:...
Marmaray için Yeni Otobüs...
"Marmaray Trafiğe Çözüm Olmayacak"
Marmaray'dan Çıkan "Tarih" Ne Olacak?
Marmaray'a "Cisr-i Enbubi"li Açılış!
"Marmaray Bu Hali ile Açılırsa...
İşte Marmaray'dan İlk Kareler!
Marmaray'da Bilet Fiyatı Belli Oldu
Marmaray Töreni için Sahaf...
Marmaray'a "Kardeş" Geliyor!
Marmaray ile ilgili Korkutan İddia!
'Marmaray'ı Biz Başlattık' Kavgası
Marmaray'ın 'Kanlı Belgesi' Ortaya Çıktı
Marmaray'da yüklenicilere karşılık devleti temsil eden Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan'ın, projenin 29 Ekim'e yetiştirilmesine Japonları ikna etmek için kanıyla imzaladığı belge ortaya çıktı.
2004 yılından bu yana inşası süren ve 29 Ekim 2013'te açılan Marmaray'ın bitişine aylar kala projede çalışan yetkililerin ve proje müdürlerinin, işi zamanında teslim etmezse intihar edeceklerini belirten yazılı bir not hazırlayıp imzaladıkları ortaya çıkmıştı.
Yazılı notu hazırlayan ve parmağından akıttığı kanıyla imzalayan Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan olayın ayrıntılarını Yeni Şafak gazetesinden Behlül Çetinkaya’ya anlattı. İmzaların atıldığı 27 Şubat gecesi düşen motivasyonları artırmak için bu işi yaptığını açıklayan Tahan 'Yabancı çalışanlarımızın bizim gibi hissetmeleri zor. Hislerimizi anlasınlar istedim ve bu yüzden bir anda bu olay gelişti. Benim kararlılığımı kanımla imza atınca gördüler' dedi. Tahan, imzalanan metnin verilen sözü unutmamak adına çerçeveletip Marmaray Bölge Müdürlüğü'ne asıldığını da sözlerine ekledi. 10 kere tercüme istediler Olayın 27 Şubat gecesi geç bir saatte Haydarpaşa'daki Marmaray Bölge Müdürlüğü'nde gerçekleştiğini kaydeden Metin Tahan, 'Kararlı olduğumuzu göstermek durumundaydık. Yabancı yetkililer 8-10 kere tercüme ettirdiler, 'Ne demek istiyorsunuz' dediler ve imzalamak istemediler. Ben de onlara 'İmzalamıyorsanız bu işi bırakın ve ülkenize dönün' diyerek baskı yaptım. Sonra da 'Tamam biz 29 Ekim'de bitireceğiz, bu imzaya ne gerek var' demeye başladılar. 'Madem bitireceksiniz, imza atın, neden korkuyorsunuz' dedim. Ondan sonra imzaladılar. O zaman etkili oldu onlar üzerinde. Proje müdürü ve yetkililerde etkisi olunca alttaki çalışanlara da yansıdı' ifadelerini kullandı. Bir nevi harakiri 'Köprüden atlama' ifadesini okuyan Japon yetkililerin kendisine 'Harakiri mi yapacağız?' diye sorduğunu belirten Metin Tahan, onlara 'Köprüden atlamak da bir yerde harakiridir' şeklinde cevap verdiğini söyledi. 29 Ekim'e yaklaştıkça notta imzası bulunan Yoshihisa Hatano ve Tetsuro Matsukubo'ya sürekli şaka yollu takıldığını belirten Tahan, şunları söyledi: 'Hatıralarınızı yazın, çocuklarınız için bol bol fotoğraf çektirin, dedim. Açılış gününün gecesi kutlama yaptık. Orada Hatano bana 'Hatıralarımı çocuklarıma gönderdim. Şimdi yeni hayatımın hatıralarını yazmaya başlayacağım' dedi. Hepimiz açılış gününden sonra yeni hayatımıza başladık...' |