TCDD'den "Sirkeci Garı" Açıklaması
Can Sağlığı Şantiyeye Terk Edildi
Dünya Çevre Günü'nde En Çok...
Marmaray'da Seferler Durdu
TCDD'den Marmaray'da Sızıntı Açıklaması!
‘Marmaray’da Bu Şartlar Altında...
Marmaray ile İlgili Yeni İddia!
Marmaray'da Her 'İmdat Kolu'na...
İstanbul, Marmaray Depremine Hazır mı?
Marmaray için İki Dev Otopark
Mühendisler Uyardı: Marmaray’ın...
Marmaray'ın 'Kanlı Belgesi' Ortaya Çıktı
"Her Tarafını Elliyorlar"
Marmaray İlk Gün Kaç Yolcu Taşıdı?
İşte Marmaray'daki Arızanın Sebebi!
TCDD: Marmaray'daki Arızanın...
Guardian'da Marmaray Uyarıları
Marmaray'da Seferler Durduruldu
"Marmaray Türkiye için Bir...
Marmaray Para Basacak!
Marmaray'da İlk Arıza
20 Soruda Marmaray!
TMMM'den Marmaray Açıklaması:...
Marmaray için Yeni Otobüs...
"Marmaray Trafiğe Çözüm Olmayacak"
Marmaray'dan Çıkan "Tarih" Ne Olacak?
Marmaray'a "Cisr-i Enbubi"li Açılış!
"Marmaray Bu Hali ile Açılırsa...
İşte Marmaray'dan İlk Kareler!
Marmaray'da Bilet Fiyatı Belli Oldu
Marmaray Töreni için Sahaf...
Marmaray'a "Kardeş" Geliyor!
Marmaray ile ilgili Korkutan İddia!
'Marmaray'ı Biz Başlattık' Kavgası
Marmaray'da Test Sürüşü!
Marmaray Artık Hazır İkinci 'Tüp' Göztepe'ye
Bakan Yıldırım, Boğaz’a ikinci tüp geçit projesinin Göztepe ve Kazlıçeşme arasına yapılacağını belirterek bu geçidin araçlar için olacağını ve 2015 yılında bitirilmesinin planlandığını ifade etti.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, gazetemiz genel yayın yönetmeni İbrahim Yıldız’ın da aralarında bulunduğu gazetelerin üst düzey yöneticileri ve köşe yazarlarına Marmaray projesini anlattı. Binali Yıldırım ve gazeteciler, Marmaray ile Avrupa yakasından Anadolu yakasına gelip yeniden Yenikapı İstasyonu’na getirildi.
Cumhuriyet'in haberine göre, Bakan Binali Yıldırım, İbrahim Yıldız, Taha Akyol, Ertuğrul Özkök, Enis Berberoğlu, Mahmut Övür, Hakan Çelik, Cüneyt Özdemir’in de aralarında bulunduğu gazetecilerle buluştu. Yıldırım, Yenikapı İstasyonu’nda Marmaray projesi, entegre edilecek diğer projeler ve güvenlikle ilgili konularda açıklamalarda bulundu. Yıldırım, tüp geçidin depreme dayanıklı olduğu konusunda şemalarla ayrıntılı bilgi verdi. Boğaz’a ikinci tüp geçit projesinin de Göztepe ve Kazlıçeşme arasına yapılacağını belirterek bu geçidin araçlar için olacağını ve 2015 yılında bitirilmesinin planlandığını ifade etti. Yıldırım sunumun ardından gazetecilerle birlikte Marmaray’a bindi. Yıldırım ve gazeteciler, Marmaray’a Anadolu yakasına geçip, yeniden Yenikapı İstasyonu’na döndüler. Asrın projesi olarak adlandırılan Marmaray ile yurttaşların Asya’dan Avrupa’ya 4 dakikada geçeceği belirtiliyor. Tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınması hedeflenen Marmaray’da bilet fiyatları ise şehir içi ulaşımda olduğu gibi 1.95 lira olarak belirlendi. Marmaray Projesi, üçü yer altında olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Marmaray’ın ilk istasyonu Ayrılıkçeşme, Kadıköy-Kartal-Kaynarca metro hattıyla entegre olacak. Marmaray’da yolculuk süresi, Gebze ve Halkalı arası 105 dakika, Bostancı ve Bakırköy arası 37 dakika, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika, Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika olacak. Tek yönde saatte 75 bin, günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınması hedeflenen Marmaray’da bilet fiyatları ise şehir içi ulaşımda olduğu gibi 1.95 lira olarak belirlendi. Vatandaşlar İstanbulkart’ı, Marmaray’da kullanabilecek. Açılışın ardından Marmaray’ın işletmesi TCDD Genel Müdürlüğü’ne devredilecek. Marmaray’ın Ayrılık Çeşmesi, Üsküdar, Sirkeci, Yenikapı ve Kazlıçeşme istasyonlarına gelecek yolcuların transferleri için oluşturulan hatlar, Marmaray ile birlikte hizmet vermeye başlayacak. Marmaray çalışmalarında yapılan arkeolojik kazılarda 35 binin üzerinde tarihi eser ile 13 batık gemi çıkarıldı. Yenikapı İstasyonu, Yenikapı Arkeoparkı’nın hemen yanında yer alacak ve bir transfer merkezi gibi çalışacak. Proje kapsamında gerçekleştirilen arkeolojik kazılardaki buluntulardan esinlenerek dizayn edilen istasyonda neolitik çağ, Bizans ve Osmanlı dönemlerini simgeleyen uygarlık katmanları yer alacak. Ayrıca 4-5. yüzyıldan kalma 12 nolu batığın replikası, sanat panosu içinde sergilenecek. 1987 yılında ana hatlarıyla belirlenen proje, 1998 yılında tamamlandı. 1999 yılında Türkiye ve Japon Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) arasında bir finansman anlaşması imzalandı. Ağustos 2004’te Marmara projesinde ilk kazma vuruldu. Delme ve batırma tünelleri olmak üzere 13.6 kilometresi yer altında ve deniz altında olacak toplam 76.6 kilometrelik Marmaray Projesi’nin Ayrılıkçeşme-Üsküdar-Kazlıçeşme-Yenikapı arasında delme tünellerin kazılmasına 21 Aralık 2006 tarihinde başlandı. Marmaray’ın İstanbul Boğazı altından geçişini sağlayacak 11 tünelin ilki, 24 Mart 2007’de denize batırıldı. |