Belediye Başkanı'nı Çileden...
Adıyaman Hızlı Treni için...
TCDD'den Kiralık Asırlık Tren İstasyonu!
Türkiye Avrupa'ya Hızlı Tren...
Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi...
'14 Şehri Hızlı Trenle Bağlayacağız'
Çok Yüksek Hızlı Trenin İkincisi...
Hızlı Tren İhalelerinde 'Fesat' İddiası
Karadeniz'e Hızlı Tren Müjdesi
İstanbul'dan Bulgaristan'a...
3 Şehre Havaalanı, Kapı Kule'ye...
İstanbul-Konya Arası Yüksek...
Milli Hızlı Trenin İhalesi 22 Ocak'ta
Yüksek Hızlı Tren İnşaatında Ölüm!
Yüksek Hızlı Tren'de Hayati Arıza
Hızlı Tren Hattında İnsan...
'8 Milyonluk İskandinav Şehri'...
Hızlı Tren, Kuşların Göç Yolu...
Yüksek Hızlı Trene 21 Yeni Gar Geliyor!
Hızlı Trenlere Bisiklet Vagonu...
Hızlı Tren Seferleri Durduruldu
Hızlı Tren Biletinde 'Uçak' Modeli
TCDD'den 'Yüksek Hızlı Tren' Açıklaması
Hızlı Tren Hizmete Giriyor
Hızlı Trene Entegre Otobüs...
Hızlı Trenle Neresi Kaç Saat Olacak?
Manisa'da Hızlı Tren Güzergahı Tartışması
Ankara ile İzmir arasındaki ulaşımı 3.5 saate indirecek olan Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi'nin Manisa güzergahı, kentte tedirginlik yarattı.
DHA'nın haberine göre, projenin şehrin dışından çevre yoluna paralel geçmesi beklenirken, Manisa kent merkezinden geçmesi için acele kamulaştırma kararı alınması şaşkınlıkla karşılandı. Manisa Mimarlar Odası ve Manisa Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, bu karardan dönülmezse hattının şehri ikiye böleceğini söyledi.
Ankara-İzmir arasındaki demiryolu yolculuğunu 14 saatten 3.5 saate indirecek olan Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi'nin Manisa bölümündeki güzergah, tartışmalara neden oldu. Bakanlar Kurulu tarafından alınan ve 1 Ağustos'ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın onayına sunulan kararda, Manisa'nın Salihli, Şehzadeler ve Yunusemre sınırları içerisinde kalan bazı mahallelerdeki ada ve parsellerin acele kamulaştırılması istendi. Yukarı Çobanisa'da 70, Şehzadeler Şehitler Mahallesi'nde 34, 2. Anafartalar Mahallesi'nde 4, Horozköy Mahallesi'nde 119, Kuşlubahçe'de 16, Evrenos Mahallesi'nde 6 parsel, alınan kararla kamulaştırılacak. Ancak Manisalılar, şehrin içinden hızlı tren güzergahının geçmesine tepki gösterip, kamulaştırma çalışmaları başlamadan projenin çevre yoluna alınmasını istedi. "Şehri bölmeyin" Manisa Mimarlar Odası Başkanı Ferdi Zeyrek, yüksek hızlı demiryolu için geçen 1 Ağustos'ta acele kamulaştırma kararlarının alındığına dikkati çekerek, şehrin ikiye bölünme tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu söyledi. Kamulaştırmaların başlamadan tepki konulması gerektiğini dile getiren Zeyrek, "Bakanlar Kurulu tarafından alınan bir karar var. Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Demiryolu Projesi kapsamında Ulaştırma Denizcilik Haberleşme Bakanlığı tarafından acele kamulaştırmalar kararlaştırıldı. Bununla birlikte kamulaştırılacak alanlar, parseller belirlendi. Bu parseller Manisa'nın merkezinde Öğretmen Evi'nden başlayıp İmam Hatip Lisesi'ni de içeren alandır. Burada evler de var. Bunlar da kamulaştırılacak. Şehir zaten büyümeye çok kısıtlıydı. Çevre yoluyla sınırlandırılan bir imar hattı vardı. Böyle bir demiryolunun şehrin içinden geçmesi demek şehrin ikiye bölünmesidir. Şehir ikiye bölündüğünde daha da kısıtlı bir imar alanı olacak. Bunun kesinlikle önlenmesi gerekiyor. Burada milletvekillerine çok iş düşüyor. Manisa'nın geleceği açısından kesinlikle bu kararın değiştirilmesi gerekiyor. Hızlı tren hattının çevre yoluna paralel geçmesi yani şehrin dışında olması gerekiyor. Ayrıca TOKİ-3'ten başlayıp Salihli'ye giden ikinci bir hatta olacak. Bu plan olduğu gibi yapılırsa şehir ikiye bölünecek. Eğer bölünürse tren yolunun altı ve üstü olmak üzere iki sosyal olgu oluşacak. Tren yolunun altındaki alanlar değersizleşecek. Zaten büyüyemeyen, gelişemeyen Manisa'da daha dar alanlar ortaya çıkacak. Düşmesi istenen ev kiraları daha artacak. Kesinlikle Manisalılar buna karşı çıkmalı. Yapılan yanlıştan biran önce dönülmeli" diye konuştu. "İşin takipçisi olacağız" Manisa Büyükşehir Belediyesi'nden de hızlı tren güzergahıyla ilgili açıklama geldi. Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Aytaç Yalçınkaya, ilk günden bu yana hızlı trenin şehir içinden geçmesine karşı olduklarını söyledi. Konuyla ilgili Karayolları Bölge Müdürü'nün de yer aldığı TCDD Genel Müdürlüğü'nde bir toplantı düzenlediklerini belirten Yalçınkaya, bu toplantıda da hızlı trenin çevre yolu dışındaki hattan, yani şehrin dışından geçmesi fikrinin gündeme geldiğini ifade etti. Yalçınkaya, "Kamulaştırma kararı çıkması üzerine bizzat TCDD Genel Müdürlüğü'nü arayarak bilgi aldım. Oradan bize 'Hattın çevre yolu bölgesinden geçeceği, aksilik çıkması durumunda şehir içi için de planlamanın yapıldığı' şeklinde yanıt verildi. Yüksek hızlı tren güzergahının çevre yolundan geçmesi zorunludur. Biz Manisa Büyükşehir Belediyesi olarak bu konuyu takip ediyoruz ve takipçisi olmaya devam edeceğiz. Hazırlanacak projenin Gediz Kavşağı'na çözüm üretecek ve Hızlı Tren İstasyonu ile Otogar'ın birbirine entegre olacağı bir proje olmasını takip edeceğiz" diye konuştu. Milletvekili Özdağ, "Çevre yolundan geçecek" Projenin şehir içinden geçecek kısımlarına ilişkin Bakanlığın aldığı kamulaştırma kararına rağmen AK Parti Manisa Milletvekili Selçuk Özdağ, hızlı tren hattının çevre yoluna paralel geçeceğini açıkladı. Özdağ'ın açıklamaları kafaları karıştırırken, Manisalılar acele kamulaştırma kararı alınmasından dolayı tedirgin oldu. AK Partili Özdağ, "Yüksek hızlı tren hattı Manisa'da çevre yolunun kenarından geçecek. Otogarın olduğu yerde bir gar olacak. Oradan İzmir'e hat devam edecek. Aynı zamanda Menemen-Manisa, Manisa-Alaşehir banliyö hattı devam edecek. Projeyle ilgili yapım çalışmaları hızla devam ediyor. 2017 yılı sonuna kadar Ankara-Afyonkarahisar hattı, 2019 yılı sonuna kadar da Afyonkarahisar-Manisa-İzmir hattı tamamlanmış olacak" dedi. |