20 Madende Üretim Durduruldu
Birer Birer Kapatıyorlar!
Madenciler Kendi Bakanlığını İstiyor
Kurşun Madeninde Göçük: 1 İşçi Öldü
Madencilikte Linyit İlk Sırada
Maden Şirketleri için 10 Milyar...
Ege'nin Ovaları Artık Can Çekişiyor!
Madenciler Yol Ayrımında
Madencilik Sektöründen Ayrı...
2 Bin 300 Yıllık Tarihe Nefes...
Madenlerde Ruhsat İptali Yerine...
"Maden Bakanlığı Kurulmalı,...
Madenlerde Denetim Krizi
Kaçak Maden Öldürdü
Soma'da Denetçi Skandalı
Soma'da İşçisiz Tatbikat Yapmışlar
ATEX Düzenlemesi Madenlerde...
Metan Gazı Kaçağına Nano Çözüm
Madencileri 'Kazalı Taşıma Aracı' Kurtaracak
Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) atölyesinde yapılan 'kazalı taşıma aracı' sayesinde yerin metrelerce altında meydana gelen iş kazalarında yaralananlar, raylı sistemle yer üstüne hızlı şekilde ulaştırılacak
Türkiye Taşkömürü Kurumu'nun (TTK) 5 müessese müdürlüğüne bağlı ocaklarda çalışan binlerce madenci, işçi asansörleri ve ardından bindikleri 'fayton' denilen demiryolu aracıyla ilerledikleri karanlık dehlizlerde zorlu koşullarda çalışıyor. Maden ocaklarında meydana gelebilen göçük ve grizu patlamasının yanı sıra taş düşmesi, karbonmonoksit zehirlenmesi, metan gazı ve karbondioksit boğulması gibi kazalardan etkilenen işçilerin hızlı şekilde hastaneye ulaştırılması için de TTK tarafından çeşitli önlemler alınıyor.
Yerin metrelerce altında yaralının taşınmasında yaşanan zorlukların aşılması ve daha sağlıklı ulaşım imkanı sağlanması için vagondan yapılan 'kazalı taşıma aracı', güç koşullarda kurtarma ekiplerine hız açısından da büyük kolaylıklar getiriyor. TTK Armutçuk Müessesesi Ocak Araba Tamirhanesi Servis Şefi Ali Bayraktar, yer altında ilk kez kullanılan kazalı taşıma vagonunu hizmete aldıklarını söyledi. Madencilerin, işçi asansörüyle indikleri yer altında raylı sistemle üretim bölgelerine taşındığını anlatan Bayraktar, "Bu vagonlardan oluşan ulaşım sisteminin bakımını yapıp, gerektiğinde bunları yeniliyoruz. Maden işçilerimiz bu sistem sayesinde galeride 2-3 kilometrelik yolu yürümekten kurtuluyorlar" dedi. Vagonun içindeki sedyenin hidrolik olduğunu anlatan Bayraktar, "İş kazasında yaralananların ocak içinde sedyeyle taşınması çok güç. Bunun önüne geçmek için işçi sağlığı ve iş güvenliğine uygun standartlardaki kazalı taşıma aracını yaptık. Böylece kazanın meydana geldiği en yakın bölgeye aracımızı gönderebiliyoruz" ifadesini kullandı. Genel Maden İşçileri Sendikası Armutçuk Şube Başkanı Ali Eşitmez da, "Vagondan yapılan kazalı kurtarma aracı, yeraltının adeta ambulansı konumunda. Kaza yapan işçinin yer üstüne hem kısa sürede çıkabilmesine imkan tanıyor hem de ilk müdahalenin yapılacağı bir ortam sağlıyor. Örneği de başka yerde yok" diye konuştu. |